Ga naar inhoud

Wat was de laatste game die jij hebt uitgespeeld?


as_if_i_care

Aanbevolen berichten

Wolfenstein II The New Colossus (PS4, moeilijkheidsgraad 5 vd 7). Ik vond hem vermakelijk zolang het duurde, achteraf gezien is het eigenlijk best kort en oppervlakkig met een slap verhaal . Gameplay is goed en vermakelijk, het speelt lekker met een vloeiende framerate, maar ik werd wel regelmatig een beetje duizelig van het richten en lopen dat iets té *snappy* is. Mocht je de camera iets rustiger willen bewegen of met een trage stap door de spelwereld willen lopen dan heb je pech, de 'gevoeligheidsgrens' op de joysticks ligt erg laag en is niet aan te passen. Dat maakt het rondkijken en lopen vrij *jerky*, en dat maakt je dus duizelig. Ik had wel meer vuurgevechten en vijanden willen zien. Het ligt erg aan hoe jij speelt, vooral op de hogere moeilijkheidsgraad waar je vrij snel kunt sterven, maar over het algemeen lijkt de focus te liggen op selectieve confrontaties van ca 8m, waarna je enkele minuten kwijt bent aan het vergaren van munitie en zoeken van collectibles, om vervolgens ca 10 minuten rond te lopen voor je weer een grote groep vijanden tegenkomt. (Minpunt hier is ook dat de spelwereld bezaait is met munitie, wapens, armor en dergelijke, tot het punt waar je door de bomen het bos niet meer ziet; als je iemand bent die levels graagt uitkamt, is dit ontzettend vervelend.) Het ligt verder echt aan het leveldesign hoe de vijanden verspreid zijn, maar in het algemeen staan ze vrij dicht op mekaar. Tijdens zo'n confrontatie is er de mogelijkheid voor stealth, waar je commandanten uit kunt schakelen om versterking onmogelijk te maken. Als je het sluiperwijs speelt en steeds headshots scoort, is het eigenlijk een hele makkelijke game. Dat klinkt logisch, als je de vijand makkelijk uitschakelt is de game makkelijk, maar toch wil ik dit benadrukken. Wanneer de vijand jouw positie weet en iedereen zijn munitie op jou lost, ben je buiten dekking echt snel dood. De game lijkt tijdens confrontaties te gaan voor vrij snelle gameplay waar je bestraft word door stilstaan. Ik vind het in deze game niet altijd goed uitpakken omdat levens en armor niet altijd beschikbaar is en vaak in mindere mate. In bijv. DOOM werkt die snelle gameplay wel, omdat je word beloond met levens bij het stompen van demonen, en dus de motivatie hebt om als een ADHD'er aan de coke door de spelwereld te bewegen. Design van de wereld, levens, wapens en karakters zijn uitstekend, zoals je van dit soort games gewend bent. Er is veel liefde en tijd ingestopt om de spelwereld zo levendig en aantrekkelijk mogelijk te maken. De onderzeeër dat fungeert als jouw 'thuisbasis' heeft karakter door een levendig interieur, enig minpunt is dat na het verhaal er niets te doen valt en de cast verdwijnt. Er zijn dan nog wel zijmissies in de vorm van *assassinations*, maar op dat moment voelt de onderzeeër stil en leeg aan (waar de overige NPC's met een inwisselbare opmerking het er niet beter op maken).

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...