Ga naar inhoud

HDMI 2.1 noodzakelijk of niet?


JacKPoT_bE

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht bij de Mediamarkt , de Heidense 55U8QF. Niet te duur, net geen 800 euro, maar wel 100hz, qled en ingebouwde speakers. Thuis kwam ik er alleen achter dat het alleen HDMI 2.0 ingangen heeft en ik had begrepen dat 2.1 de toekomst is. Hoe belangrijk is dit nu echt als ik straks op de ps5 wil gamen en is dit nu een miskoop of valt het allemaal wel mee en is het vooral voor de échte, echte ervaring?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo snel kijk heb je voor 4K 120hz/fps gamen iig HDMI2.1 nodig, maar je TV heeft dat sowieso niet toch? 4K 60hz gaat vgm prima via HDMI 2.0, daarnaast ligt het ook aan het aanbod van games op PS5 en welke daadwerkelijk 4K 120hz zullen zijn. Ik heb er verder de ballen verstand van, dus misschien helpt dit https://pu.nl/artikelen/feature/tv-updates-alles-over-hdmi-21-2/ of dit langere artikel https://fwd.nl/beeld/hdmi-2-1-op-welke-televisies-zit-het-en-heb-je-het-nodig/
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, ik heb er ook de ballen verstand van, alleen in dat artikel ooit gelezen dat 2.1 beter is. Ik vroeg me alleen af of 120 fps nou echt noodzakelijk is, omdat 60 voor mij ook best goed oogt (console peasant). Dan schiet ik alleen een flinke prijsklasse omhoog en dit apparaat bood juist verder erg veel voor relatief weinig geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een nieuwe tv haalt dan zou ik toch echt voor eentje met HDMI 2.1 ondersteuning gaan. We zitten nu nog een beetje in een transitiefase qua grafische pracht en praal, maar ik verwacht dat de lat over een paar jaar steeds hoger komt te liggen. Voor de XSX zijn er al een stuk of 15 games de 120 fps ondersteunen. Dan heb je nog niet zo heel lang een nieuwe TV en loop je al achter de feiten aan. Zelf heb ik dit jaar de LG CX aangeschaft, daar kan ik de komende jaren echt mee vooruit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe lang gaat zo'n toestel dan mee? Want ik kan me voorstellen dat als ik over 5 jaar zo'n apparaat koop (wanneer 120 fps waarschijnlijk pas écht een vlucht neemt) Ik het voor een fractie van de huidige prijs kan kopen, omdat er dan alweer iets beters is. En gaat het dan alleen om 120 fps? want dat boeit me niet super veel denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken altijd 10 jaar per toestel. Daarna zal ie aan vernieuwing toe zijn. Als je zoals jij beredeneert kan je eigenlijk altijd wel wachten, want elk jaar is er een nieuw model en zijn er anderen die in prijs dalen. Daarom vond ik het ook moeilijk om te beslissen wanneer ik een nieuwe zou halen. Uiteindelijk na jaren wachten dit jaar gehaald en wel eentje met 2.1 omdat de huidige consoles 4k120 ondersteunen. Maar 4k60 is ook nice hoor!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is 1200 voor een tv + nog een soundbar erbij nu best veel geld (net op mezelf gaan wonen), daarom dat ik t niet direct wilde kopen. Pas toen ik die Hisense gekocht had zag ik dat t 2.0 was wat dus ouderwets begint te worden. Twijfel dus of het juist is om nu te investeren in een technologie die er nog niet echt is (120 fps is niet echt gangbaar natuurlijk) of dat ik het met deze doe en later een ander weer koop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...