Ga naar inhoud

Het Grote WK 2022 Topic


TheRock

Aanbevolen berichten

The Rock snapt alleen niet waarom je Luuk de Jong, Weghorst en Janssen meeneemt, en dan Malen en Danjuma thuis laat. Die eerste 3 zijn allemaal beetje stormrammen als er nood is, dan kan je beter met de snelheid van Malen of de acties van Danjuma iets proberen te forceren, en neem je Luuk de Jong ook mee. Die kan altijd wel een bal binnenkoppen met wat geluk en een goede voorzet. Maar Weghorst en Janssen zijn dan echt overbodig ??‍♂️

  • Like 1

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 11-11-2022 om 11:38, TheRock zei:

deze schandvlek in de voetbalgeschiedenis

Ik kijk niet om deze reden. Het uitbuitings-feestje wordt betaald door sponsoren en de overheid van Qatar. Beiden doen dat omdat ze graag onze aandacht willen hebben. Het enige dat ik als individu kan doen is ze die aandacht niet schenken.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind mensen die Telegraaf-artikelen met paywall posten minstens zo erg als supporters die op kosten van Qatar daar debiel gaan lopen zijn.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Arendjan zei:

Ik vind mensen die Telegraaf-artikelen met paywall posten minstens zo erg als supporters die op kosten van Qatar daar debiel gaan lopen zijn.

Het ging me alleen om de kop (zowel de kop van het artikel als de kop van de hersenloze debiel), ik kan zelf het artikel ook niet lezen. Ik heb toch geen televaag abonnement :')

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Het ging me alleen om de kop (zowel de kop van het artikel als de kop van de hersenloze debiel), ik kan zelf het artikel ook niet lezen. Ik heb toch geen televaag abonnement :')

Ik vond het al een frappant idee dat jij de Telegraaf zou lezen. 

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo'n probleem met sportevenementen in schurkenstaten, dat is nou eenmaal zo. Het probleem van het WK is dat het hele moderne slavernij probleem met de 6500 doden een direct gevolg is van de bouw van de stafions. Die 6500 mensen waren nog gewoon in leven als ze niet in de brandende hitte voetbalstadions met airco aan hadden gelegd. Vandaar dat ik het WK in Qatar anders vind dan het WK in Rusland, de Olympische spelen in China, etc. Etc.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gros van de wereld is een grijs gebied. Natuurlijk zijn er andere zaken die ik ook kan boycotten met min of meer dezelfde argumenten. Uiteindelijk moet je ergens de grens trekken, en voor mij is de optelsom van het WK in Qatar een punt waarop ik er niks mee te maken wil hebben (corruptie binnen de FIFA, moderne slavernij, 8 grote stadions in één kleine stad zonder sportcultuur, airconditioning in de open lucht, het hele LGBT verhaal waarin het weer pijnlijk duidelijk wordt waar de prioriteiten van de fifa liggen, de maffe nepfans in Qatar etc. Etc.)

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Het gros van de wereld is een grijs gebied. Natuurlijk zijn er andere zaken die ik ook kan boycotten met min of meer dezelfde argumenten. Uiteindelijk moet je ergens de grens trekken, en voor mij is de optelsom van het WK in Qatar een punt waarop ik er niks mee te maken wil hebben (corruptie binnen de FIFA, moderne slavernij, 8 grote stadions in één kleine stad zonder sportcultuur, airconditioning in de open lucht, het hele LGBT verhaal waarin het weer pijnlijk duidelijk wordt waar de prioriteiten van de fifa liggen, de maffe nepfans in Qatar etc. Etc.)

Hmm volgensmij kun je dit vrij makkelijk doortrekken op een land als China

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DunneDraak zei:

Hmm volgensmij kun je dit vrij makkelijk doortrekken op een land als China

Je eindigt altijd met het "wanneer is een man kaal" probleem (zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Eubulides ). Ik snap dat je voorbeelden van mannen met heel weinig haar aan kan dragen en me dan kan vragen: "maar Avant, is deze man niet ook kaal???". Nogmaals, voor mij is de optelsom bij Qatar een stap erger dan de optelsom bij andere sportevenementen waar ik wél naar kijk. Is dat arbitrair? Ja. Is dat hypocriet? Nee. Er is geen niet-arbitraire manier om die afweging te maken.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DunneDraak zei:

Prima, als je het zelf maar duidelijk hebt. Mij heb je nog niet helemaal.

 

OK. Laat ik jouw argumentatie eens toepassen op recyclen (ik neem aan dat je recycled)

Dunnedraak: Ik recycle want dat is goed voor het klimaat

Avant: Wacht even, je reist met het vliegtuig, je kijkt naar het WK in Qatar waar ze de fucking open lucht zijn aan het airconditionen. Het klimaat interesseert je blijkbaar geen drol want anders was je wel gestopt met reizen. Je bent een hypocriet en als je niet stopt met reizen kun je net zo goed stoppen met je afval scheiden.

 

Mijn kijk op de zaak is dat recyclen verstandig en goed is, los van de vraag of je met het vliegtuig reist ja of nee. Op dezelfde manier denk ik dat het niet kijken naar de troep in Qatar goed is, los van de vraag of ik een mobiele telefoon heb, naar de GP in Abu Dhabi kijk etc.

aangepast door Avant-La-Lettre

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2022 om 23:01, Avant-La-Lettre zei:

Het gros van de wereld is een grijs gebied. Natuurlijk zijn er andere zaken die ik ook kan boycotten met min of meer dezelfde argumenten. Uiteindelijk moet je ergens de grens trekken, en voor mij is de optelsom van het WK in Qatar een punt waarop ik er niks mee te maken wil hebben (corruptie binnen de FIFA, moderne slavernij, 8 grote stadions in één kleine stad zonder sportcultuur, airconditioning in de open lucht, het hele LGBT verhaal waarin het weer pijnlijk duidelijk wordt waar de prioriteiten van de fifa liggen, de maffe nepfans in Qatar etc. Etc.)

Ben het er wel mee eens. Dit WK staat zo'n beetje voor alles wat er mis in de voetballerij én de maatschappij. Waar ik voorheen haast elke wedstrijd probeerde te kijken boeit het me nu vrij weinig allemaal. #FreeTietenman

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...