Ga naar inhoud

Woke


so sick

Aanbevolen berichten

Ik dacht altijd dat Woke een soort scheldwoord was, tot ik Sylvana Simons in een interview met een strak gezicht hoorde zeggen dat Nederland woke moest worden. Zelf zit ik ergens in het midden, en wil mij niet associëren met beide extremen: - de “vrouwen en “liberals” willen onze games en wapens afpakken, thequartering vererende nekbaarden” -En de “witte mannen zijn de duivel en verder is iedereen een slachtoffer en dus zielig, en moet dus altijd hun zin krijgen” blauwharige activisten. Ik ben iemand die roetveegpieten wel best vind, maar mij wel erger dat de term blank tegenwoordig in de media vervangen wordt door wit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Links of rechts, het maakt mij geen reet uit. Het is jammer dat het de schreeuwers zijn, zowel links als rechts, die te vaak een podium krijgen. Bewustwording is prima, maar het schiet vaak door naar oa slachtofferschap en complottheorieen waar dan weer de cancel culture om de hoek komt kijken. Ook die hele critical race theory is een hele enge ontwikkeling, hopelijk wint het gezonde verstand het van deze (hopelijk zeer korte) hype.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je met "enge ontwikkeling" het republikeinse frame bedoelde dat critical race theory aan kinderen onderwezen wordt en het héél belangrijk is om dat te verbieden. Persoonlijk kan ik me er niet druk over maken. Critical Race Theory is een academische discussie, dat lijkt me een prima omgeving om er wat extreme ideeën op na te houden. Er zijn genoeg academici die een andere kijk hebben en die kunnen dan mooi met elkaar een eindeloze discussie aan gaan. De ideeën van Copernicus / Galilei dat de aarde om de zon draait waren ooit eng. Het lijkt me positief dat academici ideeën durven te hebben die niet overeen komen met de ideeën die een gemiddeld persoon erop nahoudt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie: Misschien nog wel erger dan extreemrechtse tokkies. Want bij extreemrechtse tokkies weet je van tevoren al dat ze waarschijnlijk achterlijk zijn en dat er geen discussie mee te voeren valt, terwijl mensen die ''te woke'' zijn zich vaak voor doen als open minded maar stiekem even bekrompen zijn als eerder genoemde extreemrechtse tokkies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ballard High School, Seattle, curriculum van 2021-22, pagina 51: Black Studies will focus on the Black and African American experience from a national and global perspective. This includes, but is not limited to African History, American History, Critical Race Theory, American Enslavement, Black/African American-led social movement, Black/African American social autonomy and economic development, Black/African American Innovation, and Black/African American leadership nationally and globally. https://ballardhs.seattleschools.org/wp-content/uploads/sites/9/2021/08/BallardCourseCatalog_ADA.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites

De extreme flanken, links of rechts, tonen volgens zo'n wetmatigheid of theorie toch altijd gelijkenissen? Eens idd, van die wookspoken zijn net zulke engnekken als de wappen-SS van FvD. > terwijl mensen die ''te woke'' zijn zich vaak voor doen als open minded maar stiekem even bekrompen zijn als eerder genoemde extreemrechtse tokkies. Je flikkert ook dubbelhard door de mand als je ook nog moreel loopt te huichelen dat je beter bent, terwijl je net zo laag bent gezonken idd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je "woke" definieert als sociale gerechtigheid voor gemarginaliseerde minderheden die gewoon lang en breed meedoen in ons land, dan is het een prima term. Maar die term is verpest door het gesoebat tussen die linkse sokjes en rechtse engnekken, dus zelf gebruik ik de term alleen maar ironisch als miem. Als ik "sociale gerechtigheid" bedoel (of anti-discriminatie/racisme) dan noem ik het ook zo, niet "woke".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil terug naar tijden dat mensen minder jankten als hun tere gevoelens werden gekrenkt door humor. Naar tijden dat mensen geen “sorry” hoefden te zeggen voor iets wat ze niet gedaan hadden aan mensen die ergens geen fuck mee te maken hadden. Naar tijden dat entitlement verdiend werd, niet opgeëist. Naar tijden vóór de snowflake generatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woke zijn is helemaal niet verkeerd lijkt mij. Bewust zijn over de oh zo vele misstanden van de samenleving is belangrijk, wil je een betere wereld voor iedereen. Dankzij mensen die "te woke" zijn is slavernij afgeschaft, hebben vrouwen stemrecht en zijn landen gedekoloniseerd of onafhankelijk geworden om even een paar dingen op te noemen. Revolutionairen werden altijd al als vermoeidend gezien
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...