Ga naar inhoud

CdAB 12 [XII]


haisseM

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Scholen zijn overal lekker incompetent. Vooral leraren (behalve SombreroSnor.). Ik stuur een mail met de vraag of ik wiskunde kan volgen volgend jaar, omdat ik geen wiskunde heb gehad op het vmbo-t. Krijg ik een mail terug dat dit niet snel gedaan wordt, maar omdat het nog zo vroeg is moet ik een paar formulieren moet inleveren waarna word bekeken of ik wiskunde op havo (in 24 weken) aan zou kunnen. Er staat verder geen info bij maar wel dat er 2(!) bijlagen te downloaden zijn. Maar het blijkt dat ik die bijlagen niet gedownload krijg, dus stuurde ik een mail terug met de vraag of ze de formulieren opnieuw kan sturen. Ik krijg een nieuwe mail, met de downloadbare bijlagen: ...Het school logo. En de text luidt: "De formulieren staan op de site." Are you fucking kidding me? Is het als wiskunde lerares nu zo moeilijk om me gewoon die formulieren door te sturen en/of te zeggen waar ze op de site te vinden zijn of gewoon een link? ... >zucht
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik nooit een zak wilde doen voor school, een scheiding, en dat school vaak alleen naar het papier kijkt dan naar de persoonlijkheid. Want ik ben eigenlijk getest dat ik HAVO niveau aan kon, maarja bureaucratisch nederlands neemt geen risico's als het gaat om geld zaken. Leerlingen kosten geld en als ze falen krijgt school geen subsidie. Het is dan ook niet gek dat op onze school 100% geslaagd was. Iedereen zit onder zijn niveau.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Na een paar keer aangevraagd te hebben of ze rekening willen houden met mijn dyslexie, mijn vmbo advies (alhoewel ze daar niet echt rekening mij kunnen houden) en mijn rechter oor wat niet meer zo goed werkt, doen ze het na 4 jaar nog steeds niet. Helaas Havo volgend jaar, maar ach. Ook verschilt elke leraar van mening, wat ik nog erger vind.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hah, krijg ik een mail terug dat ze het heeft over het feit dat ik me moet aanmelden voor school en alle "formulieren" (Lees: kopie identiteitsbewijs, inschrijving voor de school, etc etc.) moest opsturen. De grap is dat ik al aangemeld sta,alle formulieren heb ingeleverd en deze maand een intake gesprek heb en ik dit ook duidelijk in de eerste zin van mijn eerste mail naar Mevrouw had gezet... Ik niet snappen nee. Nee ik niet snappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste h0bb1t, watvoor wiskunde bedoel je eigenlijk? Want ik weet niet hoe het nu is allemaal maar toen ik nog op de havo zat (4 jaar terug) had je 4 profielen ondergedeelt in 2 kanten, de technische kant( exacte vakken) en de sociaal maatschappelijke kant ( talen, geschiedenis etc.). Bij de laatste groep hadden ze ook wiskunde maar dat heette dan wiskunde a. Ik deed Natuur en techniek en dat houd in dat het hele spectrum belicht word, van algebra tot meetkunde en kansberekening. Dat was wiskunde b 1,2 en dan had ik iets van 8-10 uur wiskunde per week. Maatjes van me die C&M deden kregen hoogstens 2-3 uur in de week wiskunde. Dus wat bedoel je nou?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sowieso van plan om het "pretpakket" te doen (Cultuur-Maatschapij) omdat dat me sowieso wat meer trekt en omdat 24 weken voor havo 4-5 best weinig is. Maar om mijn kansen op een HBO opleiding te vergroten wil ik ook wiskunde volgens (omdat dit in veel gevallen een verplichting is). Welk wiskunde onderdeel maakt me niet uit maar ik neem aan het makkelijkste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...