Ga naar inhoud

CdAB 145 [CXLV] kale koppen niet te stoppen


Noatak

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Arendjan zei:

Een tip: als je de dag erna om 5.30 twee busritten van in totaal 12 uur hebt geboekt is dat niet zo'n goed plan. 

Oef ja, dat kan de hel zijn als je te diep gegaan bent. Een vliegreis in zo'n toestand was voor mij wel echt het allerkutste dat ik op dat gebied ooit meegemaakt heb ?

@ Derksen: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij er geen zin meer in had en op deze manier de stekker eruit trok.
De man is niet achterlijk en ik vond dit echt een heel vreemd verhaal.
Heb het, tot aan VI Vandaag, altijd met veel plezier gevolgd en vind het jammer dat er nu geen enkel format meer op tv is weer men werkelijk zegt waar het op staat.
Maar de koek was op, het is wat het is.

aangepast door Reb3nga
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond (los van het verheerlijken van verkrachting twee dagen eerder) het gedrag in de uitzending gisteren van Derksen ook volstrekt bizar. Die man heeft zijn carriere gebouwd op lompe opmerkingen en andere mensen aanvallen. Iedereen moet maar tegen een stootje kunnen. Vervolgens vallen mensen (mijn inziens terecht) over hem heen, en dan is het allemaal ineens "cancel culture" en "je mag ook niks meer zeggen in dit land".

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Doornroosje zei:

Maar waarom vind je dat ik raar reageer?

Nou leg maar eens uit hoe anders ik het had op moeten vatten dan. Of lees je je zin met een regenboog aan positiviteit terug?

1 uur terug, Labbers zei:

Zal ik je anders eens even in je reet prikkelen?

Ik weet dat je er op staat te springen jonge mannen in hun anus te douwen, als iemand daar goed in is zal jij dat zeker zijn. Helaas, al zou ik homo zijn, is het niet met jou.

1 uur terug, Hardcore_gamer zei:

Ik heb last van je gedrag.

Jij telt niet mee.

aangepast door Achariya
I reshape reality however i like it to be.
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Labbers zei:

Wanneer zegt iemand waar het op staat? Als je fucking lomp bent? Vind het zo’n onzin ding. Alsof nuance een vies ding is.

Je kunt toch niet ontkennen dat iedereen elkaar maar een beetje napraat in de Op1 programma's die je tegenwoordig op tv ziet. Ik kan daar serieus niet erg lang naar kijken. Iemand laat een scheet en de hele week worden de programma's gevuld met mensen die het erover hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Achariya zei:

 

Ik weet dat je er op staat te springen jonge mannen in hun anus te douwen, als iemand daar goed in is zal jij dat zeker zijn. Helaas, al zou ik homo zijn, is het niet met jou.

Waar sta ik op te springen? Niet jouw pik blijkbaar. :’(

Je geaardheid ben je trouwens niet met iemand. Dat mag je helemaal voor je zelf bepalen. Palen, hihi

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Reb3nga zei:

Je kunt toch niet ontkennen dat iedereen elkaar maar een beetje napraat in de Op1 programma's die je tegenwoordig op tv ziet. Ik kan daar serieus niet erg lang naar kijken. Iemand laat een scheet en de hele week worden de programma's gevuld met mensen die het erover hebben. 

 

Nee, voetbal inside is leuk. Ik stak een kaars in d’r kut, hihiha hohoho, dijenkletser. Zonder na te denken worden er grappen gemaakt. Ik weet nog dat die mongool van een Gijp in een jurk aan kwam lopen omdat er net een journalist bekend had gemaakt dat ze transgender was. Verschrikkelijk respectloos vind ik dat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Labbers zei:

Nee, voetbal inside is leuk. Ik stak een kaars in d’r kut, hihiha hohoho, dijenkletser. Zonder na te denken worden er grappen gemaakt. Ik weet nog dat die mongool van een Gijp in een jurk aan kwam lopen omdat er net een journalist bekend had gemaakt dat ze transgender was. Verschrikkelijk respectloos vind ik dat.

Over nuance gesproken..


" Die man heeft zijn carriere gebouwd op lompe opmerkingen en andere mensen aanvallen" 
@Avant-La-Lettrehier doe je Derksen wel echt te kort mee. De man naast zijn tv werk als journalist, sportverslaggever, uitgever, eindredacteur, (muziek)manager wel meer gedaan in zijn leven dan mensen tegen de schenen trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het niet gezien op tv, maar iedereen heeft het erover dus wel meegekregen. Mijn mening? Men is te snel op de teentjes getrapt. Als je een random bouwvakkers verhaal hoort, die zijn erger. Maar iemand die bouwvakkers cancelt? Nee hé, want dan moet je het zelf doen en sta je zo op tv bij Help Mijn Man Is Klusser.

  • Like 1

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, LeroyDogg zei:

Heb het niet gezien op tv, maar iedereen heeft het erover dus wel meegekregen. Mijn mening? Men is te snel op de teentjes getrapt. Als je een random bouwvakkers verhaal hoort, die zijn erger. Maar iemand die bouwvakkers cancelt? Nee hé, want dan moet je het zelf doen en sta je zo op tv bij Help Mijn Man Is Klusser.

