Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik denk nu aan de volgende setup: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B555977%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B641375%5D=1&product%5B465203%5D=1&product%5B549886%5D=1&product%5B566986%5D=1&product%5B641162%5D=1&product%5B570417%5D=1 ik heb al een gpu, de msi 760 gaming, kan ik die er dan makkelijk zelf inzetten? bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 820 Euro waar ga je het voor gebruiken? Gaming/Multimedia Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: stil eventueel water koeling (cloosed loop): Nee high end custom loop water koeling(=duur): Nee Voorkeuren voor de kast: Gamelooks/Raampje verlichting: Meh, ik denk ja maak niet uit welke kleur ;-) algemene componenten: /prestatie gericht/ minimale HDD grote: 1 TB SSD: Ja 128 of 64 GB DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: nee OS: Ja, Windows 8.1 andere voorkeuren/opmerkingen: nee, maar bedankt voor het samenstellen voor een lijst. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@OMGWTFBBQ Waarom zeg jij van je wilt geen wifi kaart, ik heb er nooit problemen mee, mij consoles draaien ook altijd op wifi en mij gaming laptop ook, en ik heb altijd bij console en laptop altijd max bereik in multiplayers, dus ik zie geen probleem eigenlijk als je een goede router plus kabel bedrijf hebt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi werkt en is op zich prima, maar als je een LAN kabeltje kunt aanleggen is dat altijd de moeite waard. Kort: Er is een reden dat bij esports nooit Wifi wordt gebruikt Lang: Wifi introduceert een extra latency van minimaal 10ms, wat zeker bij shooters een groot verschil kan maken. Als jij verder weg van de router bent wordt deze extra latency alleen maar groter omdat er dan meer data verloren gaat en dus opnieuw moet worden verzonden. Tevens is je download snelheid dan een stuk beperkter. Als je dicht bij zit zal het meevallen, maar zodra er een muur (of twee) tussen jou en de router zit is het verschil al meetbaar. Daar komt nog bij dat bij veel routers je snelheid afhankelijk is van de zwakste schakel. Dus stel er is een zeer oude smartphone aanwezig met een zeer trage of slechte wifi chip, dan moet de router zich daar aan aanpassen. Gezien een router niet alle apparaten tegelijkertijd, maar om en om data geeft, zal jouw console of laptop dus moeten wachten op die trage wifi chip van de smartphone.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 1000 euro waar ga je het voor gebruiken? Gaming/fotobewerking (lightroom en photoshop) Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: stil eventueel water koeling (cloosed loop): ??? high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: zo goedkoop mogelijk :p verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht, maar wel zo stil mogelijk minimale HDD grote: 1TB SSD: is dit nodig? DVD drive: ja blue ray drive: ja assemblage: ja, liefst wel OS: nee/ andere voorkeuren/opmerkingen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

[dit dan hé](http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B549886%5D=1&product%5B646002%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B620115%5D=1&product%5B624149%5D=1&product%5B648297%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B540449%5D=1&product%5B583606%5D=1&product%5B423640%5D=1&product%5B680869%5D=1)
Link naar reactie
Delen op andere sites

i7 heeft hyperthreading, wat nutteloos is voor games, en een iets grotere l3 cache, wat wél nuttig is, maar het prijsverschil zeker niet goed maakt. De i5 4670(K) en binnenkort de i5 4690(K?) zijn daarom eigenlijk het beste bij een budget onder de 1000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 1000-1400 waar ga je het voor gebruiken? Gaming, recording en renderen Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: prestatie eventueel water koeling (cloosed loop): ja/nee high end custom loop water koeling(=duur): ja/nee Voorkeuren voor de kast: Corsair Carbide Series 500R lijkt me wel een goeie verlichting: Zit al in de Corsair Carbide Series 500R algemene componenten: Prestatie en stil minimale HDD grote: 1-2tb SSD: ja 120gb is genoeg DVD drive: nee heb ik thuis wel blue ray drive: nee assemblage: nee OS: nee andere voorkeuren/opmerkingen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het tijd om mijn pc maar eens een goede upgrade te geven (lees: bijna alles vervangen). De grootste reden voor de upgrade is zodat motion graphics (animaties) en video rendering iets vlotter verlopen maar natuurlijk hou ik ook van een goed bakje gamen. Dus zal mijn lijstje eens opnoemen. Budget: 1030 eu incl. het zooitje in elkaar laten zetten. waar ga je het voor gebruiken? Gaming/Motion Graphics/Fotobewerking/Graphic Design Overklokken: Ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: Noctua NH-D14, waterkoeling is niet echt relevant meer in mijn ogen voor de niet extreme processors zoals de intel Xeon of X series. eventueel water koeling (cloosed loop): Neen high end custom loop water koeling(=duur): Nope Voorkeuren voor de kast: Zalman Z11 Plus (beetje ordinair maar had ik zin in) verlichting: Ja algemene componenten: - Asus Maximus VI Hero (mobo) + Intel i7-4770K (processor) - MSI Geforce GTX 660ti (GPU wordt nog vervangen door ASUS Geforce GTX 780ti) - 16 GB Kingston HyperX Beast RAM 2400 Mhz minimale HDD grote: 2 TB Western Digital Green 1 TB Western Digital Black SSD: 250 GB Samsung EVO 840 DVD drive: ja had ik nog liggen. blue ray drive: Nee, wellicht later. assemblage: 65 eu bij mijn lokale pc boer. OS: Windows 7 Ultimate, 64 bit andere voorkeuren/opmerkingen: Fill 'er up, 7x Zalman ZM-F2 casefans (voor de looks). Wat denken jullie van mn nieuwe build? Wat zouden jullie anders doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...