Ga naar inhoud

Vraag? Heeft het zin om te investeren in een gaming router.


Game-BOY

Aanbevolen berichten

IK vraag mij af of het zin heeft om te investeren in een gaming router. Zoals de ASUS ROG serie. of de netgear NIGHTHAWK serie. IK merk best wel vaak dat als ik online game op mijn PS5 of als ik gameplay stream via de PS5/twitch de server verbinding niet altijd optimaal is. IK lees op internet steeds vaker dat dit echt wel een verschil zou maken. Ook bij de media markt waar ik info hierover heb ingewonnen beweren ze dat een gameing router een uitkomst zou moeten bieden. Mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de verschillende gameing routers die nu te koop zijn. BVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Game-BOY zei:

IK vraag mij af of het zin heeft om te investeren in een gaming router. Zoals de ASUS ROG serie. of de netgear NIGHTHAWK serie. IK merk best wel vaak dat als ik online game op mijn PS5 of als ik gameplay stream via de PS5/twitch de server verbinding niet altijd optimaal is. IK lees op internet steeds vaker dat dit echt wel een verschil zou maken. Ook bij de media markt waar ik info hierover heb ingewonnen beweren ze dat een gameing router een uitkomst zou moeten bieden. Mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de verschillende gameing routers die nu te koop zijn. BVD.

Wat voor router gebruik je nu?

Hoe snel is je internet (bandbreedte)?

Wie is je provider?

Wat is de afstand naar je huidige router?

Hoeveel apparaten zitten er tegelijk op dezelfde verbinding?

Dan pas kan je een goed antwoord verwachten.

aangepast door LeroyDogg

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een "gaming" router is nogal een slechte marketing term en hiervoor betaal je ook extra, zoals vrijwel alles waar "gaming" ingestouwd wordt. Wat LeroyDogg vraagt is ook belangrijk.

Je kunt ook informeren bij jouw huidige provider of zij je een nieuwe router sturen indien je huidige oud is, zo niet dan is een Netgear Nighthawk of Asus router geen slecht idee maar pas op dat je niet genaaid wordt en iets aanschaft waar je spijt van krijgt. Heb zelf al jaren een Nighthawk R7000 waarop Fresh Tomato opdraait en ik meer dan tevreden mee ben dus mocht je er een kopen dan kan ik Nighthawk aanraden al zullen er nu wel nieuwere zijn dan de R7000.

Let wel, als je internet TV hebt dan kun je problemen krijgen wanneer je een andere router gebruikt dan de gene die de provider leverde, ook hier kun je het beste eerst jouw provider over informeren, sommige providers zijn gelukkig niet zo debiel om je vast te zetten aan hun geleverde zooi. Zijn ze wel zo debiel dan kun je met wat gekloot als nog internet TV voor elkaar krijgen, probleem is wel dat de provider je hier niet mee gaat helpen, dit heb ik zelf moeten ondervinden toen ik bij iemand "eventjes" een nieuwe router neer pleurde die niet van meneer provider zelf was, dit koste mij veel moeite maar ik ben dan ook niet de slimste wanneer het op netwerken komt, daar is mijn autisme iets te lam voor.

Dat allemaal terzijde een WiFi versterker kan ook een hele hoop helpen, TP-Link is vaak prima daarin. En als het kan een kabel trekken naar je PS5, bekabeld internet blijft koning.

Wat je ook nu al kunt doen is de DNS aanpassen die jouw PS5 gebruikt, dit is ook geheel gratis maar garantie dat het je huidige problemen oplost kan ik je niet geven. De DNS valt aan te passen in de router zelf of in jouw PS5, in dit geval kun je het beste de DNS aanpassen die jouw PS5 gebruikt, deze instructies moeten je genoeg informeren: https://archive.ph/2A6CI

De DNS van Cloudflare raad ik aangezien het vaak veel betere download/upload snelheden geeft.

aangepast door Wallie

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen PS5, maar is het mogelijk om gewoon een LAN kabeltje te leggen en te kijken of het probleem bij jou of bij je internet provider zit? Persoonlijk heb ik best vaak last van bagger internet. Dat heeft niks met mijn WIFI te maken, maar met het feit dat de hele buurt hier vanwege de pandemie de hele dag op ZOOM meetings zit. Het netwerk van onze provider is daar niet op gebouwd.

Een andere tip die je kunt proberen voordat je een nieuwe aanschaft is je huidige router verplaatsen. Het ding ergens in de openbaarheid zetten is lelijk maar maakt wel een flink verschil wat betreft het signaal.

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2022 om 13:15, LeroyDogg zei:

Wat voor router gebruik je nu?

Hoe snel is je internet (bandbreedte)?

Wie is je provider?

Wat is de afstand naar je huidige router?

Hoeveel apparaten zitten er tegelijk op dezelfde verbinding?

Dan pas kan je een goed antwoord verwachten.

Je vroeg wel router ik gebuikt dat is de Asus RT-AC87U. Die bekabeld is aan gesloten op mijn PS5. Het router bevindt Zich naast mijn tv meubel pal naast mijn PS5. Op het router zijn bekabeld een PS5 en een vaste computer aangesloten. Verder zijn er via wifi 2 mediabox next 5ghz band. plus tv 5ghz 3 iPhones 5ghz twee iPads 5ghz en twee laptops 5ghz verbonden. 

IK heb ziggo 600Mbps alles in een abo.

https://www.asus.com/nl/Networking-IoT-Servers/WiFi-Routers/ASUS-WiFi-Routers/RTAC87U/

2000537716.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Game-BOY zei:

Je vroeg wel router ik gebuikt dat is de Asus RT-AC87U. Die bekabeld is aan gesloten op mijn PS5. Het router bevindt Zich naast mijn tv meubel pal naast mijn PS5. Op het router zijn bekabeld een PS5 en een vaste computer aangesloten. Verder zijn er via wifi 2 mediabox next 5ghz band. plus tv 5ghz 3 iPhones 5ghz twee iPads 5ghz en twee laptops 5ghz verbonden. 

IK heb ziggo 600Mbps alles in een abo.

https://www.asus.com/nl/Networking-IoT-Servers/WiFi-Routers/ASUS-WiFi-Routers/RTAC87U/

2000537716.jpeg

Als je via de laptop DRAADLOOS een speedtest doet, wat geeft ie aan (download, upload en ping)? En daarna bekabeld?

aangepast door LeroyDogg

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...