Ga naar inhoud

CdAB 144 [CXLIV] Another fallen Soldier


Arendjan

Aanbevolen berichten

Wat ik vooral verwonderlijk vind is de aandacht die de media besteed aan de klap die Smith gaf aan Rock. Het gaat ineens over vrijheid van menings uiting en de oscars relevant maken..( de oscars zijn nooit relevant geweest )

Maar als iemand in de kroeg mijn vrouw gaat lopen beledigen krijgt degene een klap. En als die gene groter en sterker is dan mij dan ren ik keihard weg met mn vrouw. Al lachend samen. Mocht die gast me inhalen en me in elkaar slaan.. so be it.. de avond is dan wel minder leuk. Maar tja.. dat trots zijn maakt de pijn wel een stuk draagelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 478
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een comedian beledigt meestal wel iemand. Zo is het gewoon. Will Smith heeft het te persoonlijk genomen dit keer.

Wat ik ook wel kan begrijpen, maar had Chris Rock dan na de show apart genomen of weet ik veel, niet zo op deze manier.

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Doornroosje zei:

Ik ben niet echt bekend met zijn Golden Globe optredens, maar heeft hij flauwe grapjes gemaakt over een vrouw en haar autoimmuun ziekte?

Overigens is Gervais wel triljoen keer grappiger dan Chris Rock, ik denk ook wel dat je “met meer weg komt” als je écht origineel en grappig bent. Die uitspraak van Chris Rock voelde sowieso beetje laag ofzo. Vond het iig niet heel grappig.

Dan raad ik je aan om de Golden Globe nominaties met hem eens te kijken (compilaties staan op YT)
Dat is Roasten met hoofdletter R, hij haalde zowat iedereen door stront toen.

Over die grap, hij zei toch niets over haar ziekte? Het ging over haar kapsel, er zijn toch genoeg vrouwen die hun hoofd kaalscheren als kapsel dus vraag me af of hij het wel wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Reb3nga zei:

Over die grap, hij zei toch niets over haar ziekte? Het ging over haar kapsel, er zijn toch genoeg vrouwen die hun hoofd kaalscheren als kapsel dus vraag me af of hij het wel wist.

Haar autoimmuunziekte zorgt ervoor dat ze permanent haaruitval heeft. Het kapsel is dus niet een keuze. Ze heeft het her in de afgelopen jaren blijkbaar vaker over gehad (ik kende haar persoonlijk tot gisteren niet). Wat mij betreft is het hetzelfde als een vrouw die net chemotherapie heeft gehad belachelijk maken om haar kapsel. Gewoon een smakeloze kutopmerking. Chris Rock krijgt genoeg betaald om dat niet te doen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mr.Gans zei:

Ja, maar Will Smith heeft het hoge moraal aan zijn kant.

Het is dan heel moeilijk om te zeggen dat geweld afgekeurd wordt, want dan zegt Will Smith: " ik keur dat ook af, maar ik kon er niets aan doen, het raakte me te diep, mijn excuses hiervoor, het had niet mogen gebeuren, maar dat deed het toch, en daar heb ik oprecht spijt van." 

sterker nog, in zijn acceptatiespeech voor z'n Oscar voor beste acteur vermengde hij het ook nog eens met religie; God heeft hem op aarde geplaatst om goed te doen en lief te hebben, om zijn familie te beschermen, en hij doet zo z'n best! Dat is gewoon het excuus van een abuser, iemand die zijn daden vergoelijkt door zijn hele zijn op te hangen aan iets gestuurd vanuit hogere macht. Ergo: we kunnen we hem maar beter vergeven, want God vind hem een goede man!

  • Like 2

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grap van Chris Rock was stom, en hij had ook sorry kunnen zeggen. Maar je beantwoord woorden die jou niet zinnen niet met geweld. Dat is wat Smith deed. Hij had de kans om Rock hartig toe te spreken, dan zouden we hem nu op handen en voeten hebben gedragen. In plaats van verhaal te halen nam hij een olifantenpaadje naar fysiek geweld. De toevlucht van iemand zonder zelfbeheersing.

