Ga naar inhoud

FAVORIETE ALBUM 2022


Arendjan

Aanbevolen berichten

In onwilekeurige volgorde 

1. It's almost dry - Pusha T (beste hiphopalbum van het jaar naar mijn mening)

2. Mr. Morale - Kendrick Lamar 

3. Motamami - Rosalia

4. MMESYF - Denzel Curry

5. dat album van 070 shake vond ik tof maar ik ben de titel vergeten.

Waarschijnlijk vergeet ik een hele hoop.

 

groetjes :).

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog studeerde luisterde ik naar een hoop nieuwe muziek, in 2022 kom ik niet verder dan de volgende drie albums die dit jaar zijn uitgekomen:

Vince Staples - Ramona Park Borke My Heart

Danger Mouse / Black Thought - Cheat Codes

Pusha T - It's Almost Dry

 

Om toch nog semi-on-topic wat bij te dragen, dit zijn mijn tien grootste klassieke ontdekkingen van dit jaar:

- Mahler symfonieën 4, 7 & 8

- Szymanowski vioolconcert no.1

- De liederen van Florence Price (met haar symfonieën heb ik minder)

- Also Sprach Zarathustra van Richard Strauss (niet te verwarren met de afschuwelijke Johan Strauss-en)

- De liederen van Charles Ives

- De live-opnames van het derde pianoconcert door Grigory Sokolov en Martha Argerich, die allebei fenomenaal zijn

- The Pleasure-Dome of Kubla Kahn van Charles Griffes

- Het eerste pianotrio van Brahms

- De etudes van Kapustin

- De vioolsonate van Franck

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Vince Staples - Ramona Park Borke My Heart

Deze maar 1 keer geluisterd, terwijl ik Vince Staples (album) uit 2021 wel nog steeds grijs draai. Deze greep me niet op dezelfde manier gek genoeg. Wellicht nog maar eens proberen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Avant-La-Lettre zei:

Dit is wat mij betreft hét nummer van de plaat

Ja die komt wel vaak voorbij op m'n playlists. Maar album mist imo de cohesie van "Vince Staples". Alle nummers gaan zo naadloos in elkaar over en Sundown Town is tof en dat album staat makkelijk in mijn top 3 van 2021 (moet wel toegeven dat het even duurde voordat ik dat album begon te waarderen overigens).

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Arendjan zei:

Ja die komt wel vaak voorbij op m'n playlists. Maar album mist imo de cohesie van "Vince Staples". Alle nummers gaan zo naadloos in elkaar over en Sundown Town is tof en dat album staat makkelijk in mijn top 3 van 2021 (moet wel toegeven dat het even duurde voordat ik dat album begon te waarderen overigens).

Ik vind hem juist beter dan het S/T album. Daar staan met de eerste twee nummers & take me home maar drie nummers op waar ik (heel) graag naar luister. De cohesie op Ramona Park Broke My Heart is wat minder muzikaal en wat meer thematisch met al die skits over zijn jeugd.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik vind hem juist beter dan het S/T album. Daar staan met de eerste twee nummers & take me home maar drie nummers op waar ik (heel) graag naar luister. De cohesie op Ramona Park Broke My Heart is wat minder muzikaal en wat meer thematisch met al die skits over zijn jeugd.

Vind dat je VS ook in z'n geheel moet luisteren, als losstaande nummers werkt het niet zo (zojuist nog geluisterd). Ik ga die nieuwe nog maar eens checken.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Normaliter luister ik albums in hun geheel, maar op VS staan dusdanig veel nummers waar ik geen zak aan vind dat het er toch altijd mee eindigt dat ik ze allemaal skip.

Eh ja maar je mening klopt niet. 

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ben ik nog op tijd? Ik heb weer heel wat moeten wennen aan sommige albums, veel pop die centraal staat, maar veel genoten ook.

1) Beyoncé – Renaissance

2) Taylor Swift – Midnights

3) FKA Twigs – Caprisongs

4) Stromae – Multitude

5) Alvvays – Blue Rev

6) Spoon – Lucifer on the Sofa

7) Earl Sweatshirt – Sick!

8) Wet Leg – Wet Leg

9) Harry Styles – Harry’s House

10) Saba – Few Good Things

 

Metal/ Boze schijven:

Serpent Ascending – Hyperborean Folklore

Desecresy – Unveil in the Abyss

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...