Ga naar inhoud

Elden Ringtopic


roastednerd

Aanbevolen berichten

Ik was dus met The Witcher bezig, toen kwam de current gen update voor Cyberpunk.
Morgen valt Elden Ring op de mat en Metro Exodus ligt hier ook nog sealed in de kast ?

Maar toch meteen aan de slag met Elden Ring om te kijken of dit wel een soulslike game is die ik ga spelen.️

aangepast door Reb3nga
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er amper last van hoor. Die paar haperingen maken voor mij geen snars uit.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAT. EEN. GAME. Het speelt zo ontzettend fijn. Er is zo veel te doen, het is echt een feestje. En geen bullshit filler, ren de hele map over om met mensen te praten onzin maar gewoon knokken.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is / zijn jullie favoriete wapen(s) en spirit summons op dit moment ?

Sacred Longsword en de skeletons spirits ( i.v.m. her-rijzen ) gebruik ik.

De Longsword heeft hele goede moveset. Vooral de thrust-attack is handig tegen ( npc- ) invaders.

 

W.H.A.T. A G.A.M.E.

aangepast door Supreme-2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Uchigatana nu en af en toe de Zweihander als enemies makkelijk te poise-breken zijn. In combi met een int-build.

aangepast door roastednerd

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn partner speelt hem nu en soms pak ik een stoeltje erbij om te kijken hoe hij speelt, want zelfs dat is al leuk. Tevens geniet ik van alle creatieve combinaties van dieren, geslachtsdelen en ziektes die hij als scheldwoorden gebruikt als hij weer eens out gaat OF als dat hoerenspel weer eens freezet op PC. Hij heeft een aardige build dus daar ligt het niet aan. Ook veel troubleshooting gedaan wat het probleem tijdelijk oplost want de volgende dag is het dan weer raak. Vaak is t niet eens te pinpointen wat het probleem is omdat crashes/freezes random lijken te zijn. Ik vind het erg kwalijk dat die issues nog niet gefixt zijn.

  • Like 2

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het me eindelijk te pakken heeft, na een uurtje of 6.

Dankzij de open-wereld setup dan wel, de vrijheid om gewoon te exploren en levelen zonder dat je verplicht een eindbaas moet verslaan om verder te komen. Heb echt dat BotW gevoel weer terug. Elk moment dat het even kan staat de Series X weer aan @ Huize Reb3nga

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2022 om 11:21, Doornroosje zei:

Mijn partner speelt hem nu en soms pak ik een stoeltje erbij om te kijken hoe hij speelt, want zelfs dat is al leuk. Tevens geniet ik van alle creatieve combinaties van dieren, geslachtsdelen en ziektes die hij als scheldwoorden gebruikt als hij weer eens out gaat OF als dat hoerenspel weer eens freezet op PC. Hij heeft een aardige build dus daar ligt het niet aan. Ook veel troubleshooting gedaan wat het probleem tijdelijk oplost want de volgende dag is het dan weer raak. Vaak is t niet eens te pinpointen wat het probleem is omdat crashes/freezes random lijken te zijn. Ik vind het erg kwalijk dat die issues nog niet gefixt zijn.

Ligt aan de EAC en de engine van wat ik kan zien. Op oudere GPU's schijnt het spel wel goed te draaien. Ik speel het via dezelfde software die de Steam Deck gebruikt om Windows spellen te draaien en heb na een driver update geen last meer van al freezes en meuk, het valt dus permanent op te lossen te zijn. Al zou FromSoftware het alleen zelf kunnen oplossen wat betreft Windows. EAC kun je met weinig gekloot uitzetten maar dan mis je het hele online gebeuren.

 

Op 2-3-2022 om 17:45, Reb3nga zei:

Ik denk dat het me eindelijk te pakken heeft, na een uurtje of 6.

