Ga naar inhoud

CdAB 133 [CXXXIII] Wie niet waagt, die blijft maagd


marCiano

Aanbevolen berichten

  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Wauw wat neem je dit allemaal zo serieus jas, hoe komt dat? Dit is het pu forum, waar al jarenlang vele erge dingen voorbij zijn gekomen en je je toen ook niet als moraalridder opstelde. Ik ben mij volkomen bewust dat dit een website is, waarbij het misschien overkomt alsof het mijn al mijn emoties en gehele leven dicteert. Maak je geen zorgen, dat is niet het geval. Ik zie dit gastenboek als een vermakelijk tijdsverdrijf en gezien ik graag de discussie aanga met mensen is een serieuze toon soms benodigd. Als het dan ook nog een mogelijkheid is dat met de discussies de website meer leuke posts gaat bevatten, dan is dat voor mij geen last. Overigens kan ik me weinig momenten herinneren dat ik mijn opvattingen voor me heb gehouden over users die in mijn ogen meer hun best kunnen doen om iets bij te dragen. Ben nota bene nog moderator geweest met het doel om de sfeer te bevorderen. (dat het uiteindelijk niet is geworden wat ik voor ogen had is deels aan mezelf te wijten, maar dat is niet het punt) >Dat je zelfs de simpelste quote van mij citeert, zoals lol en daar kritiek over hebt dat zoiets meer inhoud moet hebben en niks bijdraagt is ronduit belachelijk. Waarschijnlijk heb je er nog een minnetje voor gegeven ook, zo niet, dan vast aj, hg, gans of de Rus. Hoezo vind je dat belachelijk? Dit gastenboek bestaat uit posts en waar jaren geleden in elke post wel een grapje, woordspeling te vinden was of op z'n minst iets van aandacht aan besteed werd om het vermakelijk voor anderen te maken om het te lezen. Ik begrijp dat er ondertussen een hoop users die hier verantwoordelijk voor waren verdwenen zijn en dat er nieuwe users bij komen die andere dingen belangrijk vinden. Neemt niet weg dat ik comments zoals: "lol", "hahahaha" met een shitload aan emoticons, "LMAO" of "haha, ja" vervuiling zie van dit gastenboek en plaats inneemt van ruimte waar wél iets leuks had kunnen staan. Overigens doe ik niet zo veel met plusjes of minnetjes, want als ik mijn mening wil geven, dan doe ik dat wel in een post. ;) >Het is overduidelijk dat jullie graag alles wat ik, en waarschijnlijk leroy ook, posten, aanvallen of bekritiseren. Zelfs bij de meest normale posts. Nogmaals, ik spreek alleen voor mezelf. Volgens mij heb ik iets dergelijks gisteren ook gezegd, maar ik denk dat de houding die aangenomen wordt een groot aandeel heeft hierin. Zolang er alleen maar wordt aangevallen en bekritiseerd en er niet wordt opengestaan voor discussie, dan komen we nergens en blijft het allemaal vuur en ijs. Ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om de deur dicht te houden, dus ben allang blij dat we deze discussie überhaupt hebben. >Fijn dat wanneer iemand bij jou krediet heeft opgebouwd (te belachelijk voor woorden dit), doelloze posts mag plaatsen, maar een ander daarop aangesproken wordt op een open forum. Je lijkt daarin veel op gans. Gelukkig ben ik niemand verantwoording schuldig. Tuurlijk, anderen posten ook dingen waarvan ik denk dat ze daar meer aandacht aan kunnen besteden. Dat ik het er met jou over hebt betekent niet dat de rest dan maar vrijuit gaat. Ik hoop dat deze discussie ook bij anderen meer effort bij het posten teweegbrengt, dus ik zie dit ook meer als double-edged-sword. >Grappig nog steeds trouwens dat je mij moet hebben, want je hebt (expres of niet) al die posts gemist van hg en aj die me aan het aanvallen zijn uit het niets de afgelopen maanden, ook wanneer ik me al weken rustig heb gehouden en hun niet of nooit benoemd heb in mijn posts. Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo heel veel van mee gekregen, maar ik ben en voel me ook niet verantwoordelijk voor de posts van AJ en HC. En als je zegt dat je je afzijdig hebt proberen te houden dan neem ik dat aan en kan ik dat alleen maar toejuigen. Ik weet niet wat de beweegredenen van AJ en HC zijn, maar wellicht verbetert de situatie wel na deze discussie. Dat is iets tussen jullie en daar hoef ik niet persé tussen te zitten. >Daarop volgend en aansluitend bij jouw opmerkingen om tot een leuker forum te komen; leroy en ik hadden al eerder aangekaart dat we hier kwamen als gezellige leuke gamers, die in een toxic forum terechtkwamen. We hadden het liever anders gezien, maar wanneer dat de norm is en mods niet optreden, zoals dat op menig betere sites wel gebeurt, dan zij het zo. Dat er op deze community een vreemde standaard is en daarbij ook gekke omgangsnormen zijn ga ik niet ontkennen. Dat was jaren terug nog heftiger naar mijn idee en tegelijkertijd is het ook een standaard waardoor sommigen juist zijn blijven hangen. Daarbij helpt het denk ik ook om te weten dat de meesten de beledigingen niet (meer) persoonlijk opvatten en dat daarom creatieve spot in mijn optiek toelaatbaar is, maar domweg schelden niet (ook omdat dat weer duidt op geen moeite stoppen in posts). Waar de grens ertussen ligt is altijd een discussiepunt (geweest). Als je als nieuwe user op het forum komt kan je denk ik niet verwachten dat het forum zijn standaarden en omgangsnormen aanpast aan de jouwe. En dat wanneer je het signaal afgeeft op het forum blijven om degenen die op 't stomme forum zitten te zieken, dan roep je ergens ook wel een shitstorm over jezelf af. Mijn mening over de mods is niet zo relevant in deze, wanneer ze wel of niet ingrijpen is niet aan mij en aangezien ik met de meeste wel eens een biertje heb gedronken respecteer ik hun rol en zal ik me ook gewoon gedragen als ik daarop wordt aangesproken. >Ik raad je dus aan om even kritisch naar jezelf of andere users te kijken, wat er aan gedaan kan worden (als die kans er überhaupt nog is) om dit forum een plek te laten zijn van positiviteit en behulpzaamheid. Naja, ik hoop in elk geval dat mijn boekwerk aan tekst het een en ander heeft kunnen verduidelijken. En zoals ik al zei, denk dat de oplossing begint met het erover te hebben. >Als laatste wil ik nog even benadrukken dat er altijd wel iemand is die een mening of post niet waardeert, of dat vanwege persoonlijke reden is of inhoudelijk, en het me ook weinig doet als die niet gewaardeerd wordt. Oké, dat is prima. Is denk ik alleen maar goed om een gezonde afstand te behouden van posts op een forum en de mate waarin het persoonlijk opgevat wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...