Ga naar inhoud

CdAB 151 [CLI] In de herfst zijn ouderen op hun sterfst


Jas

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden, Arendjan zei:

Ja ik was hartstikke sarcastisch dus ik denk dat wij weinig common ground gaan bereiken.... al luister ik nu naar Bon Iver en ik denk wel dat jij een sensitieve man bent die dat weet te waarderen.

Mijn eerste indruk is inderdaad best okai, hier en daar wat experimenteel (in dit geval positief) en hier en daar afgewisseld met een beetje 13-in-een-dozijn-'imaginary dragons'-vibes, maar al met al prima om eventjes aan te laten staan. Dit is mijn oordeel en daar moet je het mee doen.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, J'run zei:

VPRO Flowerboys everywhere.

De reden dat ik ooit gekapt ben met naar Woo-Hah gaan. Het lijkt wel of het gros sociaal beperkt is en alleen maar komt om hun lelijke kleren te showen en te moshpitten. Dan is techno-publiek toch een stuk leuker.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jas zei:

Meer variatie dan 1 bar aan drum op repeat moet wel een earopener zijn geweest inderdaad. ?

Ik snap dit gezever van rockfans echt niet. Zo veel rock is gewoon een simpele akkoordprogressie die 4 minuten lang wordt herhaald over een rechttoe rechtaan 4/4 maat, met twee afwisselende melodietjes erboven die vaak niet meer dan twee maten lang zijn (eentje voor het refrein en eentje voor het couplet). Vervolgens heb je dan een paar mannen met een edgy kapsel die een "echt" instrument spelen. Waarbij het gros van de "echte" noten wat simpele arpeggios of akkoorden zijn die de gemiddelde amateur na een jaar of twee oefenen prima na kan doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik luister best graag naar sommige rockmuziek, en geniet graag van muziek zonder het te analyseren. Maar het elitarisme van de gemiddelde rockfan is totaal misplaatst.

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Arendjan zei:

De reden dat ik ooit gekapt ben met naar Woo-Hah gaan. Het lijkt wel of het gros sociaal beperkt is en alleen maar komt om hun lelijke kleren te showen en te moshpitten. Dan is techno-publiek toch een stuk leuker.

"All these white folks chanting when I asked 'em, "Where my niggas at?"" - Vince Staples over Woo-Hah enzo

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

"All these white folks chanting when I asked 'em, "Where my niggas at?"" - Vince Staples over Woo-Hah enzo

Aan de andere kant, Schoolboy Q liet mij en mijn mede-witte mannen in 2016 ongeveer 20 keer "light skin ni**a with the hole in his ear" schreeuwen om zijn DJ belachelijk te maken. Toen was Woo Hah nog wel tof overigens.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Arendjan zei:

al luister ik nu naar Bon Iver

 

He daar ga ik heen over drie weken.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Arendjan zei:

Aan de andere kant, Schoolboy Q liet mij en mijn mede-witte mannen in 2016 ongeveer 20 keer "light skin ni**a with the hole in his ear" schreeuwen om zijn DJ belachelijk te maken. Toen

Dat optreden herinner ik mij nog goed. Q kon nog geen zin afmaken omdat ‘ie zo naar de klote was. En de schuld maar op die arme DJ afschuiven…

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Maar het elitarisme van de gemiddelde rockfan is totaal misplaatst.

Op mixtechnisch gebied is het bijna hilarisch hoe ze aan bepaalde oude plug-ins en technieken blijven vasthouden terwijl dat al lang geen industriestandaarden meer zijn.

Een mixengineer waar ik wel eens mee samenwerk is er zo eentje, het is bijna cringeworthy hoe hij een nummer “vies/smerig” probeert te maken met z’n oude technieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, J'run zei:

omdat ‘ie zo naar de klote was

Ja daar had ik ook wel last van dus ik vond het allemaal prachtig maar besefde me achteraf wel dat dit natuurlijk een beetje headliner onwaardig was.

 

Ps. misschien hebben we elkaar wel aangeraakt daar :).