Nog een andere gedachte: wat als Jada een man was? Ja, mannen raken gemiddeld vaker kaal door hormonale veranderingen of oudheid, vrouwen houden gemiddeld hun haar. Maar wat áls? Hadden we dan alsnog lopen juichen dan wanneer een man zulke giftige mannelijkheid vertoont en een andere kerel op z'n bek slaat, want vrouwtje moet worden beschermd. Waarom ging Jada zelf niet het podium op? Keurde ze Will's actie nadien af omdat het gewelddadig is?

Ik vind niet dat je een komiek in mekaar moet timmeren om de grappen die ze maken. Als je het niet eens bent roep je hen tot de orde met woorden, niet met fysiek geweld. Als we het goedkeuren om humor en andere onwelvallige uitingen te bestraffen met fysiek geweld, leidt dat tot repressie en meer geweld. Ik vind dat best gevaarlijk.

mja

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Noatak zei:

Ja, mannen raken gemiddeld vaker kaal door hormonale veranderingen of oudheid, vrouwen houden gemiddeld hun haar. Maar wat áls?

Opzich maakt het natuurlijk niet uit hoe je je haar verliest. Of het nou door een ziekte komt of door je genen.. het is voor vrouwen natuurlijk wel zwaarder als ze hun haar verliezen omdat dat niet 'normaal' is. Maar als Will Smith deze ziekte had gehad, hadden we er nu niemand over gehoord...

 

33 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Haar autoimmuunziekte zorgt ervoor dat ze permanent haaruitval heeft.

Ja is dat zo? Is het permanent? Ik dacht dat deze ziekte vaak maar tot paar jaar voor haaruitval zorgt..

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Haar autoimmuunziekte zorgt ervoor dat ze permanent haaruitval heeft. Het kapsel is dus niet een keuze. Ze heeft het her in de afgelopen jaren blijkbaar vaker over gehad (ik kende haar persoonlijk tot gisteren niet). Wat mij betreft is het hetzelfde als een vrouw die net chemotherapie heeft gehad belachelijk maken om haar kapsel. Gewoon een smakeloze kutopmerking. Chris Rock krijgt genoeg betaald om dat niet te doen.

Uiteindelijk is het persoonlijk hoe je reageert op een opmerking of grap die over jouw fysieke kenmerken gaan. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen of groepen die zo vaak dingen over hen gehoord krijgen dat ze het accepteren of zelfs als geuzennaam gaan gebruiken.
Jada's ego is blijkbaar te fragiel voor zulke self-deprication, of ze hoort al langere tijd opmerkingen over haar kale kop en ze is er een beetje klaar mee, en dat is verder haar goed recht. Ik vind haar in dat moment - zo zittend aan de eerste rij, wetende dat een komiek je op de hak zou kunnen halen - dan maar een zure tante, net als ik een man een zure zeikerd zou vinden, maar als zij het niet leuk vind vind ze het niet leuk. Maar het is een stap extra om iemand dan maar op z'n bek te slaan. Of sterker nog, ze keek haar man boos aan en die deed het voor haar, zodat ze zelf niets hoefde te doen.

  • Like 1

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, DunneDraak zei:

Ja is dat zo? Is het permanent? Ik dacht dat deze ziekte vaak maar tot paar jaar voor haaruitval zorgt..

Ze had kale plekken vgm, en dat oogt niet zo mooi begrijp ik.

Mijn tante heeft trouwens ook alopecia, nu ik er zo aan denk. Die heeft geen specifieke kale plekken maar gewoon minder haardekking op de bovenkant van haar hoofd. Ze heeft ook een pruik zodat ze zich weer wat mooier kan maken wat dat betreft. Kaal zou ze minder goed uit de verf komen dan bijv. een Jada of Sylvana Simons hihi. Om die reden maak ik er ook geen grapjes over, dat zou haar kwetsen en dat wil ik niet. Haar zoon deed dat wel een keer, maar dat is haar zoon. Evengoed zeg ik dingen over mijn moeder die anderen beter niet kunnen zeggen. Enfin.

Of Chris Rock het wist weet ik niet, ik vond zoals gezegd de grap ook stom. Maar dat keurt fysiek geweld niet goed.

