Ga naar inhoud

Wat was de laatste game die jij hebt uitgespeeld?


as_if_i_care

Aanbevolen berichten

Soundtrack is van dezelfde componist achter DOOM (2016), maar is niet van hetzelfde kaliber. Je kunt er wel lekker op knallen, maar ik vond het vaak te repetitief. Het is niet zo dynamisch als in DOOM. Het verhaal en karakters vind ik.. mwah. *The New Order* was absurdistisch en nam het inderdaad niet altijd zo serieus, maar er zaten oprechte momenten van emotie in. In TNC lijken ze doorgeschoten te zijn wat betreft het absurde. Soms is het erg grappig, vaak is het gewoon cringy. De slechterik, Frau Engel, is een ééntonige schurk dat een klassieke gewetenloze Nazi moet zijn. Ze heeft ook geen schrijntje karakterontwikkeling; in deel hebben ze haar bedacht en hier is ze "dé slechterik", er word doorgeschoten tot het cartooneske aan toe. Dat rijmt totáál niet met het feit dat de Nazis zelf erg menselijk zijn neergezet. Buiten vuurgevechten om, als je sluipt of in een confrontatieloos stukje begeeft, kun je de Duitsers met mekaar horen praten. Juist deze schertsende of oprechte interacties vind ik de beste dialoog hebben. Het diept de wereld uit en zorgt voor een lach of leuke verwijzing. Helemaal anders is de cast zelf. Ik heb niet het gevoel dat er tijdens deze game daar karakterontwikkelingen hebben plaatsgevonden; de hoofdkarakters zijn aan het einde net zo als in het begin, óndanks de tumultueuze gebeurtenissen. Er worden wel een paar nieuwe karakters geïntroduceerd, maar na een minuut is al duidelijk hoe zo'n personage in elke situatie zou reageren. Ik zag online iemand de game beschrijven als *grindhouse*, waar een redelijk verhaal en karakters plaatsmaakt voor (asburd) geweld, sex en grof taalgebruik -- *"We're gonna kill some FUCKING Nazis, hahaha!"* Ik vind dit een prima beschrijving. Ter illustratie het volgende: BJ maakt zich de eerste kwart van de game zorgen er niet te kunnen zijn voor Anya en de tweeling in haar buik, hierdoor kiest hij bewust om zich afstandelijk te gedragen en bij haar weg te blijven. Er word hier een poging gedaan tot een emotioneel verhaal. Weerleg dat naast de tweede helft van de game, waar een hoogzwangere Anya persoonlijk op missie Nazis af komt knallen, waar zij later met alleen BJ een zwaar bezet militair schip binnenvalt om het te veroveren. Het lijken net twee compleet tegenstrijdige verhalen in één game. Momenten van emotie en serieusheid worden afgewisseld door wat aanvoelt als iets wat een 14-jarige cool vind.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tempo en geloofwaardigheid van de plot zijn gewoon slecht. De eerste helft was oké en redelijk logisch, maar na wat gebeurtenissen begint het langzaam te vervallen tot het absurde. De locaties die bezocht worden zijn erg tof, er ontbreekt alleen een coherente gedachte of consistentie dat hen bindt. Het begint uiteen te vallen tot een verzameling van absurde toevalligheden. Ook kreeg ik de indruk dat er hier en daar content geschrapt is, daar waar het verhaal kort door de bocht voelt maar in het algemeen had ik regelmatig het gevoel maar halve levels te spelen die niet altijd naar behoren waren aangekleed. In *The New Colossus* is enerzijds alles 'grootser', anderzijds veel oppervlakkiger. De developer lijkt een nazi-knalfest te willen leveren met vette levels, maar weet niet hoe ze dit dmv de plot aan mekaar moet rijgen. Ook blijft de beloofde "tweede Amerikaanse revolutie" die je in deze game zou ontketenen uit, dat zal wellicht een focus van weer een vervolg zijn. Het is een vermakelijke game, maar ik had meer verwacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap overigens ook wel dat je een brute moordmachine bent dat hele Nazilegers over de kling jaagt, maar tegelijkertijd word er een poging gewaagd emotionele tinten toe te brengen aan dit alles en dat rijmt niet altijd even lekker. Helemaal niet als je jezelf dan ook nog tegen gaat zitten met absurde elementen in het verhaal zelf. > Wanneer de vijand jouw positie weet en iedereen zijn munitie op jou lost, ben je buiten dekking echt snel dood. Het coversysteem is oké, maar ook best kut. Je kunt door L1 in te houden over tafels en langs hoekjes kijken, maar je moet dan wel tegelijkertijd door je vizier kijken met L2, richten met R3, schieten met R2 en herladen met vierkantje. Dit kan wat betreft knoppenhandelingen soms echt een praktische nachtmerrie zijn. > Ook kreeg ik de indruk dat er hier en daar content geschrapt is, daar waar het verhaal kort door de bocht voelt maar in het algemeen had ik regelmatig het gevoel maar halve levels te spelen die niet altijd naar behoren waren aangekleed. Ook kreeg ik de indruk dat er hier en daar content geschrapt is, daar waar het verhaal kort door de bocht voelt, maar in het algemeen had ik wel regelmatig het gevoel halve levels te spelen die niet altijd naar behoren waren aangekleed. *

