Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die 'betere netwerkkaart' is niet beter. Het grootste verschil is de software. De Killer NIC's waar tegenwoordig zo veel mee wordt geadverteerd belasten je CPU evenveel en soms zelfs meer dan de normale Intel chips. Vroegah hadden de Killer chips nog hun eigen processortje waardoor ze de CPU niet belastte, maar tegenwoordig is het enkel nog een goedkope marketing truc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: Max 900 euro waar ga je het voor gebruiken? voornamelijk gamen, maar ook 3d modelling en video bewerken Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: hoge prestatie eventueel water koeling (cloosed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Denk aan stil/stijlvol/gamelooks/koel/klein/raampje verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht minimale HDD grote: 1000GB SSD: nee DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja OS: ja. Windows 8.1 64 bit (goedkoopste versie) andere voorkeuren/opmerkingen: Kan je me laten weten hoelang ik met de door jouw aangerade pc vooruit kan en op welke settings ik kan spelen? Bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik niet veel verstand van pc's heb, zou ik graag je hulp willen vragen. Budget: 600/700 euro indien nodig kan dit nog wat opgerekt worden waar ga je het voor gebruiken? Gamen (Rome total war 2, en andere strategy games) Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: stil/hoge prestatie eventueel water koeling (cloosed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: stil/gamelooks verlichting: kleur algemene componenten: Prestatie minimale HDD grote: 1TB SSD: Indien nog in budget past DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja OS: Windows 7 andere voorkeuren/opmerkingen: zou graag twee schermen erop willen aansluiten
Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n zus blijft waarschijnlijk in Rotterdam studeren (dicht bij huis) dus ze houdt haar PC. Ik kijk nu wel wanneer ik er zelf één ga bouwen en voor welk budget. Ik heb ook nergens een geschikte monitor (nou ja, HD dan) of een Windows-licentie liggen. Dus dat gaat wel wat extra kosten opleveren:(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier iemand met tips en/of ervaring voor waterkoeling? Ik wil de overstap op waterkoeling maken omdat ik mijn huidige luchtkoeler (Thermaltake FrioOCK) te luidruchtig vindt en omdat ik graag wat verder zou willen overklokken (nu 4.6Ghz met ~80c, cpu: i5 3570K) Mijn voorkeur gaat uit naar een custom loop, al weet ik dat dat duur uit kan vallen, zodat ik later nog de mogelijkheid heb om mijn vga te koelen maar voorlopig is alleen de cpu voldoende. Verdere specs die van belang zijn: -Behuizing: Thermaltake chaser mk1 -Voeding: Corsair TX550M Ik zou dus graag advies willen hebben wat ik zou kunnen kopen, waar je op moet letten etc. etc, Budget is zo'n 240 euro. Ik hoop dat zo het allemaal duidelijk genoeg is :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraagje voor mij later dit jaar, ik heb heel veel mensen gehoord over dat beelden niet goed over elkaar heen lopen, dat heet tearing volgens mij, heel veel zeggen dat komt door de V synch, maar andere zeggen ook weer van niet, het gaat hier ook om high end pc's zoals bf4 op 120 fps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat een custom loop voor die behuizing erg lastig gaat worden, zeker als je later de GPU ook wilt koelen (je hebt dan meer radiator ruimte nodig). Daarbij ben je voor een koelsysteem met alleen een CPU block al zo 350 euro kwijt. De update naar CPU+GPU kost je dan weer zo'n 130 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kán overigens goedkoper door een complete set losse onderdelen te kopen, maar dan kun je het niet helemaal zelf uitzoeken zal het nooit helemaal naar je eigen smaak zijn. [Dit](http://www.highflow.nl/watercooling-sets/cpu-sets/highflow-cpu-set-2-medium.html) is een voorbeeld. Zelf zou ik dan gewoon voor een goede cloosed loop set gaan. Kijk bijvoorbeeld naar de [Kraken X60](http://azerty.nl/8-224-564012/nzxt-kraken-x60-vloeistof-koelsysteem-voor-cpu-280-mm-socket-1155-1156-1366-2011-am2-am3-am3-fm1.html) Je GPU kun je vervolgens waterkoelen met de [Kraken G10](http://tweakers.net/pricewatch/358592/nzxt-kraken-g10-zwart.html) en nog een 120mm cloosed loop set.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...