  • Like 2

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, AnandRampersad zei:

Maar als iemand in de kroeg mijn vrouw gaat lopen beledigen krijgt degene een klap.

Ja kijk.. dat keur ik in feite ook niet goed, uit principe. Maar het is nogal een verschil als jij, een onbeduidend persoon, een ander onbeduidend persoon een klap geeft.

Vergelijk dat met een steenrijke acteur met invloed, die dient als idool/voorbeeldfunctie, die tijdens één van de meeste prestigieuze events ter wereld (terecht of niet) voor een miljoenenpubliek ongestraft een andere man op zijn bek timmert. Dat is gewoon niet oké. Dat is toxic masculinity live op TV, en het risico is dat velen die Smith als voorbeeld zien dat gedrag ook zien als oké, en het zelf ook gaan doen.

Evengoed is het een probleem dichter bij huis dat onze Tweede Kamer zo verruwt debatteert, dat zet een (ongewenst) voorbeeld voor de rest van het land.

Dat is gewoon een probleem.

  • Like 1

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Noatak zei:

Ze had kale plekken vgm, en dat oogt niet zo mooi begrijp ik.

Mijn tante heeft trouwens ook alopecia, nu ik er zo aan denk. Die heeft geen specifieke kale plekken maar gewoon minder haardekking op de bovenkant van haar hoofd. Ze heeft ook een pruik zodat ze zich weer wat mooier kan maken wat dat betreft. Kaal zou ze minder goed uit de verf komen dan bijv. een Jada of Sylvana Simons hihi. Om die reden maak ik er ook geen grapjes over, dat zou haar kwetsen en dat wil ik niet. Haar zoon deed dat wel een keer, maar dat is haar zoon. Evengoed zeg ik dingen over mijn moeder die anderen beter niet kunnen zeggen. Enfin.

Of Chris Rock het wist weet ik niet, ik vond zoals gezegd de grap ook stom. Maar dat keurt fysiek geweld niet goed.

Ja maar ik vroeg of het permanent was. Volgensmij had mijn oma dit namelijk ook en was ze na een hormonen kuurtje na een tijdje er weer van af

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DunneDraak zei:

Ja maar ik vroeg of het permanent was. Volgensmij had mijn oma dit namelijk ook en was ze na een hormonen kuurtje na een tijdje er weer van af

oh, geen idee. Ze (Jada) kampt er al jaren mee, dus wellicht dat in die tijd van alles is geprobeerd om het af te remmen of om te keren, en wellicht dat niets werkt, dus dan maar gewoon kaalheid accepteren en leren lief te hebben.

En dat liefhebben lukt al aardig zo te zien /s  :O)

aangepast door Noatak

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het niet gewoon een man die vindt dat ie zn vrouw moet beschermen? Hij lachte eerst, wss daarna pas nadenkend over hoe het voor zijn vrouw moest zijn, of lachen uit disbelief, kan ook. Of dit oprecht en authentiek is idunno. Of het is voor zichzelf of voor zijn vrouw is idunno. Maar wat moet je anders ook met zo'n kut grap. Beetje nep lachen terwijl je eigenlijk gekrenkt bent. Ik snap hem eigenlijk wel, maar dat overdreven gedoe erna vind ik dan weer onnodig. Al zie ik het mezelf nog wel doen tho, lachen, uit mn plaat gaan, huilen, en dan uit emotie je gedrag verklaren. Alleen god toevoegen, dat is dan weer too much man. 7.8/10

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een doordachte discussie bestaande uit comments van meer dan één zin? Welk jaar is het, 2015?

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Noatak zei:

sterker nog, in zijn acceptatiespeech voor z'n Oscar voor beste acteur vermengde hij het ook nog eens met religie; God heeft hem op aarde geplaatst om goed te doen en lief te hebben, om zijn familie te beschermen, en hij doet zo z'n best! Dat is gewoon het excuus van een abuser, iemand die zijn daden vergoelijkt door zijn hele zijn op te hangen aan iets gestuurd vanuit hogere macht. Ergo: we kunnen we hem maar beter vergeven, want God vind hem een goede man!

