Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Tobey Spider-man trilogie.

Geweldige trilogie, en de tweede is misschien nog steeds wel de leukste superhelden film ooit.

4 1/3 sterren.

 

The Amazing Spider-Man 1 & 2.

Andrew Garfield zet de leukste Peter Parker neer in de minste live action Spider-Man films.

3 sterren.

 

Spider-Man Tom Holland trilogie.

Laten we het vooral over die laatste hebben. Het blijft technisch allemaal een beetje mwah bij Marvel. Gek gezien de budgetten. Neem de montage of het camerawerk: het voelt gewoon wat inspiratieloos. Dat gezegd hebbende kan ik niet ontkennen dat ik geen betere manier had durven wensen pre-lockdown de bioscoop af te sluiten. De fans van Spidey krijgen alles voorgeschoteld waarvan je kunt dromen met juichen op de stoelen en constant applaus tot resultaat. Tsja, wat wil je dan nog meer.

4 sterrren.

 

The Woman in the Window.

Ach ja leuke thriller ala Rear Window maar dan vol twists. Heb toevallig een keer het boek gelezen en een van de grootste twists is er uitgeknipt, das dan wel een beetje zonde.

 

3 sterren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't Look Up

Niets tegen de mensen die dit leuk vinden, maar dit is mijns inziens satire voor sukkels: voor de hand liggend en niet inzichtelijk. Elke open deur wordt ingetrapt door een cavalcade aan acteurs die te weinig te doen krijgen dankzij een schrijver/regisseur die sinds The Big Short niet weet of hij nu moet prediken of opgeven. Mocht hij op deze toer doorgaan, dan beveel ik hem dat laatste aan.

Cijfer: 3,5

 

Being the Ricardos

Sorkin heeft nog steeds geen kaas gegeten van creatief camerawerk en zijn script kent ditmaal te weinig focus om impact te kunnen maken, maar de acteurs en de vermakelijke dialogen houden je bezig.

Cijfer: 6,0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, LittleBigMan zei:

Don't Look Up

Niets tegen de mensen die dit leuk vinden, maar dit is mijns inziens satire voor sukkels: voor de hand liggend en niet inzichtelijk. Elke open deur wordt ingetrapt door een cavalcade aan acteurs die te weinig te doen krijgen dankzij een schrijver/regisseur die sinds The Big Short niet weet of hij nu moet prediken of opgeven. Mocht hij op deze toer doorgaan, dan beveel ik hem dat laatste aan.

Cijfer: 3,5

 

Being the Ricardos

Sorkin heeft nog steeds geen kaas gegeten van creatief camerawerk en zijn script kent ditmaal te weinig focus om impact te kunnen maken, maar de acteurs en de vermakelijke dialogen houden je bezig.

Cijfer: 6,0

Heb me ook wel vermaakt met de film maar hoe vet zou het zijn als dit een serieuze film zou zijn met deze cast dat had ik misschien nog liever gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, TheRock zei:

The Rock gaat nu beginnen aan zijn eerste Star Wars film ooit. Gewoon beginnen met die ouwe meuk, episode 4, en dan gaan we het meemaken!

Nou The Rock heeft zijn Star Wars Ontmaagding voltooid! 
Leuke film, zeker voor die tijd waarschijnlijk baanbrekend. Wel fijn dat het gewoon van scène naar scène gaat ipv nodeloos aan elkaar geplakt. Met de gedachte dat dit slecht het begin is van de 9 films in totaal op het lijstje van The Rock, geeft The Great One het 4 uit 5 Powers die met je zijn.

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2021 om 11:31, Reb3nga zei:

Waarom niet begonnen met Episode 1?

 

The Rock zat te twijfelen tussen die volgorde of hoe de films zijn verschenen. Wat gelezen op het www en daaruit de conclusie getrokken dat de films bewust in deze volgorde uit zijn gekomen. Dus The Great One heeft zich maar achter de gedachte van George Lucas geschaard. 

