Ga naar inhoud

Waarom koop je games???


Ubister

Aanbevolen berichten

Hey! Ik dacht, ik begin even zo'n discussie! Want ik heb wel iets voor jullie om over te discussiozen, namelijk waar jij op let als je een game gaat kopen, Wordt je overtuigt door de graphics, de gameplay, interview met de maker of toch die ene mooie trailer? :D Hoe erg irriteer jij je eraan as er bugs inzitten? (Bijvoorbeeld Day Z, graphics zijn meh, bugs zijn :( maar de gameplay is waar je het voor doet!) Laat het weten! Ben benieuwd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gameplay punt. Als de gameplay in jou ogen goed is, betekend dat je de game leuk vind en dus lol hebt, daar draait het toch om? Bugs tellen mee aan de leukheid van de gameplay imo. Alhoewel ik ook wel keihard kan geilen op graphics, zou ik nooit een game kopen alleen maar omdat ik het er zo goed uit vind zien.. Als het mogelijk is speel ik een demootje voordat ik iets koop, of anders kijk ik gameplay video's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gameplay punt. Als de gameplay in jou ogen goed is, dan betekend het dat je dus lol hebt en daar draait het toch om? Bugs tellen mee aan de leukheid van een gameplay imo. Als het mogelijk is speel ik eerst een demo of anders kijk ik gameplay video's. Alhoewel ik ook wel keihard kan geilen op graphics, zou ik nooit een game kopen als ik m er alleen maar goed uit vind zien..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste moet het verhaal/genre/setting me aanstaan. Vervolgens moet alles goed uitgewerkt zijn. Dit controleer ik vooral door reviews e.d. door te lezen. Soms komt een game niet als een topper uit de bus, maar spreekt me een unique selling point me aan. Bijvoorbeeld Red Faction: Armageddon; de game is niet perfect, maar alles kan wel kapot! ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koop zelf voor de gameplay, meestal rpg's omdat die een goed verhaal zijn en lekker lang ipv de 3 uur duurende sp van nu. de lengte van het spel, daar let ik op. dat is de reden waarom ik alan wake niet heb gekocht, leek leuk spel maar vond 7 uur vor 60 euro echt te veel van het goede. de graphics daar kijk ik al helemaal niet naar juist omdat de AAA spellen de beste graphics hebben maar als je naar indi games kijkt. die kunnen nooit de beste graphics hebben en ik gun de indi developers wel. die maken de meest innovative games.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gameplay en verhaal op eerste plaats. Daarna moet het ook nog mij interesseren, en het moet een genre zijn die ik leuk vind, tenzij het me overtuigt heeft dat ik die game wel moet hebben. Vind Day Z zelf heel erg saai, ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt, om eerlijk te zijn. Een beetje rennen lijkt me niet leuk. Bugs vind ik zelf nooit zo erg, tenzij het om de 15 minuten gebeurt. The Walking Dead is echt een aanrader. Vreemde, maar leuke gameplay, goed verhaal. Ook erg vermakend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meer het totaalplaatje. Allereerst zou ik zeggen voor de gameplay, maar aangezien ik laatst Asura's Wrath heb aangeschaft... en om nou te zeggen dat ie veel gameplay heeft. Graphics maken me weinig uit. Het moet sowieso een genre zijn waar ik van houd en games met een eigen unieke uitstraling of setting hebben sowieso een streepje voor bij mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik speel al meer dan 18 jaar games, vaak zijn de eerste screenshots/ trailer/gameplay genoeg om mijn interesse te trekken, of juist niet... games verrassen me niet snel wat dat betreft, ik ga dan meestal ook voor de unieke gameplay (vandaar ook mn haastige voorliefde voor de WiiU) gewoon... omdat ik de "Algemene shooter" nu ondertussen wel ken... en TOCH kocht ik Black Ops 2 & battlefield 3 bijvoorbeeld XD uiteindelijk is het de zin in het spelen van iets... dat kan straks net zo goed met CoD 38646: Black Ops 2 zijn... :P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals lolindir speel ik al meer dan 18 jaar games. En bij mij zijn het ook vaak de eerste screenshots / trailers al genoeg om voor mij te zien of ik de game wat vind of juist helemaal niet. Noem het ervaring. Ik koop een game om verrast te worden of soms gewoon voor het verhaal en de ervaring van een nieuwe gamewereld. Ondanks dat ik al zo lang game kunnen games mij echter nog wel verassen, vooral de kleine details in de nieuwe games (max payne's movements, la noire's facial expressions) zijn dingen waarom ik spellen koop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm :) Ik koop spellen omdat ik het als tijdsvermaak zie. Ik heb niet het geduld om een film te kijken , maar na een lange dag werk/studie wil je gewoon even rustig iets voor jezelf doen. Tegenwoordig wordt ik vooral door platformers en RPG's aangetrokken ( JRPG) > Mario op ze tijd , Rayman origins , Little big planet en graag koop ik oude classics als Command and conquer:D Verder staat bij mij de N64 wel is aan met Conkers badfuryday of Mario64. Verder is een vette horror op ze tijd ook wel een leuk tussendoortje ( Dead space en resident evil games..Vroeger silent hill)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe games koop ik als het er allemaal gewoon goed uitziet, zoals Diablo. Ik hoorde daar goede dingen over en het leek me wel vet dus kocht ik het. Als een game in de aanbieding is (bijvoorbeeld op Steam) kijk ik even op youtube naar wat gameplay en als dat er goed uitziet koop ik het gewoon. De eerste indruk moet goed zijn!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...