Ga naar inhoud

'Nieuwe' PU


DennisDeMenace

Aanbevolen berichten

Heet het blad nu Wouter Unlimited? Vind het redelijk bizar dat deze, graag in de belangstelling staande heer, maar liefst 13x een foto/item heeft in 1 uitgave. En dat is nog los van de reguliere items! Iets meer bescheidenheid zou Wouter sieren. Niet voor niets is zijn onophoudelijke drang om politiek gekleurde opmerkingen in een gameblad te maken, o.a. de reden voor mij geweest om mijn abo op te zeggen. En ik heb het gevoel dat meer lezers hier zo over denken. Ga gewoon een magazine maken en doe een beetje normaal. Overigens denk ik dat het terughalen van Jan een veel betere optie was geweest. Los van de capaciteiten van Wouter (die ongetwijfeld goed zijn). Overigens ben ik zeer verbaasd dat het nu ineens bijzonder slecht lijkt te gaan met de PU. Terwijl ik in het recente verleden ook weleens teksten las als "het gaat supergoed met de PU".
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 269
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En deel 2/2 Doodzonde dat Jan schijnbaar persona non grata is, onder zijn leiding vond ik het blad echt top. Ik hoop wel een beetje diversiteit in de nieuwe magazines te zien, want de overdosis aan Wouter-momenten en foto’s vond ik ook echt niet boeiend. Ook eens met de opmerkingen over politiek. Laat dat gewoon zoveel als kan weg en hou het bij games. En stop eens bij die Kulum-rubriek allemaal van die nobody’s te tonen en laat de eigen redacteuren daar gewoon eens weer schrijven wat ze aan het doen zijn. Ooit begon die rubriek zo en dat was veel leuker dan nu elke maand een saaie vlogger en PR medewerker daar tegen te komen. Ook Yo Post mag wel een stuk beter, dat is nog geen 5 procent van wat de rubriek in de hoogtij-jaren was. En is een langere Powerspy niet mogelijk? Die nieuwtjes, opinies en quotes vind ik altijd leuk om te lezen. Vroeger was dit vaak wel het dubbele aantal pagina’s. Het voelt of we tegenwoordig steeds minder voor meer krijgen. Ook nog maar 11 in plaats van 12 nummers, terwijl de prijs dit wijzigt. Ik vond het bizar dat dit goedgepraat werd door in de zomer-PU een paar pagina’s extra erin te stoppen. Verder wens ik je veel succes, ben benieuwd naar je visie nu je de baas bent. Hopelijk kan je voor de gewenste positieve verandering zorgen. En ja, dit is een veel te lang verhaal geworden ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het blad niet maar merk dat er ook wel dat er politiek gekleurde reacties op de site komen. Zoals een artikel dat men boos was over vrouwelijke troepen in een....ik geloof een total war game. Men was dan boos over het feit dat dit niet historisch correct was en zoals gebruikelijk schiet daar dan een deel in door. Nu reageerden een hoop mensen op het artikel dat het belachelijk was dat deze units toegevoegd werden daar het niet historisch correct was. De toon van deze reacties was allesbehalve overtrokken. Wouter reageerde hierop dat hij er moe van werd dat keldertrollen stampend met hun kleine voetjes altijd wat te zeiken had etc etc. Tja als je je achterban vanuit je spreekbuisfunctie zo naar beneden haalt terwijl er weinig overdreven reacties tussen zaten, dan kom je over als iemand die in zijn functie zijn politiek gedachtegoed doorduwt en mensen met een anderre mening minder maakt. Ander mooi voorbeeld is de discussie tussen peter Koelewijn en Ramon over een zwarte superman waarin Ramon voor rotte vis uitgemaakt wordt enkel omdat hij Peters mening niet deelt. Dan kun je wel due hearthstone ban als voorbeeld noemen dat je politiek erbij moet betrekken. In die situatie moet dat ook, maar men doelt daar niet op maar op voorvallen zoals hierboven beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met BatmanJepper hier, die politieke correctheid is het vergif van deze tijd. Niets mag nog. Niemand mag nog een eigen mening hebben zonder dat iemand anders er aanstoot aan neemt. We leven in een verzuurde maatschappij waarin je moet opletten op ieder woord wat je zegt, of je wordt er genadeloos voor aan de schandpaal genageld. Moe word je er van, ik heb dikwijls schrik voor de toekomst waar mijn kinderen en hun generatiegenoten in gaan opgroeien en leven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ander mooi voorbeeld is de discussie tussen peter Koelewijn en Ramon over een zwarte superman waarin Ramon voor rotte vis uitgemaakt wordt enkel omdat hij Peters mening niet deelt. [.](https://www.pu.nl/artikelen/nachtwacht/henry-cavill-niet-langer-superman-en-switch-online-komt-volgende-week/#c3060128)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen edit knop is.... In het blad vind ik de uitgebreidere items altijd wel leuk om te lezen. De game monumenten, de geschiedenis van een bedrijf of game, het gebruik van kastelen in games e.d. etc. Hou dat soort zaken er aub in, korte artikelen etc. zijn er al genoeg te vinden online. Soms zoek ik wel eens review op van een oudere game als ik die wil gaan spelen en dan kom je echt reviews tegen van 5 (online) pagina's!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met Sledge wat betreft die rubrieken. Die lees ik erg graag, die geven PU meerwaarde om te lezen. Zeker de rubriek met een bepaald iets in games is altijd erg leuk, inclusief chronologische lijn. Iemand als Jurjen schrijft vooral dat soort artikelen erg goed. Idem ook met de geschiedenis achter iets. Misschien moet de PU meer de focus op zulke verhalen leggen? Idem met de opinies op bepaalde zaken. Dat soort dingen lees je online niet veel, waar je wel reviews en mededelingen vind. Daar zal PU zich niet mee onderscheiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mortal Marcel is wel hét symboom van de gouden jaren van PU. Ik heb wel degelijk toen erg veel schik gehad met zijn brieven, de antwoorden van PU terug en de haatmail die daarna dan volgde in de volgende edities. Maar een comeback lijkt me ook niet nodig nee. Misschien wel een keer een artikel met een terugblik op zijn tijd in het blad?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foutje in het blad? Ik weet het! Gasten dat ligt echt niet aan Marvin de nieuwe Eindredacteur. En ook niet aan Wouter. Wouter is nu wel Hoofdredacteur van de Power Unlimited. Ik zal het hier maar zeggen zeker. In ieder blad staan fouten. Tenminste als ik mijn vader moet geloven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...