Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Cold Fish Viswinkel vs viswinkel in Japan waarvan 1 van de eigenaren er een behoorlijk eigenaardig handeltje naast heeft lopen om het maar zo te noemen. Een mengelmoes van Parasite en Fight Club zou ik zeggen, geweldige film dus al zal niet iedereen Sono’s stijl lusten, voor mij de Tarantino van Japan. 10/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dawn of the Dead. Het cynische van Gunn en het deconstructism van Snyder gaan eigenlijk best goed samen. Mix dat met vermakelijke personages, en het eindproduct is best prima. Zombieland: Double Tap. Het verhaal is totaal niet bijzonder, maar toch weten het in de uitvoering ervan het toch vermakelijk interessant te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Onderstaande films maken deel uit van Steve McQueens Small Axe-serie. Mangrove Wat begint als een studie van een wijk ontaardt zich in een rechtszaakfilm die nooit zijn oog verliest op de personages en ruimte overhoudt voor artistieke ingrepen die het geheel verheven tot, wat mij betreft, kunst. Cijfer: 9,4 Lovers Rock Een visueel gedicht over een feestje in de Afrikaans-Engelse gemeenschap in Londen, waar personages, emoties en thema's worden gecommuniceerd via dans en zang, zonder een musical of videoclip te worden. Aan dat laatste merk je de hand van een meester. Cijfer: 9,1 Red, White, and Blue Een tragische karakterstudie over ras binnen het Engelse politiekorps die de kijker treffend in de schoenen weet te plaatsen van het hoofdpersonage, geweldig geportretteerd door John Boyega. Cijfer: 8,5 Alex Wheatle Een ambitieuze biopic, die vanwege de korte lengte en traditionele structuur nooit zijn potentie weet waar te maken, ondanks enkele rake momenten die hinten naar een grotere visie. Cijfer: 7,1 Education Een coming-of-age film die zichzelf ontrafelt alsof het een paranoia-thriller is, met perspectiefwisselingen en maatschappijkritiek die naadloos worden toegepast, en ondanks de toonwisselingen totale controle behoudt over het uiteindelijke bericht. Cijfer: 8,9
Link naar reactie
Delen op andere sites

I Don't Wanna Dance Hoe pijnlijk was het dat ik gedurende de hele film het verhaal ervoer als bekend en cliché, terwijl aan het einde bleek dat het geheel niet alleen gebaseerd is op ware gebeurtenissen, maar dat het hoofdpersonage ook nog eens zichzelf speelde. Ik denk dat dat te maken heeft met de voor de hand liggende vormgeving, bestaande uit dicht op de huid gedraaid camerawerk, clichématige dialogen en een voorspelbare montage. Hoe het ook zij, de makers hebben niet goed weten te articuleren waarom dit specifieke verhaal naar film vertaald moest worden - hieraan voorafgaand zijn nota bene een korte film en een documentaire gemaakt door dezelfde makers over exact dezelfde jongen - want dit heb ik naar mijn idee al honderd keer eerder gezien. Cijfer: 5,9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieta Zeer rauwe film over een nogal roekeloze deurwaarder waar van de 1 op andere dag een vrouw voor zijn deur staat die beweert zijn moeder te zijn, die hij nooit heeft gezien. De relatie die ontstaat tussen hun is aardig wtf en wat het nou allemaal betekent ook, pas bij het einde valt de puzzel in elkaar! Verdrietig dat deze man is bezweken aan corona. 8/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

A Quiet Place Part II Het script zit zo tjokvol onhandige plotontwikkelingen en gebrekkige interne logica dat het lijkt alsof de makers in productie zijn gegaan met een verhaal dat nog niet rijp was voor verfilming. Wat er over blijft zijn een aantal indrukwekkende set-pieces die op zichzelf voldoen aan de eisen van een gemiddelde actiehorrorfilmgenieter, maar die ook verraden dat Krasinski een betere regisseur is dan schrijver. Cijfer: 6,3 In the Heights Voor een verhaal over een achterstandswijk waarin iedereen met man en macht probeert rond te komen vond ik de vormgeving bizar gelikt, maar niet gelikt genoeg om te kunnen wedijveren met een vergelijkbare genreklassieker als West Side Story. Had deze musical een rauw randje gekend, waarin het voelbaar is dat er veel op het spel staat, dan had dat de gebrekkige inhoud goed gedaan. Over de liedjes: ondanks dat ze goed uitgevoerd zijn, zal er geen enkele blijven hangen. Cijfer: 5,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dheepan Een random gevormd gezin vlucht uit India om een nieuw leven op te bouwen in Frankrijk, helaas in banlieues wat niet fijn toeven is. Beetje saai werkje van Audiard vergeleken met zijn andere films maar nog steeds een lust voor het oog qua stijl. 6/10 Kon-Tiki 8000 km varen op een paar boomstammen met een blik slechte acteurs, haaien en stormen, prima vermaak! 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Caveat Een man met geheugenverlies moet een week gaan oppassen bij een vrouw die met wat mentale problemen kampt. Hij moet alleen wel aan de ketting zodat hij niet in bepaalde ruimtes van het huis kan komen, waaronder haar slaapkamer. Lang geleden dat ik een horrorfilm weer echt eng vond, dikke vette aanrader. 8/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fear Street: 1994, 1978 en 1666 Weinig opzienbarende horrorfilms die gericht zijn op tieners, maar wel bijzonder veel gore kennen. Het moet gezegd worden dat met elk deel de puzzelstukjes van het overkoepelende verhaal aangenaam op hun plaatsen vielen, wat het derde deel verreweg het leukste maakt. Cijfers: 1994 - 4,5 1978 - 5,5 1666 - 6,4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...