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het coversysteem is oké, maar ook best kut. Je kunt door L1 in te houden over tafels en langs hoekjes kijken, maar je moet dan wel tegelijkertijd door je vizier kijken met L2, richten met R3, schieten met R2 en herladen met vierkantje. Dit kan wat betreft knoppenhandelingen soms echt een praktische nachtmerrie zijn. Als ik dat zo lees krijg ik het idee dat deze game voor de PC is ontwikkeld en daarna is geport naar de consoles. Op de PC werken de controls namelijk prima. Sowieso is de PC versie bijzonder goed geoptimaliseerd voor de PC, wat tegenwoordig blijkbaar noemenswaardig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Als ik dat zo lees krijg ik het idee dat deze game voor de PC is ontwikkeld en daarna is geport naar de consoles. Op de PC werken de controls namelijk prima. Op zich werkt alles prima, het kan in de *thick of the fight* wat irritant zijn, zeker als je in paniek raakt, maar dat heb je dan aan jezelf te danken.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dishonored ! Stond al tijden in mn backlog en er eindelijk aan toegekomen. En kan me zelf wel op mn kop slaan waarom ik er niet eerder aan was begonnen, want wat een tof spel vond ik dit. Meer dan 100 uur ingestoken om alle DLC’s en trophy’s te halen, en me geen moment verveeld. Deel 2 ook in mn backlog gezet, en die zal ik sneller op gaan pakken dan ik met deel 1 gedaan heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Horizon Zero Dawn - geweldige sfeer, muziek, wereld en lore/verhaal! En de robots natuurlijk, die hebben toch wel de hoofdrol. IK heb me er heel goed mee vermaakt, maar op de 1 of andere manier moest ik er wel iedere keer even voor gaan zitten om de game op te gaan starten. Eenmaal bezig wilde ik alleen maar doorspelen. Als RPG heb ik er nog wel wat op en aanmerkingen op: de meeste quests waren niet heel bijzonder, je kon ook alleen maar praten met karakters die ook een quest gaven bijvoorbeeld en de wereld an sich voelt.... leeg ofzo op de 1 of andere manier. Niet echt levend. En erg jammer dat je geen echte quest rewards kreeg, de beste wapens kon je gewoon relatief snel al kopen bij iedere standaard vendor. Een radial menu voor potions had ook wel gemogen. Nu zit je vaak in het heetst van de strijd je potions te zoeken terwijl je aan het rennen, dodgen en schieten bent, dat had beter gekund. Overall een 8.5 zou ik zeggen, maar de expansion laat ik voorlopig even links liggen. Wie weet over een jaartje in een sale.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> En erg jammer dat je geen echte quest rewards kreeg, de beste wapens kon je gewoon relatief snel al kopen bij iedere standaard vendor. Goed punt, dat had ik eerder nog niet benoemd toen ik mijn indruk van de game liet horen maar ik ben het met je eens. Het enige krachtige wat je kunt unlocken is dat *shield-weaver armour* (of hoe dat ook heet) waarvoor je *power cells* moet verzamelen in locaties die tegen het einde van de game pas allemaal te bereiken zijn. [Hier](http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-17-horizon-zero-dawn-power-cell-locations-how-and-where-to-get-the-power-cells-for-the-ancient-shield-weaver-armour-4932) staan alle locaties van die *power cells*. > Overall een 8.5 zou ik zeggen Oké ik wil toch even bitchen. Het is leuk een numerieke waarde aan een review te geven, maar jouw score rijmt absoluut niet met wat ik net las. Ik vind het ook leuk om dit even te pluggen wat betreft cijfers enz; https://www.youtube.com/watch?v=lG2dXobAXLI

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...