Dankzij de open-wereld setup dan wel, de vrijheid om gewoon te exploren en levelen zonder dat je verplicht een eindbaas moet verslaan om verder te komen. Heb echt dat BotW gevoel weer terug. Elk moment dat het even kan staat de Series X weer aan @ Huize Reb3nga

Ja, dit spel heeft overal wel iets verstopt wat je niet verwacht. Wat ik gisteren vond valt onder spoilers dus ik lul er niet over, het gaf mij even dat gevoel dat oudere games vroeger gaven wanneer het op geheimen dingen uitkwam en je begint te denken dat jij de eerste bent die dat geheim gevonden heeft. Het blies mij ook even weg want de de speelwereld is veel groter dan verwacht. Elke keer vind je ook wel iets wat echt bij draagt om je items en character nog verder uit te breiden. Wat mij wel tegen valt is dat veel bazen wel een kopie zijn van vorige games.

aangepast door Wallie
  • Like 1

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ja, dit spel heeft overal wel iets verstopt wat je niet verwacht.

 

Het is een waterval aan content. Elke keer komen er weer nieuwe gebieden bij. Ik heb na 40+ uur eindelijk alle bovengrondse gebieden gezien. 

 

En sorcery-build is OP met Moonveil blade. De skill is zo sterk dat ik alle bosses in een of twee keer sloop.

  • Like 1

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2022 om 17:45, Reb3nga zei:

Ik denk dat het me eindelijk te pakken heeft, na een uurtje of 6.

Dankzij de open-wereld setup dan wel, de vrijheid om gewoon te exploren en levelen zonder dat je verplicht een eindbaas moet verslaan om verder te komen. Heb echt dat BotW gevoel weer terug. Elk moment dat het even kan staat de Series X weer aan @ Huize Reb3nga

Speelt het een beetje lekker op de series X? Ik ben eraan aan het denken Elden Ring te kopen als ik klaar ben met GTA San Andreas.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Speelt het een beetje lekker op de series X? Ik ben eraan aan het denken Elden Ring te kopen als ik klaar ben met GTA San Andreas.

Jazeker. Geen enkele technische issues ervaren. Ik raad je zeker aan om deze game te spelen. Na een uurtje of 5/6 ben je of totaal hooked óf verkoop je Elden Ring weer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Wallie zei:

Ligt aan de EAC en de engine van wat ik kan zien. Op oudere GPU's schijnt het spel wel goed te draaien. Ik speel het via dezelfde software die de Steam Deck gebruikt om Windows spellen te draaien en heb na een driver update geen last meer van al freezes en meuk, het valt dus permanent op te lossen te zijn. Al zou FromSoftware het alleen zelf kunnen oplossen wat betreft Windows. EAC kun je met weinig gekloot uitzetten maar dan mis je het hele online gebeuren.

Ja dat hadden we dus gedaan (EAC uitzetten) maar sinds dit weekend is er een update waardoor die workaround niet meer werkt. Hij zegt dan dat de save op de cloud niet hetzelfde is als save in t spel en dan start ie niet op lol.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Mr.Gans zei:

Later dit topic eens komen doornemen... 

 

Ik zit ongeveer drie uur ver. 

Ben een Prisoner-class. 

Vragen: De Prisoner Class heeft een magische staf in zijn rechterhand, en een zwaard en schild in zijn linkerhand. 

Je kan wisselen tussen het zwaard en schild door naar links op de vierpuntdruktoets te drukken. 

Ik dacht dat de speelstijl was om met de staf magische aanvallen te doen, en met je schild rond te lopen.

Als je dan een succesvolle parry doet met je schild, snel overschakelen naar het zwaard om het af te maken.

Maar dat is eigenlijk veel te omslachtig om effectief te zijn. 

Ik heb gezien dat je je items kan veranderen, dus het zou misschien handig zijn om het zwaard in je rechterhand te dragen, en dan te switchen tussen zwaard en staf, zodat mijn linkerhand met schild, altijd vrij is. 

Want met alleen de staf, en je zwaard in linkerhand, kan je geen stealthkills doen. Correct, of mis ik iets? 

Als iemand me hierbij kan helpen dat is dat zeer welkom. 

Verder heb ik net dat grote skelet verslagen dat daar op die brug staat en naar beneden springt. 

