Ga naar inhoud

CdAB 143 [CXLIII] IK HEB GEEN BEPERKING


DunneDraak

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, DunneDraak zei:

Ik vind het zelf persoonlijk wel meevallen. Het is niet alsof fascisten/NSB vergelijkingen niet constant worden gemaakt tegenwoordig. Ik kan mij zelf nog een artikel heugen op de frontpage van Wouter waarin hij een dergelijke vergelijking maakt over Trump. 

Leroy gedroeg zich in een comment boven mij, naar mijn idee zich als een een niet nader te noemen colleborateur uit wo2 . Ik vind het stokende gedrag van Leroy dan ook een stuk erger voor de sfeer dan mijn eigen comment. 

Er komt iemand nieuw op dit forum, net een account aangemaakt. Wilt reageren, leest wat andere comments. Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet zo snel zou doen, want ik vind het nou niet echt een gezellige uitstraling hebben als we elkaar voor nsb’ers gaan uitmaken en dan gaan doen alsof dat wel ‘oke’ is. 
 

Als we elkaar kunnen behandelen zoals je zelf ook graag behandelt wilt worden, is dat een stuk leuker en kunnen we misschien ook eens in het echt een biertje met elkaar drinken. Want in juni gaan we een feesie organiseren en het lijkt me dan tof als de oude garde er ook bij is.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MartinVerschoor zei:

Dit ja. Vind het goed dat je het als je ‘eigen’ plek ziet, maar als je er rekening mee kan houden dat er ook andere mensen hier komen, die een plek zoeken om met iemand in gesprek te gaan en je ziet dan dit…

Deze volwassen man heeft volgens mij dezelfde leeftijd als jullie en echt wat beters te doen. Dus als jullie elkaar voor stront uit willen maken, helemaal prima, maar doe dat lekker in een whatsapp groepje ofzo en niet hier. Dank je ?‍♂️


 

 

 

Ik snap wat je zegt hoor, en de reden dat ik een wat bottere comment had geplaatst is omdat ik vorige week dit al op een nette manier heb aangekaart en geen reactie heb gehad... Ik vind dat als je moderator bent op een forum/gastenboek (of wat dit ook mag zijn), je wel actief de dialoog moet aangaan met je leden wanneer je dit soort fratsen uithaalt, ongeacht of iemand een waarschuwing verdient of niet. Het feit dat je via een comment van ''Arachia'', een van de meest toxische leden op deze hele website die alleen komt koekeloeren als er ruzie is en geilt op negatieve aandacht, op mij reageert, maar een parodie-topic van Jas (waar de site altijd bekend om heeft gestaan) sluit vanwege ''spam'', zegt mij dan ook genoeg. Tuurlijk, het is hier allemaal vrij kinderachtig en met vlagen ook heel erg sneu, maar dat is nou juist altijd de charme geweest van dit forum/gastenboek. Dat is dus ook de reden dat alle users hier ooit lid zijn geworden. Toen ik als 12-jarig jongentje hier lid werd werd ik aan alle kanten uitgescholden door de ''oude garde'', en dat is echt niet iets dat nu nog zou gebeuren.

aangepast door Arendjan
  • Like 5

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Achariya zei:

Misschien een rare gedachte hoor, maar denk dat ze het een beetje zat waren de taal en het gedrag hier en geef ze groot gelijk. Dat die man volwassen is en nooit op het forum reageerde is een opmerking die nergens op slaat natuurlijk. Zou nogal een rare criteria zijn om ergens over te mogen oordelen.

Grote fout die ze hebben gemaakt is dat ze dergelijk gedrag zo lang hebben toegestaan. Hadden ze 10 jaar terug al moeten doen.

Gelukkig sta jij er boven en zou jij er nóóóit aan mee doen, hé? ?

  • Like 2

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens nog een aanvulling: Momenteel wordt er vrijwel alleen in de CdAB gepost. Mocht je nieuwe leden willen motiveren om te gaan posten (iets dat ik zeker wel aanmoedig), dan zou je het openen van nieuwe topics juist moeten stimuleren. Niemand wil lid worden op een forum om alleen maar in een reeds bestaand slowchat-topic waar iedereen elkaar al jaren kent te gaan posten. Het begint natuurlijk in andere topics, maar die zijn er momenteel amper (of er wordt weinig in gepost). 

  • Like 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2022 om 02:54, Jas zei:

Ik dacht dat een toegepaste psycholoog alleen als mentaal wapen van een bedrijf wordt ingezet als er veel werknemers klagen over te weinig waardering enzo, toch? Volwaardige psychologen mogen daadwerkelijk mensen helpen, maar daarvoor moet je dan weer langer studeren. Het kan zijn dat het in de afgelopen jaren veranderd is hoor, dat weet ik niet.

