Ga naar inhoud

Is vaccineren tegen COVID-19 de oplossing?


breukie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gaan we allemaal failliet aan de hoge Pfizerprijs dan? Ieder land dat logistiek in staat is om MRNA vaccins te gebruiken kan prima de vaccinatiecampagne betalen. En het probleem van het "weldadigheid" argument is dat je dat voor ieder product van de farmaceutische industrie kunt gebruiken, want de meeste nieuwe medicijnen zijn voor een bepaalde groep van levensbelang. Persoonlijk zou ik het omdraaien en zeggen dat de vaccins nogmaals het belang van de farmaceutische industrie onderstrepen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Las laatst dat pfizer bijvoorbeeld je voor 96% beschermd tegen een ziekenhuisopname bij de deltavariant. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik kan mij voorstellen dat alleen ongevaccineerde mensen voor problemen kunnen gaan zorgen. Wat mij betreft geven we die gewoon een B-status t.a.v. de zorg wanneer coronaklachten zich voordoen. Als ze aan de voorkant geen zorg willen ontvangen, waarom aan de achterkant dan wel? Over evt. Mutaties die dan kunnen ontstaan, zoals ik eerder al zei, die komen er toch wel. De deltavariant komt bijvoorbeeld uit India. Daarnaast worden vaak virussen dominant die meer besmettelijk zijn maar minder dodelijk. (Een super dodelijke variant krijgt vaak de mogelijkheid niet om dominant te worden). We weten nog te weinig over de dodelikkheid van de deltavariant. Meeste cijfers zijn vgm gebaseerd op India, waar de zorg ook een stuk slechter is dan hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even begonnen met het "the great vaccine robbery" artikel te lezen, en het is totaal van de pot gerukt. Een paar voorbeelden: >The lifesavingvaccines for COVID-19-funded largely by the public-has been privatized and monopolised leaving pharmaceutical corporations the power to charge excessive vaccine prices to maximise profit De eerste zin is al bewuste misleiding van knettergekke NGO boys. Het AstraZeneca vaccin is vooral door de (Engelse) belastingbetaler betaald, maarrrrr daarvan is de prijs ook laag, en dat wordt daarom ook tegen kostprijs verkocht aan derdewereldlanden. De rest van het artikel zevert over de Mrna prijzen, want die zijn hoger, maar die hebben veel minder subsidie ontvangen. Biontech heeft een paar honderd miljoen van de Duitse overheid gekregen, maar dat was vooral om productiecapaciteit in Duitsland uit te breiden e.d. en is aan Duitsland terugbetaald via lagere prijzen. >Available reported prices suggest that governments worldwide are paying between 4 and 24 times more than they could be for COVID-19 vaccines. Dit is natuurlijk ook totale onzin in een sector waar R&D het gros van je kosten zijn. Ik werk voor een softwarebedrijf, de kostprijs van ons product zit ergens rond de 5% van wat onze klanten betalen. Maken we oneindig veel winst? Nee, want kostprijs neemt R&D en overheads niet mee. >Pharmaceutical corporations are free to prioritise the most lucrative high-priced contracts with rich countries at the direct expense of protecting more lives in more countries. Welke overheid zou volgens deze wereldvreemde figuren ervoor kunnen zorgen dat vaccins "eerlijk" verdeeld zouden worden? De VN? :') Knettergek dit. >Breaking monopolies and enabling generic competition is a proven route to increased production and reduced prices of vaccines and medicines. Ja en nee. Ja, prijzen gaan omlaag op het moment dat patenten na 25 jaar aflopen en bedrijven die zich toeleggen op generieke medicijnen deze mogen produceren. Nee, het is een kutidee om nu de patenten af te pakken. Stel dat we over 10 jaar weer een pandemie hebben, wie de fuck gaat dan nog innovatieve vaccins / medicijnen (zoals Mrna) ontwikkelen als de overheid gewoon je patent afpakt en je al je geld kwijt bent :'). Nogmaals, deze NGO figuren leven in een alternatieve realiteit. Het belangrijkste punt is dat de MRNA vaccins überhaupt niet gebruikt kunnen worden in daadwerkelijk arme landen. Die dingen moeten met -80 getransporteerd en opgeslagen worden, dus dat kun je vergeten in Zimbabwe. Dat maakt dat hele artikel extra debiel. Het enige vaccin dat daadwerkelijk voor de rest van de wereld gebruikt kan worden, Astrazeneca, wordt al tegen kostprijs verkocht. De hele COVAVAX stapel waar ze in het artikel over zeveren bestaat om die reden uit AZ vaccins.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunnerus, The Rock heeft er problemen mee om mensen die het vaccin niet nemen als tweederangs aan te duiden. Net zoals The Rock voor een vaccinatie heeft gekozen, hebben die mensen ook herbergt om dit (nog) niet te doen. Ergens heel begrijpelijk dat ze het even aan willen kijken. In de vriendengroep van The Rock gingen er een stel met elkaar op vakantie. Een van hen wil zich nu nog niet laten vaccineren, waarna de anderen daar flink commentaar op hadden want dan konden ze wellicht niet naar bepaalde plekken of restaurants door hem. The Rock vindt dit vreemd want als je de verkeerde schoenen aan hebt voor een bepaalde kroeg, ga je toch ook als hele groep gemoedelijk ergens anders heen (tenzij je 18 bent en een oorbel hebt, dan bedreig je de portier). Maar dat soort dingen krijg je dus, verdeeldheid op en top..
Link naar reactie
Delen op andere sites

