Ga naar inhoud

PS4 Pro was slecht ontworpen in vergelijking met PS5


Game-BOY

Aanbevolen berichten

Nu ik mijn PS5 bijna 2 jaar in gebruik heb.  Heb ik moeten constateren dat mijn vorige PS4 pro toch wel slecht ontworpen is in vergelijking met mijn PS5. Het is mijn op gevallen hoe stil mijn PS5 is in vergelijking met de PS4 pro die bij mij bij bepaalde games zo luidruchtig was als of er een Boeing 747 aan het opstijgen was. Daarbij was de PS4 pro bij mij bij vrij wel alles behoorlijk luid. IK heb op een gegeven moment mijn PS4 pro eens stof vrij gemaakt maar daar zat zo goed als geen stof in om dat ik toch iedere week stof zuig. Dat heeft dus bij mij de vraag doen rijzen of de PS4 Pro wel goed ontworpen was. Ik vond namelijk dat de PS4 pro behoorlijk veel warmte af gaf in vergelijking met mij PS5. Persoonlijk denk ik dat de CPU/GPU en moederbord/koeling combinatie niet goed op elkaar waren afgestemd. Iets wat sony met de PS5 beter voor elkaar heeft. Nu heb ik op internet filmpjes gezien van mensen die bij hun PS4 pro de thermal paste van de CPU vervagen voor liquid metal in de hoop dat dit tot een stillere en koelere PS4 Pro luid. Maar in de praktijk is dat verschil heel minimaal is uit een aantal testen gebleken. Verder vraag ik mij dan ook af of er hier mensen zijn die zich in mijn bevindingen kunnen vinden over dat de PS4 pro gewoon slecht ontworpen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Game-BOY zei:

Nu ik mijn PS5 bijna 2 jaar in gebruik heb.  Heb ik moeten constateren dat mijn vorige PS4 pro toch wel slecht ontworpen is in vergelijking met mijn PS5. Het is mijn op gevallen hoe stil mijn PS5 is in vergelijking met de PS4 pro die bij mij bij bepaalde games zo luidruchtig was als of er een Boeing 747 aan het opstijgen was. Daarbij was de PS4 pro bij mij bij vrij wel alles behoorlijk luid. IK heb op een gegeven moment mijn PS4 pro eens stof vrij gemaakt maar daar zat zo goed als geen stof in om dat ik toch iedere week stof zuig. Dat heeft dus bij mij de vraag doen rijzen of de PS4 Pro wel goed ontworpen was. Ik vond namelijk dat de PS4 pro behoorlijk veel warmte af gaf in vergelijking met mij PS5. Persoonlijk denk ik dat de CPU/GPU en moederbord/koeling combinatie niet goed op elkaar waren afgestemd. Iets wat sony met de PS5 beter voor elkaar heeft. Nu heb ik op internet filmpjes gezien van mensen die bij hun PS4 pro de thermal paste van de CPU vervagen voor liquid metal in de hoop dat dit tot een stillere en koelere PS4 Pro luid. Maar in de praktijk is dat verschil heel minimaal is uit een aantal testen gebleken. Ook merkte ik op het laatst dat het OS op de PS4 pro ook niet meer van het snelste was dat de PS4 pro soms moeite had met bepaalde apps en interface die soms haperde. Daarom vraag ik mij dan ook af of er hier mensen zijn die zich in mijn bevindingen kunnen vinden over dat de PS4 pro gewoon slecht ontworpen was.

 

aangepast door Game-BOY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2023 om 22:57, Reb3nga zei:

Nou...toevallig heb ik pas mijn Ps4 Slim ingeruild voor de Pro versie.

En ja, het lijkt wel alsof er een stofzuiger aan staat, zo veel geluid produceert dat ding. Komende week ga ik een poging wagen het stof te verwijderen. Ik kom er op terug!

Dat heeft geen zin. Ik heb bij die  PS4 Pro van mij de boel binnen in stof vrij gemaakt en ook de fan eens uit geblazen en nog maakte dat ding vaak een tering lawaai. Ik heb op internet zelfs filmpje gezien van mensen die de Thermal Paste van de CPU hebben vervagen voor Liquid Metal in sommige gevalen hielp dat meer een klein beetje. IK zeg het nog eens slecht ontworpen gewoon. Mijn eerste PS4 was stiller dan de Pro in verhouding er zit gewoon een ontwerp fout in de PS4 pro.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...