Ga naar inhoud

Wat is je favoriete film aller tijden?


ajaxboy63

Aanbevolen berichten

Er zijn meerdere topics hier vol met rukkers die niet genoeg kunnen krijgen van een puik stukje cinema, maar voor iedereen is er één (of enkele) film die er simpelweg met kop en schouders bovenuit steekt. Dus wat is die film voor jou? Of kun je niet kiezen en zijn het er meerdere?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zelf drie. Rush: de enige film die mijn liefde voor auto's heeft weten te pakken in een film. Iconisch waargebeurd verhaal, sterk vertolkt door Daniel Bruhl en Chris Hemsworth, fenomenale Hans Zimmer muziek erbij en vooral spectaculaire race scenes. Er waren periodes dat ik deze gewoon elke 2 maanden aanslingerde. Verplichte kost voor iedereen die zich f1-fan noemt. Mr. Nobody: vreemde science fiction romance film die een flop van ongekende grootte was (45 miljoen productie, 22 DUIZEND in tickets). De laatste sterfelijke man kijkt terug op zijn leven en keuzes en beleeft eigenlijk al zijn keuzes tegelijk. Het conceptuele sprak me al direct aan en op de een of andere manier werkt die mix van romantisch drama met een scifi laag heel goed op me. As it is in Heaven: film over een wereldberoemde dirigent die door hartproblemen terugverhuist naar zijn Zweedse geboortedorp en daar een koortje opzet en verstrengeld raakt met de levens van de bewoners. Deze film brak me 10 jaar geleden volop in tweeën en ik heb hem nog niet opnieuw durven kijken. Eervolle vermeldingen: Arrival, Annihilation, American Beauty, The Wolf of Wallstreet, Whiplash, The Grand Budapest Hotel, Dances with Wolves, Gladiator, The Big Lebowski, Heat, Hot Fuzz, The Breakfast Club, Little Miss Sunshine en Beats.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Tribe van Myroslav Slaboshpytskyi (de naam van de regiseur moest ik even opzoeken hoor) heeft ook een diepe indruk op me achter gelaten. Niet zozeer qua verhaal, maar het doet iets heel origineels met ‘t film medium. Het is een film die gaat over een doofstomme jonge die naar een school gaat voor doofstomme jongeren. Er wordt alleen in gebarentaal gesproken en er is geen ondertiteling. Toch is de film verrassend goed te volgen. Ik snap dat het een beetje een pretentieuze titel is, maar als film als medium jou interesse heeft is dit er eentje die echt iets unieks heeft neer gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...