Ga naar inhoud

The Witcher 3 is nog altijd niet zonder bugs.


Game-BOY

Aanbevolen berichten

Ik ben de laatste dagen the Witcher 3 weer eens aan het spelen op mijn PS5. Wat in mijn ogen nog altijd de beste game van de afgelopen 10 jaar is. Wat ik echter wel op heb gemerkt is dat de game nog altijd niet bepaald bug vrij is. Zo wil het nog wel eens voorkomen dat de game bij snelreizen doet crashen of dat hij niet wilt saven op momenten dat ik niet in een gevecht zit. Verder komt het ook soms voor dat ik geen zwaard kan trekken tijdens een gevecht of dat een missie niet doet triggeren. Allemaal bug die er al vanaf het begin in zaten en dus nooit zijn opgelost en voorlopig dus ook niet worden opgelost. Aangezien ze nu aan de next gen verzien van the The Witcher 3 bezig zijn. Die op zijn vroegst  pas eind 2022 uit gaat komen ben ik bang. En het is te hopen dat die niet ook weer vol gaat zitten met bugs. Ik vraag mij daarom ook af of er buiten mijn ervaring ook nog mensen zijn die problemen ervaren met The Witcher 3. 

aangepast door Game-BOY
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Game-BOY zei:

Die op zijn vroegst  pas eind 2022 uit gaat komen ben ik bang. 

Eind 2022??? Ik heb pas de GOTY aangeschaft voor de Xbox en daar heeft de game al een nextgen upgrade ontvangen

Maar dat is dan de upgrade die MS zelf uitvoert. Pas een half uurtje gespeeld dus ben benieuwd of ik bugs tegenkom..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik toen ik de The Witcher 3 speelde op mijn PS5. Weer een crash gehad dit gebeurde toen Ik in het game menu ging. Dit is in de tijd dat ik hem op mijn gewone PS4 speelde en later op de Pro ook al meerdere keren voorgekomen.  In mijn ogen zit de game als het op de bugs aan komt nog altijd niet op een acceptabel niveau

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

PS zojuist ben ik zelf nog tegen een behoorlijke grafische glitches aangelopen een dwerg die half in de vloer stak. iets wat ik in het verleden ook al vaker bij deze game heb gezien. Ik hoop echt dat ze bij cd projekt red met hun cyberpunk 2077 debacle inmiddels wel iets geleerd hebben. En dat de next-gen versie van The Witcher 3 meer bug vrij gaat zijn dan deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Een hele tijd teug heb ik hier verteld dat the the witcher 3 wild hunt nog altijd niet bug vrij is. helaas heb ik met het verschijnen van the witcher 3 wild hunt complete edition voor de PS5 moeten concluderen dat ook na de PS5 upgrade de game nog altijd last heeft van een aanzienlijke hoeveelheid bugs & glitches. Het gaat van glitches in het menu tot aan missies die niet triggren of NPC's en objecten die raar doen. Ook heeft de game last van asset pop-in. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de PS5 verzie het is een hele verbetering in vergelijking met de PS4 pro verzie. Maar er is nog steeds werk aan de winkel om de ruwe kanten van de witcher diamant er af te krijgen. En dan mogen we nog van geluk spreken als ik op de verhalen die op internet staan moet af gaan heeft de PC verzie nog meer problemen in vergelijking met de PS5 of xbox serie X verzie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2022 om 17:09, DunneDraak zei:

Das pech zeg

IK kan merken aan jou opmerking dat jij The Witcher 3 nooit gespeeld hebt. Het is namelijk dood zonde dat een van de beste games van de afgelopen 12 jaar nog altijd prop vol met bug zit die het speel plezier naar bedenden halen.  Als je hier vervolgens op internet over spreekt word er dood leuk door ene DunneDraak gezegd das pech zeg. Wat ik altijd tegen zo iemand zeg als je niks zinnigs te zegen hebt zwijg dan aangezien dit niks toe voegt aan het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, DunneDraak zei:

Heb ik wel hoor

Zo dus jij het de game dus wel gespeeld. Ik weet niet of jij de game al hebt gespeeld sinds de PS5 update. Zo ja dan moet jou toch zijn op gevallen dat de game zelfs na de PS5 update nog behoorlijk wat bugs en glitches heeft. Dus mijn vraag is dan ook of jij of andere hier ook de nodige bugs hebben ervaren.  Zo komt het bij geregeld voor dat een NPC handelaar niet werken of dat NPc's zich raar gedragen. vandaag nog is de game volledige crasht in het menu. Daarbij is het bij een game vriend van mij nog erger dan bij mij. Die heeft last van het niet kunnen looten van schat kisten tot ernstige audio bugs en asset pop-in. Op de site van CD projekt red werd vervolgens geadviseerd om de game om de zoveel uur eens af te sluiten en op nieuwe te starten zodat de game Cache word geleegd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid bedoel jij nu dat je game nog niet hebt gespeeld met de PS5 update. Ik neem aan dat jij op de PS4/5 met de de gewone verzie toch ook wel de nodige bugs bent tegen gekomen of niet. De PS5 verzie is overigens wel een hele verbetering in vergelijking met oude verzie. Maar even goed zitten er meer bugs in dan zou verwachten voor een game die een PS5 update heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheelt dat dit een gratis update is. Iets met een gegeven paard en in de mond kijken.

Ik denk dat ze het liefst nog meer tijd hadden genomen om bugs eruit te patchen, maar gezien de release van een nieuwe Witcher serie is het begrijpelijk dat ze deze update er nu uit gooien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, J'run zei:

Scheelt dat dit een gratis update is. Iets met een gegeven paard en in de mond kijken.

Ik denk dat ze het liefst nog meer tijd hadden genomen om bugs eruit te patchen, maar gezien de release van een nieuwe Witcher serie is het begrijpelijk dat ze deze update er nu uit gooien. 