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2021 om 14:46, LittleBigMan zei:

Don't Look Up

Niets tegen de mensen die dit leuk vinden, maar dit is mijns inziens satire voor sukkels: voor de hand liggend en niet inzichtelijk. Elke open deur wordt ingetrapt door een cavalcade aan acteurs die te weinig te doen krijgen dankzij een schrijver/regisseur die sinds The Big Short niet weet of hij nu moet prediken of opgeven. Mocht hij op deze toer doorgaan, dan beveel ik hem dat laatste aan.

Cijfer: 3,5

 

Sluit me hier wel bij aan, had er met gestrekt been in moeten gaan maar dit was een beetje tamme satire. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2022 om 18:20, TheRock zei:

The Rock zat te twijfelen tussen die volgorde of hoe de films zijn verschenen. Wat gelezen op het www en daaruit de conclusie getrokken dat de films bewust in deze volgorde uit zijn gekomen. Dus The Great One heeft zich maar achter de gedachte van George Lucas geschaard. 

Duidelijk. Persoonlijk kijk ik ze al een tijdje in chronologische volgorde.
Hoe ver ben je inmiddels?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jungle Cruise. The Rock, een jungle, een gitaar: Wat wil je nog meer? Nou, een goeie film zou voor de verandering fijn zijn. Wat de fuck was dit..

  • Like 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Avant-La-Lettre zei:

Je kijkt een film met The Rock in een hoofdrol en verwacht een goede film?

Ik vind the Rock altijd een erg vermakelijk user maar dit vertaalde zich helaas niet naar het witte doek.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-1-2022 om 15:59, Avant-La-Lettre zei:

Je kijkt een film met The Rock in een hoofdrol en verwacht een goede film?

The Rock heeft zelf niet eens naar deze film gekeken omdat die op voorhand wel slecht moest zijn (ondanks de geweldige hoofdrolspeler).

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Thin Red Line

Kwam in hetzelfde jaar uit als Saving Private Ryan en wellicht staat deze film om die reden wel altijd in de schaduw van Spielberg's WW2 film.
Één van de weinige films die de waanzin van beide kanten en al haar facetten laat zien.
Aan de andere kant kant brengt Malick existentiële vraagstukken haast poëtisch in beeld.
Cinematografisch het beste van het beste en Zimmer's soundtrack is flawless.

Ik ga er van uit dat iedereen deze film al gezien heeft en zo niet, doe jezelf het plezier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't Look Up.

Nee, dit vond ik ook niks. En wat was er aan de hand met de montage?!

2 sterren.

 

22 July.

Over de aanslag die Breivik pleegde. Voelde af en toe een beetje onnodig, maar aan de andere kant ook wel boeiend om te zien wat zich daar nou heeft afgespeeld.

3 sterren.

 

Fear Street Trilogie.

Dan eindelijk eens af gekeken. Vond het een leuk project en uiteindelijk prima aan elkaar geknoopt. Voor herhaling vatbaar.

3 1/2 sterren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2022 om 11:10, DeTwan zei:

Fear Street Trilogie.

Dan eindelijk eens af gekeken. Vond het een leuk project en uiteindelijk prima aan elkaar geknoopt. Voor herhaling vatbaar.

3 1/2 sterren.

Ik vond de opzet goed bedacht, alleen de uitwerking wat minder. Met name het laatste deel waarin allemaal dezelfde acteurs gebruikt werden vond ik heel raa.

Op 9-1-2022 om 11:10, DeTwan zei:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2021 om 14:46, LittleBigMan zei:

Don't Look Up

Niets tegen de mensen die dit leuk vinden, maar dit is mijns inziens satire voor sukkels: voor de hand liggend en niet inzichtelijk. Elke open deur wordt ingetrapt door een cavalcade aan acteurs die te weinig te doen krijgen dankzij een schrijver/regisseur die sinds The Big Short niet weet of hij nu moet prediken of opgeven. Mocht hij op deze toer doorgaan, dan beveel ik hem dat laatste aan.

Cijfer: 3,5

 

Gisteren gekeken en eens met deze kleine review. En ik erger me juist wel een beetje aan de mensen die deze film bejubelen alsof ze jezus op een ezel de stad binnen zien komen. De satire is zó voor de hand liggend dat het me verbaast hoeveel mensen dit ''geniaal'' vinden. 

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...