Ja, als ik zo'n gemaakte speech zie (al helemaal na zo'n actie) dan kots ik toch wel een beetje in mijn mond.
Het stukje van Denzel nog erbij, dat de "duivel" hem komt halen als hij op zijn hoogtepunt is ?
Holle frasen nadat je zojuist iemand een klap verkocht heeft.
En dan, nadat de hele wereld het er over heeft, ga je via Instagram je excuses aanbieden aan Chris Rock.
Mooi stukje PR dat naar alle waarschijnlijkheid niet eens door hem zelf opgesteld is (aanname).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Noatak zei:

Dat is toxic masculinity live op TV, en het risico is dat velen die Smith als voorbeeld zien dat gedrag ook zien als oké, en het zelf ook gaan doen.

Sgat, het gedrag van Chris Rock was toxic masculinity als je dat al erbij wil halen. 
Ja fysiek geweld is niet ethisch verantwoord, dat hebben we met z’n allen al langgeledrn afgesproken. Interessant aan deze discussie is juisy dat grijze gebied, het verbale geweld van Chris Rock. De reactie van Will Smith was over te top, maar mijn inziens zeker begrijpelijk.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Noatak zei:

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen of groepen die zo vaak dingen over hen gehoord krijgen dat ze het accepteren of zelfs als geuzennaam gaan gebruiken.
Jada's ego is blijkbaar te fragiel voor zulke self-deprication, of ze hoort al langere tijd opmerkingen over haar kale kop en ze is er een beetje klaar mee, en dat is verder haar goed recht. Ik vind haar in dat moment - zo zittend aan de eerste rij, wetende dat een komiek je op de hak zou kunnen halen - dan maar een zure tante, net als ik een man een zure zeikerd zou vinden, maar als zij het niet leuk vind vind ze het niet leuk.

Ik krijg ook héél vaak shit over mij heen, van mensen die ik wel of niet ken, over mijn uiterlijk. Als dat is wat hier ook bij Jada gebeurt (kan ik me iets bij voorstellen) hoe haal je het dan in je hoofd om haar zuur te noemen? Ik begrijp heel goed hoe ze zich dan zou voelen. Ik vind deze comment echt een beetje vreemd. 
 

Soms krijg ik een rare opmerking over mijn uiterlijk of een stomme vraag en dan reageer ik, volgens degene die de opmerking maakt, heel extreem. Maar jarenlang moeten dealen met die shit heeft mijn grenzen behoorlijk aangetast waardoor ik geen geduld heb voor zulke mensen. En je hoeft t ook gewoon niet te pikken.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Noatak zei:

Ja kijk.. dat keur ik in feite ook niet goed, uit principe. Maar het is nogal een verschil als jij, een onbeduidend persoon, een ander onbeduidend persoon een klap geeft.

Vergelijk dat met een steenrijke acteur met invloed, die dient als idool/voorbeeldfunctie, die tijdens één van de meeste prestigieuze events ter wereld (terecht of niet) voor een miljoenenpubliek ongestraft een andere man op zijn bek timmert.

Ik speel even advocaat van de duivel hoor, maar is het ook niet gewoon fijn om af en toe even je agressie kwijt te kunnen op een persoon als Martijn Koning die dan een mislukte grap maakt en zichzelf helemaal belachelijk maakt. Ik weet dat het een averechts effect heeft. Je staat dan niet meer quitte, je geeft hem weer recht van spreken, maar god wat een vervelend hoofd heeft die gast en wat voor een domme uitspraken deed hij toen aan tafel bij Jinek. Ja oké ik begrijp je punt, en ik ben geheel voor vrijheid van meningsuiting, van grappige cabaretiers, niet van Martijn Koning. Thierry had hem eigenlijk moeten slaan dan had hij nog zielig kunnen doen en dan had ik toch nog kunnen lachen. Jammer dat dat niet is gebeurd. Thierry is overigens ook een loony. Beetje zoals de helft van Hollywood, dus zo gek vind ik die vergelijking niet. 

