Ga naar inhoud

Wanneer vind jij craften leuk in een spel?


RobertAugustdeMeijer

Aanbevolen berichten

Craften is zo'n polariserend element in spellen. Nu speel ik Witcher 3, hartstikke leuk, maar na 12 uur spelen begin in nu pas een beetje vertrouwd te voelen met mijn inventory. Er is een hoop zooi dat ik niet durf te verkopen; de icoontjes lezen is vermoeiend, en ik heb eigenlijk geen zin om al die items online op te zoeken. Daarentegen, ik heb een paar guides online gevonden, en ik kijk ernaar uit om wat toffe uitrusting te maken. Nu heb ik een boodschappenlijst, en als ik iets kan afstrepen, voelt dat als een goede beloning! Ik kwam ook dit artikel tegen dat over waarom craften (soms) leuk in in spellen. Dat gaf mij een extra kick om er mee te spelen: http://www.digitalhumanities.org/dhq/vol/11/4/000339/000339.html (Subversive play is mijn heilige graal, kan je subversief craften in spellen?) Anyhow, ik vroeg mij wat jou prikkelt om in menus te klooien voor een 1% hogere kans op crits?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het het doel is van het spel is het best leuk. Check minecraft, terraria, starbound. Als het een aangeplakt onderdeel is voelt jet altijd een beetje meh en contraproductief. Of je kunt betere shit craften dan je kunt vinden wat al je loot nutteloos maakt (the witcher 3) of alles wat je kunt craften is compleet kut vergeleken met loot die je vind waardoor niemand tijd hieraan spendeerd (dragon age: inquisition). Hierdoor voelt het aan als een gameplayelement wat er in gestopt wordt als vulling omdat het moet zonder dat er een daadwerkelijke gedachte achter zit of iets toevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet niet te lastig zijn en niet te veel farmwerk. Vaak zijn die menu’s ook onoverzichtelijk, maar is altijd even wennen. Bij bijv. Skyrim heb je niet te veel diverse materialen voor crafting en is het duidelijk welke je wel en niet nodig hebt. Elke fur kan omgezet worden in 1 soort leather, in plaats van dat je 10 soorten leathers hebt. Wat bijv. Dragon Age Inquisition ook goed doet, is je hebt een hard materiaal nodig, dan kun je kiezen uit Iron, Steel, bepaalde soorten steen en dat bepaalt de kwaliteit van je wapen. Heb je leer nodig? Kies maar zelf welke dierenhuid je gebruikt. Dan is het niet te veel werk en vind ik het tof.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...