Gemakkelijk. Ik voel het. (het manoeuvreren rond zijn benen, en tussen de benen door rollen, en met de rechter stick van been wisselen om aan te vallen, en als je hem in het midden weet te raken, op zijn hoofd, dan stun je hem, waarna je tijd hebt voor een flurry-aaval) 

Wat echter niet zo gemakkelijk is, is het geheel. 

Het is niet alleen die eindbaas, want dat is maar een testje. 

Want daarna, loopt het spel gewoon door. (ook geaccentueerd in de menu's, het spel, de wereld, draait door) 

Geen flashy score-multipliers, congratulations-banners of savegame. 

Het spel loopt door, en nu is het overleven geblazen, of ik kan dat grote skelet opnieuw doen. 

 

Ik ben ook als prisoner begonnen. Ik heb altijd staf en schild links en zwaard rechts. Zwaard is wel het primaire wapen, zeker als je een zwaard hebt dat ook met int scaled.

  • Like 1

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mr.Gans zei:

Later dit topic eens komen doornemen... 

 

Ik zit ongeveer drie uur ver. 

Ben een Prisoner-class. 

Vragen: De Prisoner Class heeft een magische staf in zijn rechterhand, en een zwaard en schild in zijn linkerhand. 

Je kan wisselen tussen het zwaard en schild door naar links op de vierpuntdruktoets te drukken. 

Ik dacht dat de speelstijl was om met de staf magische aanvallen te doen, en met je schild rond te lopen.

Als je dan een succesvolle parry doet met je schild, snel overschakelen naar het zwaard om het af te maken.

Maar dat is eigenlijk veel te omslachtig om effectief te zijn. 

Ik heb gezien dat je je items kan veranderen, dus het zou misschien handig zijn om het zwaard in je rechterhand te dragen, en dan te switchen tussen zwaard en staf, zodat mijn linkerhand met schild, altijd vrij is. 

Want met alleen de staf, en je zwaard in linkerhand, kan je geen stealthkills doen. Correct, of mis ik iets? 

Als iemand me hierbij kan helpen dat is dat zeer welkom. 

Verder heb ik net dat grote skelet verslagen dat daar op die brug staat en naar beneden springt. 

Gemakkelijk. Ik voel het. (het manoeuvreren rond zijn benen, en tussen de benen door rollen, en met de rechter stick van been wisselen om aan te vallen, en als je hem in het midden weet te raken, op zijn hoofd, dan stun je hem, waarna je tijd hebt voor een flurry-aaval) 

Wat echter niet zo gemakkelijk is, is het geheel. 

Het is niet alleen die eindbaas, want dat is maar een testje. 

Want daarna, loopt het spel gewoon door. (ook geaccentueerd in de menu's, het spel, de wereld, draait door) 

Geen flashy score-multipliers, congratulations-banners of savegame. 

Het spel loopt door, en nu is het overleven geblazen, of ik kan dat grote skelet opnieuw doen. 

 

Dat grote skelet is toch een trol? 

Volgens mij respawned deze, dus een betere optie is op je paard langs die troll rennen (en al zijn maatjes) tot je een volgende campfire hebt bereikt 

Je kan met start>equipement je wapens in je linker of rechterhand slots plaatsen.

Het grimmige niet flashy stijltje is echt puur from Software. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk ( met veel moeite ) the church of Inhibition bereikt. En ook mijn bloody-finger laten afhakken om zo'n vage club te kunnen joinen.  Nu kan ik eindelijk naar Moghwyn om miljoenen runes per uur te kunnen farmen.

WHAT A GAME !!!!

aangepast door Supreme-2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb een uurtje of 5 gespeeld over de afgelopen paar dagen. In het begin was ik vooral ontzettend in de war. Ik speel nauwelijks RPG's, en heb nog nooit een van die souls games gespeeld. Na 3 uur kijken van youtube filmpjes, wiki pagina's lezen en een beetje spelen heb ik eindelijk het gevoel dat ik enig idee heb wat het doel van het spel is en hoe ik daar min of meer kan komen. Hele maffe bedoeling voor iemand die weinig van dit soort spellen speelt, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.

  • Like 1

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...