Zou je bijna denken, maar niets is minder waar! Je kan er echt alle kanten mee op, en werken in een bedrijf om werknemers te motiveren is alsof je zegt dat een advocaat alleen mag helpen bij boetes. Maar ik snap je gebrek aan kennis hierin wel hoor:)

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DunneDraak zei:

Ik vind het zelf persoonlijk wel meevallen. Het is niet alsof fascisten/NSB vergelijkingen niet constant worden gemaakt tegenwoordig. Ik kan mij zelf nog een artikel heugen op de frontpage van Wouter waarin hij een dergelijke vergelijking maakt over Trump. 

Leroy gedroeg zich in een comment boven mij, naar mijn idee zich als een een niet nader te noemen colleborateur uit wo2 . Ik vind het stokende gedrag van Leroy dan ook een stuk erger voor de sfeer dan mijn eigen comment. 

Beetje introspectie zou je goed doen:)

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat een openbaar en toegankelijk forum het streven is en een inperking van grofheid van posts daar aan zou meehelpen. Voor alle topics en reacties op de frontpage ben ik daar volledig mee eens, maar ik ben juist in de Catacomben der Abominabele Bierdrinkers blijven hangen. De ongeschreven regel was dat er werd verwacht dat de users in staat waren om zich niet te snel persoonlijk aangevallen te voelen en rekening houdend dat alle berichten enige vorm van creativiteit en/of humor bevatte zodat het nog vermakelijk was voor anderen om te lezen ipv puur alleen bashen en elkaar voor stront uit te maken. Nu vind ik het prima dat het allemaal wat minder bot of grof moet.

Wat ik niet zo goed snap is dat er twee users zijn die alleen nog maar op dit forum zitten om lekker de sfeer te verzieken, waarbij ze zelfs zelf hebben aangegeven dat ze alleen nog maar blijven om de "oude garde" te irriteren. Het is dan ook niet gek dat zij degenen zijn die bij elke discussie betrokken zijn en niet vriendelijk en toegankelijk worden ontvangen. Ik wil geen namen noemen, maar het valt me op dat Leroydogg en Achariya vaak te vinden zijn in die discussies.

Daarnaast geef je aan dat je wel wat beters te doen hebt dan dit forum in de gaten moeten houden, maar is het moeten goedkeuren van alle posts dan een goede oplossing? 

  • Thanks 1

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom spontaan in de overgang van het lezen van deze geestdodende discussie tussen Leroy en Dunnedraak. Bij deze wijzig ik mijn mening en steun ik Martin volledig. 

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DunneDraak zei:

En daar gaat Leroy weer met het eeuwige gestook. Kijk je mee Martin?

Dus mij uitmaken voor fascist is “oké”, maar als ik iets tegen je zeg waarover je ZELF tegen mij begon, moet Martin meekijken??

ow…keee…

  • Like 1

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Arendjan zei:

Gelukkig sta jij er boven en zou jij er nóóóit aan mee doen, hé? ?

Dat heb ik toch niet gezegd of wel? Tuurlijk doe ik er ook aan mee, zoals leroy en ik al eerder zeiden maanden terug werden wij als nieuwkomers ook niet netjes behandeld en als er dan niks aan gedaan wordt ga je hetzelfde terug doen, want dat is die geweldige sfeer die jullie toch zo omarmen? Zoals dunne hierboven al zegt. Alleen zijn we geen 12 meer misschien kan je je beter gedragen naar je leeftijd, of gewoon normaal dan als dat ook niet lukt. 

Gaat niet meer gebeuren trouwens, die heeft ruzie met die en pietje mag henk niet etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Achariya zei:

Dat heb ik toch niet gezegd of wel? Tuurlijk doe ik er ook aan mee, zoals leroy en ik al eerder zeiden maanden terug werden wij als nieuwkomers ook niet netjes behandeld en als er dan niks aan gedaan wordt ga je hetzelfde terug doen, want dat is die geweldige sfeer die jullie toch zo omarmen? Zoals dunne hierboven al zegt. Alleen zijn we geen 12 meer misschien kan je je beter gedragen naar je leeftijd, of gewoon normaal dan als dat ook niet lukt. 

Gaat niet meer gebeuren trouwens, die heeft ruzie met die en pietje mag henk niet etc. 

