Ga naar inhoud

What's the deal with: Star Wars games!


shan007tjuuh

Aanbevolen berichten

Star Wars is een gigantisch universum met vele mogelijkheden om een verhaal te vertellen. Je hebt een lege doos en oneindig veel knutselmateriaal maar toch zijn er mensen die de doos versieren als een kleuter dat zou doen. Of toch niet? Toen George Lucas in 1977 op de proppen kwam met een gekke space-opera genaamd Star Wars was niemand er zeker van of dat iets zou worden. Maar hij zette door. En kijk waar we nu staan! Ik heb een prachtige plank met allemaal mooie statues, figures en als kers op de taart, een LEGO Milennium Falcon! Maar naast dat soort merchandise hebben we ook een grote stapel verhalende media gehad! Zoals boeken, comics en de focus van dit artikel, games! Games zijn een geweldige manier om meer van Star Wars te genieten. Je kunt alle soorten avonturen beleven. Je hebt Hack and Slash games, shooters en zelfs racegames. Voor iedere soort gamer is er wel een mogelijkheid om te gamen in een Star Wars sfeertje. Maar recentelijk zijn er niet al teveel games uitgekomen. Niet erg natuurlijk, aangezien games maken tegenwoordig een stuk langer duurt. Maar jammer is het natuurlijk wel. We hebben sinds Disney Lucasfilm gekocht heeft eigenlijk maar 4 main games gekregen. 3 als je LEGO Star Wars The Force Awakens niet meerekent, want die is niet door EA ontwikkelt. Er is natuurlijk ook nog een handvol mobile-games uitgekomen maar eh… Daar ben ik nou niet echt een fan van. Dat is 3 games in acht jaar. Ik wil niet heel vervelend zijn hoor, maar dat was vroeger wel eens beter… Voordat the House of Mouse Lucasfilm aanschafte in 2012 Kwam er om de haverklap een nieuwe game uit. Je draaide je eventjes om en er schoot al een nieuwe Rogue Squadron of Battlefront uit de grond. Daarentegen komen er nu een paar van dat soort games ook naar de huidige generatie consoles. Jedi Knight 2: Jedi Outcast en Jedi Academy staan al in de PS Store en EShop, met Star Wars Podracer onderweg. Ook staan titels als Super Star Wars, Jedi Starfighter en Bounty Hunter al een tijdje in de virtuele schappen. Ok, dus oude titels kunnen we al een beetje opnieuw beleven. Maar nieuwe games zijn toch veel leuker? Ik ga even kijken naar de AAA-titels die de afgelopen jaren onder Disney en EA zijn uitgekomen. Dat zijn de volgende: Star Wars Battlefront (2015), Star Wars Battlefront II (2017) en Star Wars Jedi: Fallen Order. Beginnen bij het begin dan maar? Top. Star Wars Battlefront. Een serie geliefd door velen, nu terug! Ik zal jullie vertellen dat deze game de grootste reden was voor mij om een PS4 te kopen. Ik wilde de Limited Edition met Darth Vader op de console maar die was toen uitverkocht. Thanks guys! Nu over de game zelf. Het is geen slechte game! In tegendeel. De gameplay werkt lekker, het ziet er tof uit en toch was er behoorlijk wat mis. Er was namelijk vrijwel geen content in die game! En wilde je nieuwe maps en heroes om mee te spelen? Dan moest je nog even 50 dukaten neerleggen voor een game waar je al 60 euro voor had betaald. Brrr, niet cool… Dan nu naar de game die de controverse over microtransacties eigenhandig liet exploderen. De game waarvoor een statement is gemaakt dat nu in het Guinness Book of World Records staat als meest gedownvoted post op Reddit. Ik heb het natuurlijk over Star Wars Battlefront II. Jesus wat een clusterfuck was die release. Mocht je het niet meegekregen hebben, EA was zo slim om een prima Star Wars game vol te proppen met lootboxes. Het hele progressiesysteem was kapot en afgestemd op die doosjes, dat toen de lootboxes 3 dagen voor release verwijderd werden, de game zich niet bepaald van zijn beste kant liet zien. Ontzettend zonde, want het idee was tof en was een waardige sequel op de eerdere Battlefront uit 2015. De game ging in zijn eerste halfjaar niet heel lekker. Een maand na release kwam er wel een nieuwe map en nog twee heroes uit. Na ongeveer 6 maanden werd het progressiesysteem flink overhoop gegooid, waardoor het nu wel lekker werkt. Ook kwam er content voor de nieuwe film: Solo! Toen bleef het weer even stil… Maar toen bij E3! Op EA Play werd aangekondigd dat er vier nieuwe heroes zouden komen in de vorm van General Grievous, Obi-Wan Kenobi, Count Dooku en Anakin Skywalker! Ook de nieuwe map Geonosis werd aangekondigt. Eigenlijk was dit de slalom van de game. Er is zoveel veranderd dat IGN de game lekker re-reviewde en beloonde met een (nu) welverdiende 8! En dan nu naar de laatste game van EA. Star Wars Jedi: Fallen Order! Een game die ik ook heb gereviewd! ( https://www.pu.nl/community/discussions/discussion/star-wars-jedi-fallen-order-review/ ) Eindelijk weer een single-player Star Wars game. Battlefront 2 had natuurlijk een campaign maar die was niet heel erg speciaal… Ik heb eigenlijk niet zo heel erg veel te zeggen over dit spelletje. Wat ik wel weet is dat er sowieso een sequel komt. Dat is spannend! Het verhaal van JFO was namelijk erg leuk en ik kan niet wachten tot ze er verder mee gaan! Tof dat jullie even hebben gelezen. Laat weten wat je ervan vond in de comments! B-bye!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...