Ga naar inhoud

The Suicide Squad - User Review


shan007tjuuh

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit hier de bedoeling is maar dat zien we dan wel. Om heel eerlijk te zijn vond ik de eerste Suicide Squad toen die uitkwam wel geinig. Nu, na een paar jaar realiseer ik me pas echt wat voor een hot mess van een film dit is. De toon, de characters (naast Harley Quinn) en de film maken het voor mij een film die ik niet meer uit wil zitten. Daarom ben ik zo ontzettend blij met The (die “The” is heel belangrijk) Suicide Squad, waar ik juist het omgekeerde uit haalde. Origin Story: Dit is dus niet Suicide Squad 2. Het verhaal heeft op geen enkele manier te maken met de eerste film en naast het terugkeren van een handjevol acteurs is deze film echt zijn eigen ding. Nadat James Gunn werd ontslagen door Disney werd hij meteen benaderd door Warner Brothers met de belofte dat hij elke film mocht maken die hij wilde. Gunn staat tegenwoordig bekend voor de immens populaire Guardians of the Galaxy films. Eerlijk gezegd, ik ben blij dat hij ontslagen is. Anders hadden we deze prachtfilm niet gehad. En nu Gunn ook weer op goede voet staat met the house of the mouse krijgen we ook gewoon zijn visie voor Guardians Vol. 3! What the fuck?! De film start heel snel. Je weet meteen wat de deal is en snapt het concept van de Suicide Squad als een team. De Squad heeft als missie om gevoelige informatie te vernietigen op het fictionele eiland Corto Maltese. Dit staatje heeft een heleboel politieke problemen en zowel Corto Maltese als Amerika worden als bad guys geschetst. Dat kan raar voelen voor sommigen, al vond ik het persoonlijk logisch aangezien je nog steeds door de ogen van slechterikken kijkt. Er zit een heleboel geweld in. Echt heel veel. Nogmaals, je volgt superschurken. Dit zijn geen lieverdjes (behalve een dan) die er geen probleem mee hebben een slachting in een spelletje te veranderen. Actie-scenes zijn meeslepend en leuk om te zien. Het is allemaal erg over de top en dat weet de film. Het draagt die kroon met trots en ik vond dat erg leuk om te zien. The Squad Er zitten een heleboel personages in, al zijn ze niet allemaal even relevant. Toch is het erg leuk om een aantal van deze DC villains te zien op het grote scherm. De groep grapt veel met elkaar maar er zit toch een heleboel hart in de film. Er is een fijne balans tussen humor en character-depth. De chemistry tussen zowel de acteurs als de personages zelf is fijn om te zien. Uit de originele Suicide Squad zien we Rick Flag, Captain Boomerang, Amanda Waller en Harley Quinn terug. Verder zijn het allemaal andere personages en ik vond ze stuk voor stuk geweldig om naar te kijken. Weasel vond ik extreem grappig, de dynamiek tussen Peacemaker en Bloodsport was awesome maar mijn favoriete personage was by far Cleo Cazo, ofwel Ratcatcher 2. Ze is het emotionele hart van de film en ik heb echt genoten van dit minder evil personage. Don’t forget Verder is de soundtrack van deze film weer geweldig. Gunn’s soundtrack voor de Guardians films was al legendarisch en hier flikt hij het weer. Ook kon ik de transities van scene’s en tijd goed waarderen, gezien die erg “comicbook-y” in de shots verwerkt zijn. Conclusie: The Suicide Squad is een geweldige ervaring. De muziek, visuals en personages zorgen ervoor dat alles van het scherm spat. Dit is mijn favoriete film van dit jaar, in ieder geval tot nu toe. Zelfs nu ik hem al 6 keer gezien heb ben ik er nog laaiend over. Gaat dat zien! 9.5/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...