Eh, ja en wij hadden dat dus ook toen wij lid werden, en het feit dat je hier inmiddels een jaar of twee rondhangt ondanks die ''geweldige sfeer die wij zo omarmen'', illustreert ook dat je het dus toch wel lollig vindt hier. En ''die geweldige sfeer die wij zo omarmen'' is in ieder geval al een stuk aardiger en toleranter dan 10 jaar geleden. Je ziet ons niet nieuwe users random bashen zoals toen gebeurde, ik juich nieuwe users zelfs toe. ''Werden wij als nieuwkomers ook niet netjes behandeld'' vind ik in jullie situatie dan ook niet passend, want ik kan me herinneren dat jij in 2018 ook al postte en redelijk provocerende humorloze berichten plaatste waardoor je al een bepaalde reputatie had opgebouwd toen je 2 jaar geleden weer begon te posten; nieuw ben je in ieder geval al jaren niet meer. En Leroy heeft maanden zonder problemen in de CdAB kunnen posten voordat hij überhaupt gebashed werd, en wiens schuld dat was laat ik in het midden. Ik denk dat om een beeld te illustreren van hoe nieuwe users hier worden behandeld, je beter kan kijken naar iemand als TheRock of HC_Gamer. Niemand heeft problemen met hen (behalve jij en Leroy volgens mij).

Wel geef ik toe dat die ellenlange geestdodende discussies zonder al te veel zelfspot en humor die de laatste tijd gevoerd worden vervelend zijn en niets bijdragen. Maar je moet ook toegeven dat bepaalde users daar wel érg vaak bij betrokken zijn. Ik zal er vast een aandeel in hebben (ook al probeer ik het meestal wel middels een grapje) maar de eigen hand in de boezem steken is ook voor jou wel zo volwassen (als we het toch over gedragen naar je leeftijd gaan hebben).

aangepast door Arendjan
Spelfouten. Ik ben ook niet perfect.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Narcisme is gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met het eigen uiterlijk of de eigen persoonlijkheid, een overdadige zelfbewondering, egoïsme, drang tot overheersing, niet-realistische ambitie en een gebrek aan empathie. Iemand die narcistisch gedrag vertoont is een narcist. De ernstigste vorm ontstaat als het gedrag zich ontwikkelt tot een narcistische persoonlijkheidsstoornis, de pathologische vorm van narcisme. Narcisme maakt met machiavellisme en psychopathie onderdeel uit van de duistere drie.

 

(bron: Wikipedia)

naricmse.png

  • Like 2
  • Haha 2
  • Sad 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Achariya zei:

maanden terug werden wij als nieuwkomers ook niet netjes behandeld

Ik vind het beeld dat je schetst van een stel op bloed beluste "oude garde" users die op zoek zijn naar nieuwe users om kapot te schelden vrij kwalijk. Het getuigt ook van vrij weinig i... ach laat ook maar. De eerste keer dat ik een post van je tegenkwam was het de volgende, het volgde op een voor mij vrij persoonlijke anekdote die ik aanhaalde in een discussie over ontwikkelingssamenwerking:

Op 17-1-2021 om 10:30, Avant-La-Lettre zei:

spacer.png

Dit is een typisch dorpje in zuid-Madagascar. Ik ben er vorig jaar op vakantie geweest, het halve land ziet er zo uit. Zeker het zuiden is een woestijn, geen water, veel zon, zelfs in de winter een graad of 25-30 iedere dag. Op een gegeven moment reden we door zo'n dorpje heen, toen onze chauffeur ineens "OH SHIT!" riep. We keken naar rechts en zagen twee van die houten huisjes in de fik staan. Een groepje mensen stond ernaast te springen en te wapperen met doeken in de hoop dat hun hele hebben en houwen niet in vlammen op zou gaan. Kijk even goed naar de foto en overtuig dan jezelf er even van dat er "in Nederland ook armoede is en we daarom geen geld moeten geven aan die VUILE BUITENLANDERS!!"

Jouw reactie was de volgende:

Op 17-1-2021 om 11:50, Achariya zei:

Moest ook lachen over het in de fik vliegen van het stro hutje.

en vervolgens:

Op 17-1-2021 om 12:38, Achariya zei:

Leedvermaak is het leukste vermaak. Een stro hutje midden in de hete zon lmfao

Maar goed, blijkbaar is het allemaal de schuld van andere mensen dat ze je op dit soort psychopatische teksten aanspreken.

  • Like 3
  • Haha 1

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Arendjan zei:

Narcisme is gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met het eigen uiterlijk of de eigen persoonlijkheid, een overdadige zelfbewondering, egoïsme, drang tot overheersing, niet-realistische ambitie en een gebrek aan empathie. Iemand die narcistisch gedrag vertoont is een narcist. De ernstigste vorm ontstaat als het gedrag zich ontwikkelt tot een narcistische persoonlijkheidsstoornis, de pathologische vorm van narcisme. Narcisme maakt met machiavellisme en psychopathie onderdeel uit van de duistere drie.

 

(bron: Wikipedia)

naricmse.png

Betrapt! Ik was bezig met het terugzoeken van die posts omtrent Madagascar die hierboven staat en dat was makkelijker op mijn eigen profiel dan op het profiel van Achariya ?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...