Ga naar inhoud

CdAB 13 [XIII] Once Upon A Time In The Internet


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Prima, dus de motie is bij dezen gesecond. Dus nieuwe regel erbij bitte: De reageerknop gebruiken we als edit-knop omdat deze niet werkt. Als je op iemand wilt reageren moet je de Q knop linksonderaan het tekstvakje gebruiken. Had ik bijna gereageerd op dat bericht! Ik maak zelf liever geen gebruik van de Q-button, omdat je dan zoals bij de meeste mensen "Quote [...]" krijgt als resultaat. Ik gebruik gewoon >
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,De CdAB is natuurlijk populair onder de onze oude garde maar natuurlijk komen ook nieuwelingen kijken bij de CdAB topics.Om dit gezellig en prettig te laten verlopen willen wij graag jullie aan herinneren aan de volgende richtlijnen. - Het komt serieuzer over als je de eerste alinea zonder spelfouten zou schrijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook even mijn mening over deze hele discussie uiten. Zelf ben ik sinds eind 2008, bij het begin van de vorige site, actief geworden met daadwerkelijk posten op het powerweb. Voordat ik eenmaal in de CdAB durfde te posten heb ik mij eerst ruim een jaar of anderhalf op de achtergrond en de FP van de site begeven. Gewoon posten op nieuwsartikelen, levelen (ja, want dat was toen belangrijk om level 16 te zijn!), en een beetje lezen. Later zag ik opeens en knop 'Forum' bovenin de site staan en dacht ik even lekker te kunnen posten op Non-Gaming. Ik was alleen zo dom om een topic aanmaken dat niet goed beviel bij de toen oude garde, waarvan nu niet veel meer over is. Het gekanker vloog mij op de oren en ik mocht weer oprotten. Na een tijdje enkel het een en ander te hebben gelezen besloot ik toch weer wat te gaan posten. Op enkele uitbarstingen van de hardere kern na werd ik toch stukje bij beetje meer geaccepteerd en heb ik het zelfs weten te schoppen tot het worden van moderator. Hier moest ik 2 jaar later weer mee stoppen, maar heel vervelend vind ik dat nu niet meer. Anyways, het komt erop neer dat, wanneer je geheel nieuw bent (nog te kneden, als een klein kind zeg maar), je jezelf gewoon moet gedragen naar de gebruiken van de al actieve groep. Zolang jij je gedraagt zoals anderen willen dat je je gedraagt (lees: het niet continu hebben over games binnen non-gaming, gewoon gesprekken voeren, niet brutaal zijn, het gebruiken van correct Nederlands) zul je steeds meer geaccepteerd worden binnen de 'gemeenschap'. Echter vind ik dat veel nieuwe mensen (die hun eerste post overigens meteen in de CdAB maken, ja het is **de**, leer dat nou eens) niet de kans krijgen daartoe, puur omdat zij ook meteen worden uitgemaakt voor tuig of wat dan ook. Ik zeg niet dat niet bij de algehele 'ontgroening' van een nieuweling hoort, maar het zou enigszins gematigd kunnen worden, zolang de nieuwe user zich ook gedraagt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zouden nieuwe topics ook niet meteen geflamed hoeven te worden. Een simpele link naar eenzelfde topic is toch voldoende? Dat neemt overigens niet weg dat nieuwelingen best op de zoekfunctie gewezen kunnen worden. Of iets slimmers: Sub-fora! Hoezee!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk denk ik dat daarin ook een taak van de mods schuilt. Ik kan mij herinneren dat figuren zoals Abe flamende users begonnen te flamen. En terecht. Op het huidige forum heb ik nog geen enkele keer een mod een user en public op zijn nummer zien wijzen, behalve Labbers dan een paar dagen geleden bij tcpwie?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...