Ga naar inhoud

Pieter spetter pater, Putin gaf wel thuis, ik kom een druppel later (Oekraïne met een kater, WWIII?)


VerDikkieDik

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, TheRock zei:

Daar zeg je het al op het einde: “Hoop ik”. The Rock denkt het feit dat we dat hopen ipv zeker weten genoeg zegt. Die man is geestesziek. The Rock denkt dat hij op den duur Estland, Letland en/of Litouwen ook binnen zal gaan vallen, dan hebben we een probleem. Dit lijkt een beetje Putin zijn Endgame aan het worden, die wil nog even de geschiedenisboeken halen. 

Met welk doel? Een NAVO invasie voorkomen? lool

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, DunneDraak zei:

Bruh, je moet even beter lezen. Mijn antwoord op the rock was een hypothetische vraag over waar je de appeasment-politiek die the rock Wil toepassen eindigend. The rock vind het een goed idee, vanuit appeasment om Oekraïne op te geven.

 

Oke en dan valt Poetin Polen aan. Normale reactie zou artikel 5 van NATO laten gelden en heel NATO gaat in oorlog met Rusland. Kernwapens Inc.

Maar als je de appeasment-politiek doortrekt zouden NATO leiders er voor kunnen kiezen om gewoon massaal artikel 5 te negeren. Nog een land kwijt aan Rusland is beter dan een nucleaire oorlog toch? 

 

 

 

 

 

 

 

 

ja Oekraïne is geen NAVO en Polen wel, simpel toch?

Appeasement gaan ze niet doortrekken tot aan Hoek van Holland. Als je nu kijkt naar de taal die NAVO uitspreekt, zullen ze wss al het groene licht gegeven hebben om elk Russisch vliegtuig boven de NAVO landen neer te schieten.. 

Ik schat de kans in dat ze zomaar een land als Polen opgeven nihil in. Het is geen 1939 meer bruh.

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, VerDikkieDik zei:

ja Oekraïne is geen NAVO en Polen wel, simpel toch?

Appeasement gaan ze niet doortrekken tot aan Hoek van Holland. Als je nu kijkt naar de taal die NAVO uitspreekt, zullen ze wss al het groene licht gegeven hebben om elk Russisch vliegtuig boven de NAVO landen neer te schieten.. 

Ik schat de kans in dat ze zomaar een land als Polen opgeven nihil in. Het is geen 1939 meer bruh.

Bruh. Ik zeg toch hypothetisch! Ik probeer maar aan te tonen dat de gedachte gang van the rock nergens op slaat. 

NAVO land maakt in deze dan ook niet uit, want zoals ik zeg. Landje minder in NATO is oneindig beter dan een nucleaire oorlog toch? En als het voor de inwoners van Oekraïne niet uit maakt om onder de teugels van Poetin te staan maakt het voor de inwoners van Polen ook niet uit etc. (Als je de gedachtegang doortrekt)

 

 

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, DunneDraak zei:

Bruh. Ik zeg toch hypothetisch! Ik probeer maar aan te tonen dat de gedachte gang van the rock nergens op slaat. 

NAVO land maakt in deze dan ook niet uit, want zoals ik zeg. Landje minder in NATO is oneindig beter dan een nucleaire oorlog toch? En als het voor de inwoners van Oekraïne niet uit maakt om onder de teugels van Poetin te staan maakt het voor de inwoners van Polen ook niet uit etc. (Als je de gedachtegang doortrekt)

 

 

ja maar hypothetisch slaat dat dan toch ook nergens op!!! Bruh.

Oekraïne is geen Polen, Polen geen Oekraïne. Zijn twee totaal verschillende landen. Polen heeft een leger waar je u tegen zegt (wel kleine letter u) en heeft tijdens de invasie van Irak ook meegedaan met de NAVO. Polen is sinds de oprichting van de NAVO na WW2 gegarandeerd verdedigd. Ze spenderen ook meer dan Nederland aan de NAVO, de minimale 2% (2,2%). Oekraïne heeft weliswaar meer mankracht, maar hopeloos verouderd materieel (T64 tanks, o.a.). De slagkracht ontbreekt. Mochten er NAVO landen risico lopen dan zouden dat de Baltische staten zijn, maar dan alsnog zou dit een kernoorlog inluiden. Poetin gaat niks meer kunnen doen aan hun NAVO lidmaatschap. Finland kan hij misschien nog pakken, maar de bereidheid van de NAVO om Finland te helpen zal immens groot zijn. De Finnen zijn halve Amerikanen en Finland is deel van de Europese Unie. Een heel ander scenario. Daarnaast is Finland van oudsher strijdwaardig. Zij zullen de uitputtingsslag leveren zoals zij deden tijdens de winteroorlog in WW2.

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, VerDikkieDik zei:

Oekraïne is geen Polen, Polen geen Oekraïne. Zijn twee totaal verschillende landen. Polen heeft een leger waar je u tegen zegt (wel kleine letter u)

Oke, prima. Maar als doden verkomen kunnen worden. Etc. Etc.

Volgensmij snap je nog steeds niet wat ik bedoel.

 

Nogmaals, the rock is voor om de strijd tegen Rusland op te geven om burgerslachtoffers te voorkomen. Ik vraag the rock, waar hij dan de grens legt. Wat zouden we doen als Poetin Polen aanvalt. Ik zeg daarmee niet dat Rusland dat echt gaat doen en wat de kansen zijn als Rusland het zou doen. Uitgaande van de logica van the rock, kun je dan beter ook opgeven toch?

Zoals ik eerder zei, het maakt voor Oekraïne niet uit (volgens the rock) als ze onder de teugels van Rusland staan, dan zou het voor Polen ook wel niet uitmaken toch?