Hij heeft een kaars in een kut gestopt van een bewusteloze vrouw en noemt dat een kwajongensstreek. Dan zijn mensen die dat niet vinden kunnen op hun teentjes getrapt? Vind ik best een gewaagde uitspraak.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overigens van mening dat deze anekdote (als het dat al was) not done was.
Vind het ook een hele vreemde actie van Derksen om dit out of the blue te bekennen.
En het afzwakken van het verhaal de dag erna was evenmin geloofwaardig.

Maar het programma bestond niet uit 90 min lang uitspraken over vrouwen met kaarsen penetreren.
Als bv een Baudet voorbij kwam dan wordt hij een kwaadaardige gek genoemd, wat de man in kwestie ook daadwerkelijk is. In andere programma's reageert men dan altijd zo extreem politiek correct. Dat is wat ik eerder bedoelde dat ik wel mis op nationale tv. 

Wat het cancellen betreft, Derksen zei zelf al dat hij ging stoppen dus hij heeft zichzelf gecancelled.

 

aangepast door Reb3nga
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keertje stiekem achter het fietsenhok een jointje opsteken terwijl je ouders niet willen dat je blowt, dat is een kwajongensstreek. Belletje trekken, dat is een kwajongensstreek. Iemand verkrachten is strafbaar (was het in de "losbandige jaren '70" ook al). Vervolgens met een paar man op TV gaan lachen om een "grappige" verkrachting is beschamend gedrag en ongelooflijk kwetsend voor iedereen die een verkrachting / aanranding heeft meegemaakt. En ik kan zo vier vrouwen opnoemen waarvan ik weet dat ze door dronken mongolen zijn verkracht / aangerand in hun leven. Dus het hele idee dat we "in de jaren '70 dat soort dingen doen, maar nu schaam je je ervoor. De wereld is veranderd" is echt totale onzin.

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, die kleedkamer praat snap ik wel. Het was natuurlijk niet de eerste keer dat er zoiets gebeurde, eens in de tijd moesten ze weer even de grens over. Verder vind ik ook gewoon dat je alles moet kunnen zeggen maar je moet wel goed bedenken wat de gevolgen voor degene zijn over wie je dit zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Labbers zei:

Waar sta ik op te springen? Niet jouw pik blijkbaar. :’(

Je geaardheid ben je trouwens niet met iemand. Dat mag je helemaal voor je zelf bepalen. Palen, hihi

Ik zal het even uitgebreider toelichten dat ook jij het begrijpt; als ik homoseksuele handelingen zou doen, zou dat niet met jou zijn.

23 minuten geleden, Labbers zei:

Ja, leg maar uit. Ik vind dit een leuke discussie.

 

Kijk, in de kroeg zou ik dit ook geweldig vinden maar dat is iets heel anders dan op nationale tv.

In een kroeg mag het van labbers wel, niemand die gekwetst wordt, maar op tv? Oh nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Achariya zei:

Ik zal het even uitgebreider toelichten dat ook jij het begrijpt; als ik homoseksuele handelingen zou doen, zou dat niet met jou zijn.

In een kroeg mag het van labbers wel, niemand die gekwetst wordt, maar op tv? Oh nee

Ja, dan heb ik het natuurlijk over iemand of iets belachelijk maken, niet dat je in de kroeg wel een bewusteloze vrouw mag verkrachten met een kaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Labbers zei:

Hij heeft een kaars in een kut gestopt van een bewusteloze vrouw en noemt dat een kwajongensstreek. Dan zijn mensen die dat niet vinden kunnen op hun teentjes getrapt? Vind ik best een gewaagde uitspraak.

 

 

Maar in de kroeg zou je er om lachen?

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen de machocultuur van voetballers e.d. worden anecdotes en grapjes over vrouwen of minderheden eerder grappig gevonden, mede omdat het bijdraagt aan een stoer imago. Imago is in de machocultuur erg belangrijk waarbij blijkbaar bedacht is dat het tegenovergestelde van een macho blijkbaar een homo is. Denk daarom ook dat homofoob gedrag voorkomt uit een angst om buiten de groep gezet te worden, omdat acceptatie van homo's als zwakte gezien wordt en slecht voor het imago is. (daarom zijn er nog steeds geen actieve voetballers uit de kast gekomen) Het programma VI heeft naar mijn idee de doelgroep machocultuur, waarbij er dus eveneens lompe en vrouwonvriendelijke grappen gemaakt worden en de kijkers dat over het algemeen vermakelijk vinden en dat is ook iets wat je kan verwachten in dat programma. Nu had ik bij Derksen het idee dat het een sterk verhaal was met een vrouwonvriendelijk aspect erin want dat vinden de kijkers grappig. Nu ben ik het wel eens dat het buiten proporties was, maar als er dan in het nieuws staat: "Derksen bekent verkrachting en lacht erom." Is dat volledig uit z'n verband getrokken. Dat ie dan meteen ontslagen wordt bij meerdere radiostations en door het OM een onderzoek wordt ingesteld vind ik niet de juiste manier om het maatschappelijk probleem van de machocultuur aan te pakken. Denk ook eerder dat afschaffen van een programma omdat het niet politiek correct is, niet bijdraagt aan een tolerantere samenleving en eerder een polariserend effect heeft.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jas zei:

Binnen de machocultuur van voetballers e.d. worden anecdotes en grapjes over vrouwen of minderheden eerder grappig gevonden, mede omdat het bijdraagt aan een stoer imago. Imago is in de machocultuur erg belangrijk waarbij blijkbaar bedacht is dat het tegenovergestelde van een macho blijkbaar een homo is. Denk daarom ook dat homofoob gedrag voorkomt uit een angst om buiten de groep gezet te worden, omdat acceptatie van homo's als zwakte gezien wordt en slecht voor het imago is. (daarom zijn er nog steeds geen actieve voetballers uit de kast gekomen) Het programma VI heeft naar mijn idee de doelgroep machocultuur, waarbij er dus eveneens lompe en vrouwonvriendelijke grappen gemaakt worden en de kijkers dat over het algemeen vermakelijk vinden en dat is ook iets wat je kan verwachten in dat programma. Nu had ik bij Derksen het idee dat het een sterk verhaal was met een vrouwonvriendelijk aspect erin want dat vinden de kijkers grappig. Nu ben ik het wel eens dat het buiten proporties was, maar als er dan in het nieuws staat: "Derksen bekent verkrachting en lacht erom." Is dat volledig uit z'n verband getrokken. Dat ie dan meteen ontslagen wordt bij meerdere radiostations en door het OM een onderzoek wordt ingesteld vind ik niet de juiste manier om het maatschappelijk probleem van de machocultuur aan te pakken. Denk ook eerder dat afschaffen van een programma omdat het niet politiek correct is, niet bijdraagt aan een tolerantere samenleving en eerder een polariserend effect heeft.

Holy shit, helemaal eens met @Jas

Nee maar ff serieus, dat is dus wat ik ook bedoel. Goed verwoord, Jas.

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Jas zei:

Binnen de machocultuur van voetballers e.d. worden anecdotes en grapjes over vrouwen of minderheden eerder grappig gevonden, mede omdat het bijdraagt aan een stoer imago. Imago is in de machocultuur erg belangrijk waarbij blijkbaar bedacht is dat het tegenovergestelde van een macho blijkbaar een homo is. Denk daarom ook dat homofoob gedrag voorkomt uit een angst om buiten de groep gezet te worden, omdat acceptatie van homo's als zwakte gezien wordt en slecht voor het imago is. (daarom zijn er nog steeds geen actieve voetballers uit de kast gekomen) Het programma VI heeft naar mijn idee de doelgroep machocultuur, waarbij er dus eveneens lompe en vrouwonvriendelijke grappen gemaakt worden en de kijkers dat over het algemeen vermakelijk vinden en dat is ook iets wat je kan verwachten in dat programma. Nu had ik bij Derksen het idee dat het een sterk verhaal was met een vrouwonvriendelijk aspect erin want dat vinden de kijkers grappig. Nu ben ik het wel eens dat het buiten proporties was, maar als er dan in het nieuws staat: "Derksen bekent verkrachting en lacht erom." Is dat volledig uit z'n verband getrokken. Dat ie dan meteen ontslagen wordt bij meerdere radiostations en door het OM een onderzoek wordt ingesteld vind ik niet de juiste manier om het maatschappelijk probleem van de machocultuur aan te pakken. Denk ook eerder dat afschaffen van een programma omdat het niet politiek correct is, niet bijdraagt aan een tolerantere samenleving en eerder een polariserend effect heeft.

Ik vraag me af wat het OM wil onderzoeken. Er is niks.  Geen getuigen, Er is geen slachtoffer in beeld en misschien is die er wel niet eens. Wie zegt dat die vrouw zichzelf als slachtoffer ziet?. Enige wat er is is een anekdote van een bejaarde kerel over iets wat 30 jaar geleden gebeurd is.  Wat een dag later ook al compleet is gewijzigd

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Achariya zei:

Nou leg maar eens uit hoe anders ik het had op moeten vatten dan. Of lees je je zin met een regenboog aan positiviteit terug?

Nou schat ik reageer gewoon op jouw energie toch? En die is best wel cynisch (anders dan lullig of “overprikkeld” zoals jij t wil noemen).

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doornroosje doe nou eens niet zo overprikkeld en irritant, ik merk dat je de sfeer hier een beetje aan het vergallen bent, zuur wijf.

  • Like 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Doornroosje zei:

Nou schat ik reageer gewoon op jouw energie toch? En die is best wel cynisch (anders dan lullig of “overprikkeld” zoals jij t wil noemen).

Nou lieverd, dat is hetzelfde als een tijd geleden toen ik je vroeg of je meer uitleg kon geven ipv een link te posten, dat je toen ook vond dat mijn 'energie' negatief was. Misschien heb je gewoon moeite onbevooroordeeld te zijn tegenover mij en ga je er automatisch van uit dat wanneer ik iets post, daar altijd  een sneer, sarcasme of wat voor negatieve lading dan ook achter steekt. Schat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...