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik snap dit gezever van rockfans echt niet. Zo veel rock is gewoon een simpele akkoordprogressie die 4 minuten lang wordt herhaald over een rechttoe rechtaan 4/4 maat, met twee afwisselende melodietjes erboven die vaak niet meer dan twee maten lang zijn (eentje voor het refrein en eentje voor het couplet). Vervolgens heb je dan een paar mannen met een edgy kapsel die een "echt" instrument spelen. Waarbij het gros van de "echte" noten wat simpele arpeggios of akkoorden zijn die de gemiddelde amateur na een jaar of twee oefenen prima na kan doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik luister best graag naar sommige rockmuziek, en geniet graag van muziek zonder het te analyseren. Maar het elitarisme van de gemiddelde rockfan is totaal misplaatst.

Ik ben het met je eens dat de meeste rockfans het al snel goed vinden zodra het een beetje rauw en energiek klinkt en zoals je hierboven schrijft. Qua muzieksmaak denk ik niet dat ik makkelijk in een hokje te stoppen ben en ben behalve dat ik eerder neig naar obscure shit dan mainstream vanwege het rechttoerechtaan mengel het door een cliche trechter met standaard effecten en je hebt een lied, smijt er dan nog wat geld tegenaan en het is een hit.

Edit: En polka!

aangepast door Jas

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, J'run zei:

Indirect heeft iedereen elkaar aangeraakt daar. Shit was zo overdreven druk, manmanman.

Ik was overigens die ene jongen met dat hiphop shirtje aan!

Het jaar daarna was het nog veel erger en dat was dan ook de laatste keer dat ik geweest ben. Sla mezelf nog steeds voor m'n kop dat ik toen niet naar Mac Miller ben geweest.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele jaren terug ben ik met enkele vrienden in een vliegtuig gestapt en naar Hongarije gevlogen om Sziget te bezoeken. Op de dag na aankomst hebben we daar een badhuis bezocht (ik hoor jullie denken: je gaat naar een festival om vervolgens een badhuis te bezoeken? Maar dit waren de eerste twee dagen voordat het festival echt losbarst). Dus ik stap vol goede moed het bad in en haal direct mijn pees open.. Ik dacht nog, ach, dat kan gebeuren, even naar de EHBO post in dit badhuis lopen en een pleistertje erop. Dat pleistertje deed vrij weinig en het bleef maar bloeden.. Eenmaal terug op het festivalterrein ben ik daar maar even naar de EHBO post gelopen. Ik ga daar op een veldbedje liggen waar ik even rustig al die comazuipers met infuusjes in de armen in mij opneem, te wachten tot er een dokter komt. Uiteindelijk komt er een Hongaarse dokter naar mij kijken. Dokter als de man was, moest hij het natuurlijk even overleggen met zijn collega's alvorens tot handelen over te gaan welk overleg in het Hongaars gebeurde. Nadat ze klaar waren komt die dokter naar mij toe gelopen om mij even rustig in gebrekkig Engels te vertellen dat mijn voet geamputeerd moest worden. Om deze grap kon ik dan wel weer lachen en al lachend gaf deze dokter toe dat een paar hechtingen ook wel volstonden. Nadat die hechtingen gezet waren, vertelde hij mij doodleuk dat ik het 7 dagen rustig aan moest doen en ik onder geen enkel beding mocht rennen of springen en om dit nog even kracht bij te zetten, gaf hij me ook even een kruk mee. 

Dat deed toch wel enige afbreuk aan de ervaring ?

Maar ik heb wel de Heideroosjes gezien, dat dan weer wel. 

aangepast door Dwaaskaas
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Arendjan zei:

Het jaar daarna was het nog veel erger en dat was dan ook de laatste keer dat ik geweest ben. Sla mezelf nog steeds voor m'n kop dat ik toen niet naar Mac Miller ben geweest.

De editie daarvoor was mijn laatste, en ik sla mee, want ik had gewoon alleen voor Mac erheen moeten gaan. Ook al konden m'n vrinden dat weekend niet. Regerts...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, J'run zei:

Ik ben nog geblessed met een Mac Miller show op Pukkelpop. Kendrick stond erna. Gouden tijden.
 

Verder niet om je jaloers te maken ofzo. 

ik gun een ieder liefde en geluk en ben niet afgunstig

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...