Je hoeft me de huidige geopolitieke werkelijk echt niet uit te leggen. Daar ben ik wel mee bekend.

Oekraïne doet het al gigantisch beter dan verwacht tegen Rusland. Alle propaganda over en weer negerend weten we wel een paar dingen zeker, Kiev is nog steeds in Oekraïnse handen, een gigantisch convoy staat nu al een week stil, duiken gigantisch veel filmpjes op internet op dat Oekraïnse burgers in handen zijn van geavanceerd Russisch materieel etc. Etc. Als je iemand dit van te voren voorspeld had, hadden we diegene belachelijk gemaakt. 

En the rock Wil deze strijd opgeven om burgerslachtoffers te verkomen onder het mom van, een land onder Russisch bestuur kan toch niet zo slecht zijn.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag daarbij is ook wat voor signaal wordt afgegeven als we Oekraïne als NATO en eu zijnde in de steek zouden laten. China sprak in de jaren 40 al over een papieren tijger.

NAVO en de EU hebben deels schuld in deze oorlog door Oekraïne een valse realiteit voor te houden. Namelijk dat toetreding tot NATO een mogelijkheid was. 

Vervolgens heeft Rusland onze bluf bespeeld door gewoon binnen te vallen en zelf te gaan bluffen met nucleaire wapens.

Thanks god steunen we Oekraïne wel met militair materieel. Iets waarvan Poetin ook al meermaals heeft geroepen dat dat not doen was. (We hebben daar nog steeds geen consequenties van ondervonden)

Stel je dus voor, hypothetisch, dat we Oekraïne niet zouden ondersteunen. En zouden toespelen op een onderhandeling waarin Rusland volledig haar zin krijgt. (Scenario the rock) Terwijl we wel grootspraak hebben gehad aan de voorkant. Wat voor signaal zou dat afgeven aan Poetin? 

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, DunneDraak zei:

De vraag daarbij is ook wat voor signaal wordt afgegeven als we Oekraïne als NATO en eu zijnde in de steek zouden laten. China sprak in de jaren 40 al over een papieren tijger.

NAVO en de EU hebben deels schuld in deze oorlog door Oekraïne een valse realiteit voor te houden. Namelijk dat toetreding tot NATO een mogelijkheid was. 

Vervolgens heeft Rusland onze bluf bespeeld door gewoon binnen te vallen en zelf te gaan bluffen met nucleaire wapens.

Thanks god steunen we Oekraïne wel met militair materieel. Iets waarvan Poetin ook al meermaals heeft geroepen dat dat not doen was. (We hebben daar nog steeds geen consequenties van ondervonden)

Stel je dus voor, hypothetisch, dat we Oekraïne niet zouden ondersteunen. En zouden toespelen op een onderhandeling waarin Rusland volledig haar zin krijgt. (Scenario the rock) Terwijl we wel grootspraak hebben gehad aan de voorkant. Wat voor signaal zou dat afgeven aan Poetin? 

Oh ja, naja oké, The Rock zijn post gelezen te hebben, ja nee makkelijk moeten we het ze niet maken, haha ?. Beetje sneu voor de burgerbevolking wel maar ik zie ook best weel strijdbare Oekraïners die liever vechten dan hun land opgeven. Geef je de beer je hand dan eet ie je helemaal op, zoals ze ook wel zeggen .. Nee dat zou tactisch niet zo slim zijn voor NAVO om Oekraïne gewoon te laten vallen. Maar het eindresultaat zou echter hetzelfde blijven, Oekraïne in min of meerdere mate neutraal met een paar Russisch geannexeerde gebieden. Rusland heeft daarna misschien geen zin meer in nog meer oorlog na dit fiasco. Dus oké nee ik snap je. 

 

Ja de NAVO had dit nooit moeten suggereren. Ook de kans op EU toetreding is zo gemeen. Gaat never nooit gebeuren. Is alsof je gaat koekhappen met mensen in een rolstoel. Valse hoop geven dat ze ooit kunnen gaan springen. Het blijft sneu, dat één land zo moet lijden. De burgers hebben dit helemaal niet gewild, ze worden in deze oorlog geworpen. Concessies maken snap ik om burgerleed te beperken, maar dat zouden de Oekraïners zelf niet willen, gok ik zo. Dus ja, uitputtingsslag here we come. 

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus om verdere oorlog te voorkomen, is deze uitputtingsslag misschien helaas noodzakelijk, ja. Zou dit niet gebeuren, dan zou Rusland zich wellicht sterker voelen voor nog een annexatie. Zou dit ook echt op de planning staan is de vraag... 

Maar los daarvan zou het bijzonder respectloos zijn naar een land om het land zomaar op te geven. Tenzij het merendeel van de Oekraïners niks voor Oekraïne voelden. Maar het tegendeel is wel gebleken. 

dus we snappen elkaar

aangepast door VerDikkieDik
  • Like 1

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, VerDikkieDik zei:

Tenzij het merendeel van de Oekraïners niks voor Oekraïne voelden. Maar het tegendeel is wel gebleken. 

Dit is ook de grote misvatting van vladje heb ik het idee. Beste man zit al 22 maanden in zelf isolatie naar verluidt. Heb het idee dat hij helemaal is doorgedraaid en het idee heeft dat iedereen terug wil naar de soviet unie

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die liegende megalomane goorlap zijn zin geven met landjepik nadat hij een land compleet naar de tyfus schiet, weet ik hoeveel lui om laat leggen en miljoenen mensen doet vluchten? Nooit.

Want als er nu geen grens wordt getrokken dan zal die gast zelf nooit stoppen. Moldavië next? En kijk eens naar de recente bedreigingen richting Zweden en Finland. Deze man zal niet stoppen bij Oekraïne.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...