Ga naar inhoud

stelling van de dag waarom ik geen fan meer ben van de xbox.


Game-BOY

Aanbevolen berichten

Vroeger was ik er als de kippen bij toen ik hoorde dat Microsoft met een spel console kwam. De eerste jaren heb ik best wel genoten van de xbox met games als halo 1 /2 project gotham racing en fable. Ik kon niet wachten om diens opvolger in handen te krijgen wat dus de xbox 360 werd. Met games als Halo 3/4/5. Perfect Dark Zero. fable 2/3. Maar op een gegeven moment begon ik te merken dat buiten de halo games mijn interesse in de xbox begon af te nemen. Daarbij vind ik halo 4/5 die niet meer onder het originele bungie zijn gemaakt bij lage na niet meer zo goed als de originele 3. Het uitblijven van nieuwe goede originele titels heeft mij op een gegeven moment doen besluiten dat de xbox niet meer bij mij paste. Microsoft heeft in in mijn ogen dan ook een aantal zeer goede kansen laten liggen wat games betreft. Waarom hebben zei bijvoorbeeld hun wegen met Bungie gescheiden. Ze hadden geld in deze studio moeten stekken deze studio tot hun parade paardje moeten maken. In de plaats daarvan werd er voor de Hale games 342 industries opgericht. Halo is Bungie en dat had zo moeten blijven ik herken de huidige halo games gewoon niet meer. Ook vind ik het zeer jammer dat er geen vervolg deel is gemaakt van bijvoorbeeld Kameo Elements of Power wat ik ook echt een gemiste kans vind. En waarom is er geen midtown madness 4 gemaakt. En is nog altijd geen vervolg op Alan wake gemaakt wat ik een van de beste xbox 360 titels vind. Ze hebben in tussen de de eerste xbox en xbox serie X niet een game meer gemaakt waar ik van zeg van daar moet ik een xbox voor hebben. Ze hebben veel te lang geteerd op het gene wat ze hebben en buiten dat is er gewoon niet geïnnoveerd. Ja de Kinect waar mee je met handgebaren op de xbox 360 games kon bedienen. Maar we weten ook hoe dit avontuur is geëindigd in een bijna geflopte xbox one wat dus de opvolger was van de xox 360. IK heb deze dan ook overgeslagen aangezien ik echt vond dat ze echt de weg kwijt waren bij Microsoft op dat moment. Wat wat de serie X gaat bergen weet ik niet maar ze moeten echt hard aan de bak bij Microsoft willen ze mij nog ooit overtuigen een xbox te kopen.
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Rock denkt dat je aardig gelijk hebt. Het merk is redelijk onderuit gegaan in de loop der jaren, maar The Great One vindt de huidige comeback aardig indrukwekkend. The Rock kan iedereen een Series X aanraden met Gamepass. Momenteel speelt The Rock meer op zijn Series X dan op zijn PS5 zelfs. Heerlijke machine. Veel zal af gaan hangen van de eigen titels van Microsoft de komende paar jaar, want bij Sony kan je er donder op zeggen dat we kwalitatief nog veel moois gaan zien de komende jaren. Hopelijk ook bij Xbox. Mooie tijden iig weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is je volste recht, en ik kan me er best in vinden. De huidige Halo-games zijn 'GeCallofDutyseerd,' begonnen met Halo 4. Probleem hierbij is, dat Halo zijn identiteit verloren is. En wat CoD doet, doet CoD beter. Hierdoor zal Halo Infinite vlees noch vis zijn. De fans zullen het wel kopen, en moest ik een Series X hebben, zou ik het ook kopen, maar wat het in feite is, zijn oude bewezen gameplay-mechanieken. Deze zijn niet slecht, maar het speelt hierdoor op veilig, en is niet aangepast aan deze tijdsgeest. (daar is Bungie voor nodig) Ik heb op de Frontpage al eens een uitgebreid stuk geschreven over wat er mis is met de Halo-serie, ik zal het daardoor er hierbij laten. Kort samengevat komt het erop neer dat de Halo-reeks de hand van Bungie nodig heeft om daadwerkelijk Halo te blijven. Bungie is dan Destiny gaan maken, zoals je weet, wat eerst een allegaartje van verschillende sci-fi stijlen leek. Maar kijk eens hoeveel mensen Destiny spelen. Halo is er niet echt in te herkennen, maar de hand van Bungie, des te meer. En dat is waar het om draait.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speelde vorig weekend de beta en was positief verrast. De game liep soepel, ik kwam geen bugs tegen en de (Big Multiplayer)map die ik speelde gaf weer dat oude vertrouwde Halo gevoel. Het CoD element dat je beschrijft zit er zeker in. Nu zelfs de stereotype Britse voiceover die telkens updates geeft (weet de specieke term hiervoor even niet) over weapon drops. Maar is het zo vreemd dat bepaalde elementen van succesvolle franchises als CoD en BF erin verwerkt worden. Stilstaan is achteruitgang. Denk bv alleen al aan het sprinten, dat kon bij de oude bv Halo's niet. De hele community viel daar destijds overheen. Het hoeft niet per definitie een negatief punt te zijn. Zolang de game maar gewoon zijn eigen identiteit weet te behouden. En als laatste punt zou ik zeggen; speel de game als je de kans krijgt om er een goed beeld over te vormen ;O)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gewoon te lang te weinig de focus gelegd op goede nieuwe first party titels dat is waarom bij mij bijna altijd een Playstation of Nintendo console aanstaat. Lig er eigenlijk niet meer wakker van want er komt genoeg aan op de Switch en Playstation waar ik me mee kan vermaken. Wat ik al vaker zeg. Ik wacht Fable, Everwild en Perfect Dark af. Als die de kwaliteit van de Nintendo en Playstation games gaan halen dan ga ik over op aanschaf van de Series X.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Snap die hele persona gekoppeld aan een console merk nooit zo goed. Heb thuis een pc, een switch en een series X.

Waarom een X, niet voor de first party titels en om die precies die reden ook geen Playstation, ze kunnen me in beide gevallen te weinig boeien. Ik speel een heel divers verschillende games en normaal was het met Steamsale alles naar binnen harken maar ik game liever op de console voor de tv.

De Gamepass is voor mij gewoon perfect en als later Playstation een zelfde soort abbo aanbied of misschien later wel met een pro versie komt dan gooi ik ook die onder me tv. Maar 1 ding is zeker zodra zowel Xbox of Playstation helemaal onderuit gaat is dat echt geen winst voor de gamers. Ze moeten blijven concurreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...