Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou iemand mij advies kunnen geven wat ik moet kopen als ik mijn pc wil upgraden (en of ik hem überhaupt kan upgraden)? Ik heb mijn PC 2 jaar geleden gekocht, kant en klaar, Medion Akoya P5300D Dit zijn mijn specs: CPU: Intel Core i7 2600 CPU koeler: ??? RAM: 6GB DDR3 GPU: ATI Radeon HD 5670 Moederbord: ECS H67H2-EM (v1.0) Behuizing: Zelfde van Medion Akoya p5300d DVD drive: Geen idee, maar deze is wel goed PSU: 350 Watt (geen idee welk type) HDD: 1.5TB Ik heb geen idee wat voor onderdelen ik nog meer moet kopen naast een videokaart (als die videokaart überhaupt past), en ik heb als videokaart de Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4GB in het hoofd. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie. Dan zal ik zeker ook een nieuwe voeding erbij kopen! Het enige wat mij nog een beetje onduidelijk is, is het moederbord. Deze heeft namelijk: º 1 x PCI Express x16 Gen2.0 slot º 1 x PCI Express x1 slot º 2 x PCI slots Terwijl de interface van de R9 Tri-X PCI-Express 3.0 x16 heeft. Kan ik heb dan alsnog plaatsen op mijn moederbord?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou beginnen met het vervangen van je grafische kaart en voeding. Een R9 290X kan wel, maar dan heb je echt een 600W voeding minimaal nodig. Waar je dan wel even naar moet kijken of die R9 290X wel in de behuizing past. Gezien hij behoorlijk lang is moet je er voor zorgen dat je 30cm over hebt. Tevens heb je bij een 290X een behoorlijk goede airflow in de behuizing nodig. Hoeveel fans zitten er in de behuizing zelf (dus niet die op de grafische kaart en processor)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey OMGWTFBBQ, bedankt voor je reactie. Ik heb even gemeten, en er is van de voorkant naar achterkant ongeveer 35cm ruimte. Ik heb even rondgekeken voor de fans, maar ik denk dat er helemaal niks(!) in zit, behalve voor de GPU en CPU dan. Hieronder een afbeelding: http://oi44.tinypic.com/11c3w8z.jpg Stel dat het dan wel moeilijk wordt met deze videokaart, zou dan de MSI GeForce GTX 770 2GB dan een betere optie zijn? (afgezien van het feit dat het een slechtere kaart is)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rocher__, bedankt voor je duidelijke antwoord! Het heeft me geholpen! :) OMGWTFBBQ, ik had de indruk dat de zwaarste games van tegenwoordig al meer dan 2 GB van je grafisch geheugen vroeg, (voorbeeld, bij battlefield 4 vragen ze 3 GB grafisch geheugen bij recommend http://www.battlefield.com/battlefield-4/pc) ik dacht dat ik met 4 GB ook alvast klaar zou zijn voor de toekomst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...