>En dan ook niet buitengesloten worden als je niet gevaccineerd bent. Mochten er in het VK restaurants / bars komen die gevaccineerden buiten gaan sluiten (de overheid heeft daarvoor de deur open gezet), dan ga ik in ieder geval zo veel mogelijk naar restaurants die ongevaccineerden buitensluiten. Mijn eigen vaccinatie is niet perfect en als ik in een restaurant met alleen maar gevaccineerden zit is de kans dat ik geïnfecteerd raak kleiner. Lijkt me een no-brainer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens goed @Rock. Nog geen twee maanden geleden heeft Biden verkondigd dat als je gevaccineerd bent, de maskers niet meer hoeven. De mensen hebben zich laten vaccineren en zijn al vergeten dat Biden dit twee maanden geleden verkondigde. Dat is het probleem, de mensen kunnen niets meer onthouden. En de reden dat de mensen niets meer kunnen onthouden komt door de offensieve mediaberichten welke geen ruimte voor reflectie of bezinning laten. https://youtu.be/ROK3QuKgOMI Je weet mijn mening omtrent dit topic, want ik heb ook rechtstreeks de topictitel beantwoordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@The_Rock, het duurt alleen wat langer dan ze beloofd hebben maar je vergeet het aantal doden door Corona dat flink omlaag is gegaan en niet iedereen heeft zijn 2e prik gehad of zit op twee weken na zijn 2e prik wanneer het pas echt optimaal werkt. Tel daarbij op dat door het vaccineren het aantal mutaties van het virus ook lager wordt gehouden. Dus nog even geduld houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fucking hel daar hebben we de experiment-kaart weer. Je hebt mensen die dom zijn (laag IQ) en die kun je eigenlijk niets kwalijk nemen. Maar je hebt ook mensen die niet dom zijn maar er wel bewust voor kiezen om deze nonsens te verspreiden. Tot welke doelgroep hoor jij? Ff doorpakken nu, wat is dan het doel van dit "experiment" van de overheid? En waarom zouden alle overheden over de hele wereld dit uitvoeren? Ik ben benieuwd naar je antwoord en ga de popcorn alvast maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>In de vriendengroep van The Rock gingen er een stel met elkaar op vakantie. Een van hen wil zich nu nog niet laten vaccineren, waarna de anderen daar flink commentaar op hadden want dan konden ze wellicht niet naar bepaalde plekken of restaurants door hem. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Vaccinatie neem je voornamelijk uit solidariteit voor de kwetsbare in de samenleving. Waarom zou men die geen vaccinatie wil halen(lees niet solidair zijn) moeten rekenen op solidariteit van anderen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal The Rock benieuwden NGD, laten we het hopen. De acties uit het verleden geven iig weinig hoop, want we zijn anderhalf jaar lang voorgelogen bewust. Ze wisten allang dat het veel langer ging duren allemaal, maar ze gaan natuurlijk niet zeggen begin vorige zomer zo van hou maar rekening met een jaar minimaal. Dan krijg je massa hysterie. Steeds een wortel voorhouden en ons er achteraan laten hobbelen is gewoon kut. Voorzichtig ideetjes kneden om ons te laten wennen aan de ideeen van mondkapjes, lockdowns, avondklok, verplichte vaccinatie en nu alweer extra lockdowns en boosterprikken. Als we het maar vaak genoeg horen valt het straks mee als ze het door gaan drukken. Dat is waar The Rock vooral van baalt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk mag dat. Maar je mag dan ook beseffen dat er consequenties vasthangen aan de keuze om je niet te laten inenten. Ik las een artikel dat meer dan 80% vd Covid-19 ziekenhuisopnames niet-gevaccineerden betreft. Wanneer gaat het lampje eindelijk eens branden? Besef dat als niemand zich gevaccineerd had de wereld nu weer in brand stond, zoals aan het begin van de pandemie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je overschat echt de mate waarin dit circus te voorspellen is TheRock. Ik ken best een aantal mensen die in de public health zitten en lokaal verantwoordelijk zijn voor de COVID respons. Er zijn zo veel variabelen die niet te voorspellen zijn, bijvoorbeeld het muteren van het virus (welke eigenschappen krijgen nieuwe mutaties?), het gedrag van mensen (gaan ze zich aan maatregelen houden?) en de effectiviteit van vaccins, dat het echt lastig te voorspellen is allemaal. Als je VI kijkt, dan zie je iemand als Rene van der Gijp vast als iemand die verstand heeft van voetbal, desalniettemin is het ook voor hem moeilijk om een voetbalwedstrijd te voorspellen. Deze pandemie is hetzelfde, je kunt op de korte termijn best bepalen wat er verstandig is, maar het uitstippelen van de pandemie op de lange termijn is echt ontzettend lastig. Daar zit geen bewust liegen in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word moe van het frame dat we onze vrijheid kwijt zijn geweest. Alleen met de avondklok kon hier enigszins terecht van spreken, maar los daarvan slaat het helemaal nergens op. Je kon hier altijd veilig en wel de deur uit op ieder tijdstip van de dag, of zelfs demonstraties organiseren mits op gepaste afstand (en met mondkapjes). Als dat geen vrijheid is weet ik het ook niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ja, die prikken daar echt overal. In de supermarkt, bij de apotheek, de Mac. Staat wel heel erg ordinair, maar 't blijft de VS hè. Gaat mij meer om de ironie. Men wordt geprikt met spul dat hen beschermen moet maar ondertussen stouwen ze zichzelf vol met troep dat niets bij draagt dan alleen ellende. Daarbij dadelijk reageer je slecht op zo'n vaccin en dan lig je daar in een McDonald's totdat je weg gejouwd word, interessante gedachte, op zich. Ik hou ervan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...