Als het klopt wat jij hier beweerd klopt dan zijn ze dus wel hun eigen ruiten in aan het gooien. Je zou denken dat ze van het  cyberpunk debacle wel wat geleerd zouden hebben daar is namelijk uit gebleken dat je veel beter een jaar lager over de ontwikkeling doet dan even snel cashen met een game vol met bugs. Het business model van dat die-hard fans iedere update kopen in de hoop dat de bugs verholpen worden is namelijk een model wat al enkele jaren op losse schroeven staat fans pikken dit namelijk niet meer. Games als cyberpunk hebben dit toch wel bewezen. Kijk maar eens naar de games van nintendo daar zitten geen tot weinig bugs in om dat zei wel de tijd nemen voor de ontwikkeling en het pas uitbrengen als het product ook echt af is. Daarbij hoor ik steeds meer verhalen op internet en ook binnen mijn vrienden en kennissen dat zei tegenwoordig game tegenwoordig nooit meer op de dag van verschijnen kopen puur om de bugs waar bepaalde game reeksen om bekend staan. Ontwikkelaars zouden toch onderhand door moeten krijgen dat gamers deze manier van doen niet meer accepteren. Daarbij gaat deze manier vandoen zich op een bepaald moment tegen hun keren wat gaat resteren in het instorten van de verkopen van bepaalde games. Kijk maar eens naar Ubisoft hun games staan er om bekend dat hun games bij de lancering vrijwel altijd vol met bugs zitten en slecht zijn afgewend. Dit heeft zich de afgelopen jaren ook negatief uitgewerkt op de bedrijfs resultaten aangezien veel games werden uitgesteld of werden geannuleerd hierdoor zijn de aandelen van Ubisoft nu fors minder waard. Ook CD project red heeft dit onder vonden de waarde van het bedrijf is met meer dan 1 miljard gedaald voor zover ik weet. 

aangepast door Game-BOY
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Game-BOY zei:

Je zou denken dat ze van het  cyberpunk debacle wel wat geleerd zouden hebben

Zo’n beetje alle resources zijn hier naar toe gegaan, de Witcher 3 patch is hierdoor al meerdere malen uitgesteld. Ze krijgen doodsbedreigingen binnen als ze iets uitstellen. Daarnaast hebt je een enorme samenwerking met een wereldbedrijf (Netflix) die niet zomaar hun release window gaan aanpassen omdat de maker van het spelletje t eea nog niet in orde heeft.

Ik begrijp je beredenering dat je liever een goed product koopt, die tijd en menselijke resources hebben ze niet gehad. En je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze geen 100 extra mensen aannemen voor een gratis next-gen patch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aan mij had gelegen hadden ze de hele Witcher 3 opnieuw gemaakt in Unreal 5 en hem dan pas uitgegeven. Nu hebben we een gedateerde engine die de game niet eens op 4k60 + raytracing kan draaien en je zit met verouderde modellen. Het haar bijv. vind ik niet om aan te zien in vergelijking met hoe mooi de omgeving nu is.

Maarja, het is een gratis patch die de game iets mooier maakt. Ze hebben precies gegeven wat ze beloofd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, J'run zei:

Zo’n beetje alle resources zijn hier naar toe gegaan, de Witcher 3 patch is hierdoor al meerdere malen uitgesteld. Ze krijgen doodsbedreigingen binnen als ze iets uitstellen. Daarnaast hebt je een enorme samenwerking met een wereldbedrijf (Netflix) die niet zomaar hun release window gaan aanpassen omdat de maker van het spelletje t eea nog niet in orde heeft.

Ik begrijp je beredenering dat je liever een goed product koopt, die tijd en menselijke resources hebben ze niet gehad. En je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze geen 100 extra mensen aannemen voor een gratis next-gen patch.

Dat alle resources naar de ontwikkeling van cyberpunk zijn gegaan klopt. Ze hadden in mijn ogen de Witcher 3 PS5 patch  gewoon niet moeten aankondigen en moeten uit stellen tot een later moment. belofte maak Schult zegen ze. Ik denk dat de CD project red de laatste tijd teveel hooi op de vork heeft genomen en dat dit tot problemen heeft geleid. Dus dat je het ze niet kwalijk kunt nemen die vlieger gaat niet helemaal op. Ze hebben keuzes gemaakt die niet goed zijn uitgepakt. IK had ook liever gezien dat ze de witcher 3 helemaal in de Unreal 5 opnieuw hadden gemaakt samen met deel 1&2 in een witcher bundel. Maar een spel opnieuw opbouwen kost veel tijd zeker als dat via een nieuwe engine gebeurd en als dat alle 3 die delen betreft gaat dat nog langer duren. Dat de engine gedateerd is klopt daardoor zijn de mogelijkheden beperkt aangezien je op een gegeven moment niet meer verder kunt optimaliseren zonder dat dit tot problemen gaat opleveren zoals instabiliteit problemen. Cd projekt red heeft voor de remake veel gebruik gemaakt van mods. Het probleem van mods is dat deze nog wel eens voor problemen kunnen zorgen als deze niet goed zijn geïntegreerd in de Engine zeker als deze verouderd is en beperkt is in mogelijkheden. Dit kan ook de rede zijn dat de game nog altijd last heeft van asset pop-in en frame drops. Ook merk ik heel goed als de game auto safe doet en dus een checkpoint aan maakt hij blijft dan soms wel 5 seconden hangen. Dit was een heel vervelend iets in oorspronkelijk game en is dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet op te lossen omdat dit veel te diep in de game Engine zit. Kort om ze zijn uit geprogrammeerd aan deze game de koek is op. En het tijd om een nieuwe te bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...