Het is vooral idd dat in de kroeg er geen kinderen bij zijn. Op tv is dat echter wel anders. Anders vind ik dat het niet zozeer uitmaakt of een persoon nu beroemd is of niet. Zijn ook gewoon mensen met emoties. Ja, de stoïcijn zou zich beheersen en dat zou hem een sterker persoon maken dan wat Will Smiff nu heeft laten zien. Het laat zien dat Will Smiff momenteel niet zo in balans is. Of de stoïcijnen nu altijd zo'n voorbeeldfunctie uit hebben geoefend weet ik niet, zij leefden immers in een tijd waar dat masculiene gedrag het enige recht van spreken had. Nu is dit natuurlijk een tangent, maar de zelfbeheersing is van oudsher onderdeel van het 'masculiene' systeem, waarop de vrouwen zich duizenden jaren op hebben moeten baseren. Pas in de afgelopen eeuw/decennia is een afscheiding hiervan meer gangbaar geworden. Uiteindelijk is zelfbeheersing ook gewoon vooral een menselijke deugd, ja, maar moet Will Smiff zich beheersen omdat hij een man is? Is dat dan zo terecht? 

  • Like 1

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Doornroosje zei:

Ik krijg ook héél vaak shit over mij heen, van mensen die ik wel of niet ken, over mijn uiterlijk. Als dat is wat hier ook bij Jada gebeurt (kan ik me iets bij voorstellen) hoe haal je het dan in je hoofd om haar zuur te noemen? Ik begrijp heel goed hoe ze zich dan zou voelen. Ik vind deze comment echt een beetje vreemd. 
 

Soms krijg ik een rare opmerking over mijn uiterlijk of een stomme vraag en dan reageer ik, volgens degene die de opmerking maakt, heel extreem. Maar jarenlang moeten dealen met die shit heeft mijn grenzen behoorlijk aangetast waardoor ik geen geduld heb voor zulke mensen. En je hoeft t ook gewoon niet te pikken.

Wat Noatak beetje bedoelt denk ik is dat het bij de Oscar te verwachten is dat je wordt "geroast". Dan is het beetje gek om op de eerste rij te gaan zitten met een zuur gezicht.

 

Ik heb trouwens niks met roasten. Vreselijk nep. Iedereen mag grappen ten koste van mij maken (zolang ik degene ken) en dan hoeft dat niet op een specifiek moment. Maar dan kan je het ook terug verwachten.

aangepast door DunneDraak
  • Like 1

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DunneDraak zei:

Wat Noatak beetje bedoelt denk ik is dat het bij de Oscar te verwachten is dat je wordt "geroast". Dan is het beetje gek om op de eerste rij te gaan zitten met een zuur gezicht.

 

Ik heb trouwens niks met roasten. Vreselijk nep. Iedereen mag grappen ten koste van mij maken (zolang ik degene ken) en dan hoeft dat niet op een specifiek moment. Maar dan kan je het ook terug verwachten.

Nee oke, true, bij de oscars geroast worden is uiteraard een andere situatie dan door vijf mannen nageroepen worden op straat. Toch neemt het niet weg dat Jada zo'n opmerking niet hoeft te pikken, ongeacht de setting en ongeacht of het als grapje is bedoeld.

Ik vind roasten altijd een beetje tricky. Je moet er heel goed in zijn, anders lijk je gewoon een lul. Mijn partner en ik roasten elkaar constant, maar dat is onze love language. 

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar iemand een klap verkopen moet dan maar gewoon kunnen?
Mensen kijken enorm op naar de Hollywood filmsterren, de volgende keer dat iemand zich beledigd voelt bij een grap door Chapelle of Gervais klimt er miss weer iemand het podium op. 

Had een statement gemaakt en was samen de zaal uitgelopen.
Wsl hadden anderen dat voorbeeld gevolgd en dan had Chris Rock behoorlijk in zijn hemd gestaan.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Reb3nga zei:

Maar iemand een klap verkopen moet dan maar gewoon kunnen?

Nouja, in principe niet natuurlijk, maar men oordeelt zo makkelijk over Will Smith dat ze vergeten dat Chris Rock evengoed een aandeel aan dit debacle heeft. Daarnaast zijn we het met z'n allen erover eens dat fysiek worden not done is, maar het is nou eenmaal gebeurd, dus het heeft mijn inziens niet echt zin om daar verder over te discussiëren.

In hindsight is zijn reactie ook heel dom. Dat zal die zelf ook wel beseffen.

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...