Ga naar inhoud

De opvolger van de Switch.


PHtH

Aanbevolen berichten

Ik hoop (en ik denk) dat Nintendo hetzelfde zal doen zoals ze dat deden met de Nintendo DS. Dus veel nieuwe modellen en upgrades maar wel allemaal met backwards compatibility.

De eerste Nintendo DS kwam uit in 2005 en de nieuwste 3DS versie kwam uit in 2015. De Switch was in 2017 gereleased en als 'ie in het verloop van de volgende 5 jaren verschillende upgrades krijgt met backwards compatibility voor software EN hardware, ben ik tevree.

  • Like 1

:classic_cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mr.Gans zei:

Mijn gok nog steeds dat Nintendo de opvolger van de Switch ongeveer gelijk met het tweede deel van BotW uit zal brengen.

Ik denk dat dit best een mogelijkheid is. BotW zal dan waarschijnlijk op beide consoles verschijnen (zoals met eerdere Zelda games ook het geval was).

Echter is ook pas die Oled uit en die willen ze in 2022 wel pushen. Ook is er een mega chiptekort wat de distributie van een mogelijk nieuwe console (Switch Pro?) moeilijk maakt en Nintendo wil niet hetzelfde debacle als bv Sony op dit moment. Uiteindelijk verdienen ze het meest aan de games en als niemand een console heeft om op te spelen.. dan kan je ook geen games verkopen.

Daarom denk ik dat de nieuwe Switch pas in 2023 uitkomt en dat BotW ook pas dan uitkomt. Mogelijk met een nieuwe Mario Kart gezien er op de huidige Switch geen nieuwe was (Mario Kart 8 is natuurlijk een Wii U port maar wel met ongekend succes op de Switch).

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2021 om 10:29, Doornroosje zei:

Daarom denk ik dat de nieuwe Switch pas in 2023 uitkomt en dat BotW ook pas dan uitkomt.

BotW2 in 2023, dat trek ik dus echt niet.
Heb het gevoel dat de boel aan het opdrogen is bij Nintendo.
De meeste grote franchises zijn aan de beurt geweest, zowat alle WiiU toppers zijn gerecyled en dé games waar de community echt op wacht daar horen we niets over.

Met games als 1080, Waverace, een nieuwe Mariokart of bijv een nieuwe Starfox zou de levensduur wel verlengd kunnen worden. Maar ik heb geen hoge verwachtingen wat betreft 2022.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2021 om 10:23, Mr.Gans zei:

Tijd begint steeds vreemder te verlopen.

Als de Switch in 2017 gereleased was, dan is dat echt nog niet zo lang geleden, maar toch heb ik het gevoel van wel. 

Ik herinner me nog dat ik BotW als launchgame aan het spelen was, en dat moment lijkt veel langer geleden dan 2017.

In principe komt Nintendo nog steeds om de vijf jaar met een nieuwe console.

Dat was vroeger voor alle gameconsoles zo, maar het waren Microsoft en Sony dat met de Xbox 360 en PS3 besloten hadden om van dit model af te wijken. 

Ik denk dat dit er vooral voor zorgt dat wij onbewust, onze games sneller beu worden, wat bijdraagt aan het algemene geklaag over waar de gaming-industrie zich nu in bevindt. 

Gelukkig houdt Nintendo nog vast aan dat oude, geijkte model.

Mijn gok is nog steeds dat Nintendo de opvolger van de Switch ongeveer gelijk met het tweede deel van BotW uit zal brengen.

Omdat dit zo'n succes gebleken is om de Switch met het eerste deel van BoTW te releasen.

Het heeft de Switch als console stevig op de markt gezet, en het zou dan verstandig lijken om dit met de opvolger ook te doen. 

Ik verwacht de console dus ergens volgend jaar. 

Als de console later komt, dan zou het ook voor Nintendo de eerste keer zijn om van de vijfjarige release-periode af te wijken.

Maar met een handheld-hybride-console, kunnen ze zich dat misschien wel veroorloven, omdat een handheld objectief bekeken,  mogelijks langer houdbaar is. 

Eind 2022 is over ongeveer een jaar. Ik geloof zelf ook dat de opvolger van de Switch eind 2022 al uitkomt. 

Ook al komen er in 2022 nog toptitels voor de Switch uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-1-2022 om 17:48, PHtH zei:

De nieuwe console komt dit jaar uit. Ik voel het.

Nah man ik weet niet... met die chiptekorten enzo ook... PS5 en Xbox zijn nog steeds nergens te krijgen en zijn al meer dan een jaar uit. Nintendo heeft ook al moeite met de Oled te leveren door chiptekort. Als ze een nieuwe Switch op de markt brengen dan moet het chiptekort wel opgelost zijn denk ik.

  • Thanks 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Op 12-1-2022 om 20:49, PHtH zei:

De Switch kwam uit in maart 2017. Als de opvolger dit jaar uitkomt wat is nog steeds niet uitsluit zal dat niet al in maart zijn denk ik. Ik vermoed oktober of november eerder niet. 

Het is inmiddels bijna 2023. En Nintendo heeft nog niets los gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...