Ga naar inhoud

Gamescafé


Down86

Aanbevolen berichten

Afgelopen week was ik bij Pathé schouwburgplein om de “nieuwe” Spider-Man no way home te zien. Toen ik daar was hadden ze beneden een plek waar je ook voor 6 euro per uur kon gamen. Er stonden een recente game pc’s en consoles om daar tegen of met elkaar te spelen. 
 

Bij mij kwam gelijk het gevoel van the game syndicate naar boven wat 15 jaar geleden een hele happening van als gamescafe in Nederland. Helaas bestaat het niet meer. Ook al zat er heel veel ongebruikte potentie in. 
 

Nu is dit games gebied een samenwerking met Pathé en komen er in de loop van tijd meerdere van dit soort locaties binnen meerdere Pathé’s in Nederland. Ikzelf was hier van mening dat dit plekje verstopt zat en dat er een drempel was om binnen te komen. Namelijk de ingang van de Pathé. Je moet toch eerst een kaartje kopen voordat je daar heen kan komen. En dat kan voor veel mensen toch net een stapje te veel zijn. 
 

Mijn vraag vooral is. Wat zien jullie in het concept gamescafe in deze tijd? Is het iets wat na al deze Corona jaren weer mensen sociaal bij elkaar kan brengen om een potje te gamen of, is het concept al dood voordat er maar 1 stap gezet is in deze wereld?

Mijn mening over Pathé is dus dat het daar niet zo succesvol zou werken. Als het meer op zichzelf gestaan had met de juiste promotie juist veel meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er zelf waarschijnlijk niet snel heengaan omdat ik meer dan genoeg heb aan mijn eigen consoles. Misschien wel als ze een goede VR-rig zouden hebben (want die heb ik níét), maar het massaal delen van een VR-headset klinkt dan weer niet zo fris (al gebeurt het al op veel plekken). Toegewijde VR-locaties zullen uiteindelijk wel aan populariteit winnen denk ik, zeker als de technologie verbetert.

Aan de andere kant kan een gamecafé een uitkomst zijn voor mensen die zelf geen consoles/pc hebben, maar dan inderdaad niet in een Pathé waar je een bioscoopkaartje moet kopen om überhaupt binnen te komen. Maar heel populair zal het niet worden, gok ik. 

Een vriend van me werkt trouwens bij een bibliotheek en daar hebben ze ook een paar gameconsoles voor de kids staan. Is natuurlijk wat laagdrempeliger dan een gamecafé, en niet voor iedereen bedoeld, maar ik zou dat graag meer zien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja arcades zijn (weer? nog steeds?) in trek voor een avondje uit. En dat is juist omdat ze een ervaring bieden die meeste mensen thuis niet kunnen evenaren. Als je dus een succesvol gamecafé wil runnen, zal je iets extra's moeten bieden dat men thuis niet kan beleven. Toernooitjes, aanbieden van versnaperingen (koffie? thee? iets sterkers?), winkelgedeelte met games/bijzondere merch, misschien kan je er tegelijkertijd katten aaien? Dan heb ik wellicht interesse. Maar als ik er alleen maar games kan spelen die ik thuis ook kan spelen (en chiller want ik hoef geen broek aan te doen en kan ongegeneerd een zak chips leegvreten) dan heeft het voor mij geen meerwaarde.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met wat vrienden een keer in een gamescafe in Zuid-Korea geweest. Was verder geen zak aan. Misschien dat je het leuk op kan zetten met wat competitieve spellen, maar de cultuur bestaat hier gewoon niet.

Edit: met game-cafe bedoel ik dus zo'n gigantische zaal die wat weg heeft van een bibliotheek waar allemaal no-lifers met een blikje energy-drank league of legends zitten te spelen.

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik ben met wat vrienden een keer in een gamescafe in Zuid-Korea geweest. Was verder geen zak aan. Misschien dat je het leuk op kan zetten met wat competitieve spellen, maar de cultuur bestaat hier gewoon niet.

Edit: met game-cafe bedoel ik dus zo'n gigantische zaal die wat weg heeft van een bibliotheek waar allemaal no-lifers met een blikje energy-drank league of legends zitten te spelen.

The game syndicate was gebaseerd op die café’s. Alleen het was niet zo zielloos als daar. Het was toch echt meer socialer zoals je verwacht van een bar/café. Ze hadden in Rotterdam ook echt een eigen server waar je leuk op de lan samen kon spelen. Dat is wat het dan ook echt zo vet maakte. 
 

Maar zoals ik hierboven ook lees, het moet wel een reden hebben om te komen. Gamen moet dan zeker een experience zijn als je in dit geval een dag of avond uit gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...