Ga naar inhoud

The Last of Us: Part II


Simon Zegt

Aanbevolen berichten

> als je als "professioneel" gamejournalist/recensent een game een 100 geeft, kan ik je heden ten dagen moeilijk serieus nemen. Een game hoeft niet perfect te zijn om een 100 te krijgen, het is ook een gevoelskwestie. Althans, dat is hoe ik het begrijp. Dat gezegd hebbende kunnen ze cijfers beter achterwege laten want zo word een prima geschreven recensie te niet gedaan omdat jij en wss vele met jou het cijfer onderaan niet serieus kunnen nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben uberhaupt geen voorstander van zo'n numerieke waarde. Ik geniet veel meer van een goed geschreven/onderbouwde indruk of een lange Youtube review/analyse waar ook meteen beeldmateriaal gebruikt kan worden om punten te ondersteunen. Trouwens, jij vond het artikel van PU een kwaliteitsreview? lol

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat iets je ontroert, maakt het niet per se goed. TLoU2 heeft veel goedkope emotionele trucage (naast de drang te willen shockeren) die emotie opwekken, ook bij mij, maar dat is dus goedkoop, en valt sowieso in het niet binnen het totaalplaatje. Hoe is Abby trouwens een goed karakter? Haar karakter is hypocriet, inconsistent, dom en naar. En dan bedoel ik niet dat ik haar niet mag omdat ze een niet zuiver personage is. Joel is in feite ook een gore klootzak, maar met hem kan ik veel meer meeleven. Arthur in RDR2 is bijv. ook een boef, maar toch is hij interessant en plezant. Abby is gewoon kut.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik ben me er bewust van dat ik flink gemanipuleerd wordt door ND. Voor een eerste playthrough sta ik dat altijd volledig toe, en na een aantal dagen of een 2e playthrough wordt dat een heel stuk minder. Het is dan ook zeker niet dat ik het oneens ben met wat je aanhaalt, en ik zie mijn waardering van het spel best nog iets temperen (zeker nu ik deel 1 aan het herspelen ben). Het is meer dat ik die roze bril die ik niet per se als iets slechts zie zolang die mij brengt waar ik wil komen i.e. catharsis, emoties etc. ook al zijn die soms vals of cheap veroorzaakt. Wat betreft trucage ben ik het eens dat het er soms te dik op ligt, met de schier oneindige hoeveelheid dieren en attractieparken/dierentuinen als meest schrijnende voorbeelden. Ellie's retcon vindt ik nog een beetje moeilijk om over te oordelen omdat ik de games volgens mij vrijwel onbewust in een soort bubbel heb gestopt en zodoende als soort standalones heb behandeld. Het voordeel is dat de door jou benoemde retcon mij tijdens het spelen niet irriteerde, maar met als nadeel(?) dat ik het nu wel eens ben met jou argument dat het karakter maar amper consistent is. Zo zit ik nu 2 of 3 uurtjes in het origineel en zie ik inderdaad weinig wat ik terug kan leiden naar deel 2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Niet iedereen snapt het, ze voelen zich daarin wel beperkt en een copingsstrategie is dan om anderen omlaag te halen (ik hou niet van de game niet omdat ik het niet snap, maar omdat ik daarboven sta en de anderen zijn simpel, ha!) En doen alsof anderen niet intelligent genoeg zijn om het met je eens te zijn is natuurlijk geen 'copingsstrategie'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
> “The Game Awards 2020 was held last night, where the show was pretty much stolen by The Last of Us Part II. Besides being awarded the 'Game of the Year', The Last of Us Part II also won the best direction, narrative, action/adventure game, innovation in accessibility, audio design and performance for Laura Bailey.“
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...