so sick Geplaatst: 4 december 2021 Delen Geplaatst: 4 december 2021 Wat vinden jullie van 'woke zijn'? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
so sick Geplaatst: 4 december 2021 Delen Geplaatst: 4 december 2021 Ik zelf heb er niet zoveel problemen mee, maar het moet ook niet te ver gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
madeliefste Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Ik dacht altijd dat Woke een soort scheldwoord was, tot ik Sylvana Simons in een interview met een strak gezicht hoorde zeggen dat Nederland woke moest worden. Zelf zit ik ergens in het midden, en wil mij niet associëren met beide extremen: - de “vrouwen en “liberals” willen onze games en wapens afpakken, thequartering vererende nekbaarden” -En de “witte mannen zijn de duivel en verder is iedereen een slachtoffer en dus zielig, en moet dus altijd hun zin krijgen” blauwharige activisten. Ik ben iemand die roetveegpieten wel best vind, maar mij wel erger dat de term blank tegenwoordig in de media vervangen wordt door wit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
k1ng Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Extreme figuren zijn altijd vermoeiend. Of dat nou PVV / FvD stemmers zijn of Sylvana Simons Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eminent Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Links of rechts, het maakt mij geen reet uit. Het is jammer dat het de schreeuwers zijn, zowel links als rechts, die te vaak een podium krijgen. Bewustwording is prima, maar het schiet vaak door naar oa slachtofferschap en complottheorieen waar dan weer de cancel culture om de hoek komt kijken. Ook die hele critical race theory is een hele enge ontwikkeling, hopelijk wint het gezonde verstand het van deze (hopelijk zeer korte) hype. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tyupie Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Zwaar kut die term, de betekenis erachter, de samenleving die erdoor retarded wordt, de entitlement die het met zich meebrengt, etc… Fuck die shit, ik wil terug naar de 90’s en vroege 00’s. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
so sick Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 En wat ik dus bedoel met het hele te ver gaan is bijv het hele zwarte pieten discussie de cancel culture etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
k1ng Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Als je me één school kan noemen waar er ook maar iets van critical race theory wordt onderwezen die géén universiteit is geef ik je 100 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
k1ng Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 De hele angst voor critical race theory is door de republikeinen gefabriceerd om stemmen te winnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eminent Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Geen idee waar jij in mijn reactie iets over scholen leest, mij gaat het erom dat crt een gedachtengoed/stroming is dat ik heel eng vind. Tuurlijk zullen republikeinen dit op een -voor hun gunstige- manier gebruiken, maar het drijft groepen uit elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
k1ng Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Ik dacht dat je met "enge ontwikkeling" het republikeinse frame bedoelde dat critical race theory aan kinderen onderwezen wordt en het héél belangrijk is om dat te verbieden. Persoonlijk kan ik me er niet druk over maken. Critical Race Theory is een academische discussie, dat lijkt me een prima omgeving om er wat extreme ideeën op na te houden. Er zijn genoeg academici die een andere kijk hebben en die kunnen dan mooi met elkaar een eindeloze discussie aan gaan. De ideeën van Copernicus / Galilei dat de aarde om de zon draait waren ooit eng. Het lijkt me positief dat academici ideeën durven te hebben die niet overeen komen met de ideeën die een gemiddeld persoon erop nahoudt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
game-freaker Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 >Ook die hele critical race theory is een hele enge ontwikkeling, hopelijk wint het gezonde verstand het van deze (hopelijk zeer korte) hype. Ja. Maar dat dit weggaat zou niet zomaar gebeuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marCiano Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Woke is opzich een goed iets maar ik vind dat mensen die zich ''te'' woke voordoen (hoi Nino) zich op dezelfde hoogte bevinden als rechtse tokkies. Maarja, excessen heb je altijd in alle kampen helaas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marCiano Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Correctie: Misschien nog wel erger dan extreemrechtse tokkies. Want bij extreemrechtse tokkies weet je van tevoren al dat ze waarschijnlijk achterlijk zijn en dat er geen discussie mee te voeren valt, terwijl mensen die ''te woke'' zijn zich vaak voor doen als open minded maar stiekem even bekrompen zijn als eerder genoemde extreemrechtse tokkies. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tintalya Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Ballard High School, Seattle, curriculum van 2021-22, pagina 51: Black Studies will focus on the Black and African American experience from a national and global perspective. This includes, but is not limited to African History, American History, Critical Race Theory, American Enslavement, Black/African American-led social movement, Black/African American social autonomy and economic development, Black/African American Innovation, and Black/African American leadership nationally and globally. https://ballardhs.seattleschools.org/wp-content/uploads/sites/9/2021/08/BallardCourseCatalog_ADA.pdf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wo538 Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 De extreme flanken, links of rechts, tonen volgens zo'n wetmatigheid of theorie toch altijd gelijkenissen? Eens idd, van die wookspoken zijn net zulke engnekken als de wappen-SS van FvD. > terwijl mensen die ''te woke'' zijn zich vaak voor doen als open minded maar stiekem even bekrompen zijn als eerder genoemde extreemrechtse tokkies. Je flikkert ook dubbelhard door de mand als je ook nog moreel loopt te huichelen dat je beter bent, terwijl je net zo laag bent gezonken idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wo538 Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Jij wilt terug naar tijden toen institutioneel- en maatschappelijk racisme wat meer salonfähig waren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wo538 Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Toch drink ik wel liever een kopje thee met Sylvana en Geert dan met dhr. Lavendel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wo538 Geplaatst: 5 december 2021 Delen Geplaatst: 5 december 2021 Als je "woke" definieert als sociale gerechtigheid voor gemarginaliseerde minderheden die gewoon lang en breed meedoen in ons land, dan is het een prima term. Maar die term is verpest door het gesoebat tussen die linkse sokjes en rechtse engnekken, dus zelf gebruik ik de term alleen maar ironisch als miem. Als ik "sociale gerechtigheid" bedoel (of anti-discriminatie/racisme) dan noem ik het ook zo, niet "woke". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tyupie Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 Ik wil terug naar tijden dat mensen minder jankten als hun tere gevoelens werden gekrenkt door humor. Naar tijden dat mensen geen “sorry” hoefden te zeggen voor iets wat ze niet gedaan hadden aan mensen die ergens geen fuck mee te maken hadden. Naar tijden dat entitlement verdiend werd, niet opgeëist. Naar tijden vóór de snowflake generatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aapiej Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 Voor sommige extreemrechtse tokkies is een progressieve gedachtengang al “woke”. Verder wel met AJ eens. En ik heb in Amsterdam geesteswetenschappen gestudeerd dus je snapt wel waar ik op dagelijkse basis mee te maken had. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raef Geplaatst: 6 december 2021 Delen Geplaatst: 6 december 2021 Woke zijn is helemaal niet verkeerd lijkt mij. Bewust zijn over de oh zo vele misstanden van de samenleving is belangrijk, wil je een betere wereld voor iedereen. Dankzij mensen die "te woke" zijn is slavernij afgeschaft, hebben vrouwen stemrecht en zijn landen gedekoloniseerd of onafhankelijk geworden om even een paar dingen op te noemen. Revolutionairen werden altijd al als vermoeidend gezien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 6 januari 2022 Delen Geplaatst: 6 januari 2022 Ik ben wakkerder dan ooit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hardcore_gamer Geplaatst: 6 januari 2022 Delen Geplaatst: 6 januari 2022 Dus mijn username is veranderd naar so sick 🤨 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.