Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Mr.Gans zei:

Ik heb een vraag. 

Als ik op de maan sta, en met een krachtige telescoop inzoom op de onderkant van de aarde, lopen de dieren dan op hun kop? 

Nee, die lopen op hun poten. Ook als je op de maan staat.

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest eenvoudige manier om te toetsen of de aarde rond is, is op het strand te gaan staan bij de Noordzee. Hoe vervolgens een groot schip, het liefst een containerschip gezien de grootte, goed in de gaten: 

Als de aarde plat is, dan zal je dit schip nooit in de verte zien verdwijnen (stel jezelf even een platte aarde voor en teken daarop een rechte lijn, hoever dit schip ook van je verwijderd raakt, hij blijft op hetzelfde lijntje varen)

Als de aarde rond is, dan zal dit schip langzaam maar zeker verdwijnen aan de horizon. Jij kan alleen in een rechte lijn over het aardoppervlak kijken (stel je in je hoofd even een rondje voor waar jij op staat en trek daarop een lijntje en zie! Je kijkt diep de ruimte in). Het schip is achter jouw waarnemingshorizon verdwenen. 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mindless zei:

Als je ver genoeg over de atlantische oceaan vaart, dan val je van de aarde af en kom je terecht in een ander soort wereld genaamd de Verenigde Staten. Men zegt dat dit een afgevallen stuk aarde is, dat ooit deel was van de aarde waar wij op leven.

Dat kan helemaal niet, zwaartekracht is een hoax, als ik omhoog spring haalt de aarde mij weer in omdat we heel snel door het heelal vliegen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dwaaskaas zei:

Dat kan helemaal niet, zwaartekracht is een hoax, als ik omhoog spring haalt de aarde mij weer in omdat we heel snel door het heelal vliegen!!!!

Wow, hier heb ik nooit over nagedacht maar als ik spring komt de aarde inderdaad weer mijn kant op

:classic_cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...