Ga naar inhoud

CdAB 132 [CXXXII] Trap op de rem, Ramon rolt door Arnhem


marCiano

Aanbevolen berichten

  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De postmoderne filosofie doet zijn intrede rond 1945. Door de vooruitgang van de exacte wetenschappen heeft men ontdekt dat de werkelijkheid te complex is om nog in 'allesverklarende theorieën' te passen. Het geloof in de 'verlossing' door de wetenschap en de techniek is fundamenteel aangetast, de stemming slaat over in kritiek op het gevondene en uitgevondene. Ook wordt het geloof op zich (in de traditie van de westerse filosofie vooral te denken aan het christendom) opzijgezet. Het geloof in universele ethiek bestaat niet meer, en wordt beschouwd als een illusie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, met de posts die je tot dusver gepost hebt, dus ook voor je ban, heb ik een beeld van je gevormd. Elke keer dat iemand kritiek heeft op je gedrag, is het een samenzwering, niet jouw schuld en kruip je in de slachtofferrol en is het de schuld van de meute. Ik vind dat vrij narcistisch overkomen. Daarnaast vind ik het een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid als je zegt dat je niet wist wat de mentale gesteldheid van pthth was en daarom er niet op afgerekend zou moeten worden. In mijn ogen heb je geen ruggengraat en is je morele kompas volledig de weg kwijt. Dat je nu volledig kumbaya bent en lief wil zijn voor iedereen en alleen maar een gezellige tijd wil voor iedereen heeft voor mij vrij weinig waarde aangezien je ook zo'n fase had voor je permban en het alleen maar een kwestie van tijd is voor je weer terugvalt in je oude gedrag. Maargoed ik accepteer dat ik niet met iedereen door een deur kan dus laten we dat ook niet forceren. Ik zal je voortaan met rust laten als je mij ook met rust laat. Aan de andere kant, als je graag de discussie wil voortzetten reageer dan vooral op me. ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

"heb ik een beeld van je gevormd" - dat is dus jouw beeld gevormd op basis van forumposts. "Elke keer dat iemand kritiek heeft op je gedrag, is het een samenzwering" - niet mijn woorden. Soms was het wel gewoon "de mode" om op mij te bashen. " Ik vind dat vrij narcistisch overkomen" - narcisme is heel wat anders, maar ik snap wat je eigenlijk wil zeggen. Maar kijk even naar wat je zelf doet nu, en dat je verwacht een heel verhaal naar mij te kunnen schrijven en dat opvolgen met: "als je graag de discussie wil voortzetten reageer dan vooral op me" - waitwut?! "Daarnaast vind ik het een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid als je zegt dat je niet wist wat de mentale gesteldheid van pthth was en daarom er niet op afgerekend zou moeten worden" - Ok, 2 dingen: 1) ik ken ptht niet, dus waarom zou ik moeten weten wat zijn psychologisch profiel is? 2) dat is niet mijn excuus om "niet afgerekend te worden". Als ik het wist hoe hij was (en ik weet alleen wat ik van jullie hoor, dus da's ook niet 100%), had ik het niet gedaan. Mijn bedoeling was iets anders. Zo, jouw aannames zijn geadresseerd, nu mijn vraag aan jou: wat wil je nu van mij en wat is je bedoeling nu om weer hierover te beginnen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...