Ga naar inhoud

The Witcher serie


JacKPoT_bE

Aanbevolen berichten

Nu iedereen al een week de tijd heeft gehad om The Witcher op Netflix te bekijken wil ik hier lekker met iedereen kunnen kletsen over het afgelopen seizoen en alle seizoenen die nog moeten komen. Dus: wat vinden we ervan? Wat vind je van de casting, het verhaal, de sfeer, de muziek etc.? Laat het weten in de comments. Let op: alles wordt direct online geknald door Netflix, dus kijk uit voor spoilers!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal zelf maar beginnen: De serie legt een solide basis voor volgende seizoenen, hoewel er wel zeker wat dingen beter kunnen. De muziek en sfeer van de serie doen me al direct denken aan de games en het voelt echt als thuiskomen als je begint te kijken. Het acteerwerk vind ik over het algemeen solide. Geralt en Jaskier (Dandelion) zijn fantastisch gecast en ook queen Cintra werd goed gespeeld. Qua uiterlijk stelt Triss wat teleur, maar verder vind ik de cast wel prima. Van Triss vind ik het ook niet zo erg, omdat zij in de games een veel grotere rol heeft dan in de boeken. De vechtscènes zitten goed in elkaar en Henry Cavill weet zich als Geralt prachtig langs allerlei gespuis te werken. Jammer dat de CGI op sommige momenten echter wat steken laat vallen. Vooral in de opening van de serie bij dat spinnenmonster viel het best erg op. Met een waarschijnlijk groter budget van Netflix, door het enorme succes, denk ik echter dat ze bij seizoen 2 een nog veel beter resultaat neer kunnen zetten. Seizoen voelde voor mij meer als een soort veredelde prequel of warming-up voor het échte verhaal. Cijfer: 88/100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...