Ga naar inhoud

stelling. De release van PS5 en XBOX Serie X Had door de corona crisis moeten worden uitgesteld tot 2022/2023


Game-BOY

Aanbevolen berichten

 

IK heb ben van menig dat de release van PS5 en XBOX Serie X had moeten worden uitgesteld tot 2022 of later. Door de corona crisis zijn gewoon teveel games uitgesteld waardoor 2022 pas het jaar is waar de aanschaf van een van deze twee console interessant is geworden en het overwegen waard is. Veel top games waar voor ik een van deze twee zou aanschaffen komen namelijk dit jaar of pas In 2023 uit. Ik zou heel graag Julie reacties hierover willen horen over hoe Julie tegen deze stelling aankijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de boel verkeerd ziet. Games worden niet uitgesteld vanwege de coronacrisis. Dat is een excuus. Games worden uitgesteld omdat door het chiptekort te weinig Xbox Series X'en en PS5's zijn verkocht. Als je nu een game uitbrengt voor die consoles zijn er te weinig gamers die je spel kunnen kopen en draai je verlies. De enige games die uitkomen voor de consoles zijn first party exclusives die vanuit Microsoft / Sony zelf komen en een strategische rol hebben omtrent het aantrekkelijk maken van het platform als geheel i.p.v. geld te verdienen. En ra ra ra die hebben dan toevallig geen last van "corona".

  • Like 3

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik denk dat je de boel verkeerd ziet. Games worden niet uitgesteld vanwege de coronacrisis. Dat is een excuus. Games worden uitgesteld omdat door het chiptekort te weinig Xbox Series X'en en PS5's zijn verkocht. Als je nu een game uitbrengt voor die consoles zijn er te weinig gamers die je spel kunnen kopen en draai je verlies. De enige games die uitkomen voor de consoles zijn first party exclusives die vanuit Microsoft / Sony zelf komen en een strategische rol hebben omtrent het aantrekkelijk maken van het platform als geheel i.p.v. geld te verdienen. En ra ra ra die hebben dan toevallig geen last van "corona".

Ik zie het niet verkeerd ik zie het alleen anders. Maar even goed heb je wel een punt met je bewering van. Als er door het chiptekort te weinig Xbox Series X'en en PS5's zijn verkocht kan ik mij goed voorstellen dat het voor een ontwikkelaar inderdaad niet rendabele is om voor een console waar erg door nog niet genoeg van verkocht zijn een game uit te brengen aangezien ze ook de ontwikkelingskosten moeten terug verdienen. En dit is voorall voor de kleinere studios best wel een uitdaging om de kosten er uit te krijgen. Maar  buiten dat is het chiptekort ook mede door de corona ontstaan. Omdat bepaalde fabrieken heel lang stil hebben gelegen met name fabrieken die bepaalde onderdelen voor de productie van chips produceren. Verder zijn er wel degelijk ontwikkelaars die door de corona de ontwikkeling van bepaalde games tijdelijk stil hebben moeten leggen. Dus dat corona als een excuus word gebuikt voor het uitstellen van games klopt niet helemaal. Dus zo verkeerd zie ik het ook niet Ik denk er alleen anders over en daar is niets verkeerds mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Rock denkt dat wanneer ze klaar zijn, ze klaar zijn, die nieuwe consoles. Hoe het nu gaat is helemaal ruk, maar de vraag zou sowieso gigantisch zijn, nog veel meer dan bij de voorgangers aangezien gaming veel groter is geworden. Dan zouden ze pakhuizen vol moeten hebben met opgeslagen consoles. Van de band in de hand bij de klant is het devies denkt The Great One.

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
19 uren geleden, Mr.Gans zei:

Ik denk dat covid daar ook wel mee te maken heeft.

Mensen dat thuis zitten, kopen massaal spelcomputers tegen de verveling. 

Zoals al die fietsen dat uitverkocht waren.

Dat zal ook wel zijn impact hebben op de consoleverkoop. 

In Nederland fietsen uitverkocht? In België wellicht, maar The Rock kan dat hier niet voorstellen… we hebben 18 fietsen gemiddeld per inwoner ofzo ?

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou de launch van een console uitgesteld moeten worden door Corona? Of omdat next-gen games pas later komen? Next-gen games komen bijna altijd wat later, niets nieuws. En ze hadden het echt niet doorontwikkeld gezien de productie kosten dan nog veel hoger zouden komen te liggen.

Gezien het feit dat ze beiden, maar vooral de PS5, continu uitverkocht zijn laat zien dat men smachtte naar een nieuwe, betere en vooral snellere console. Uitstellen zou onlogisch zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...