Ga naar inhoud

De Wo Long Review


the_glide

Aanbevolen berichten

Even blijven staren naar de review van Wouter in PU #344. Heel kort stukje en ergens ook makkelijk van afgemaakt in de trant van ‘leuk hoor als je daarvoor bent’. En dan lees je dat Wouter reeds gestopt is met spelen na de tweede eindbaas. Aan de andere kant was ik misschien ook wel teleurgesteld geweest als het niet typisch een Wouterreview was geweest. Een stempel die gedrukt wordt van : “ja ik ben en blijf toch de Wouter hé”. Verrassend dat een game als Ghost Trick hier twee pagina’s krijgt (leuk voor die game natuurlijk) en een game die een beetje de Soulsborne hoop (Misschien daarnaast ook de  Lords of the Fallen reboot) zou moeten zijn dit jaar ‘slechts’ in Ook gespeeld terecht komt. En nu ik een oudere PU doorlees valt het op dat ook Hi-Fi Rush in Ook gespeeld staat, toch één van de beste XBOX exclusives in lange tijd dacht ik.

Benieuwd wie de tweede eindbaas dan wel is volgens Wouter zijn telling, want na de eerste grote baas (Zhang Liang met z’n twee fasen) zijn er toch een paar verrassend gemakkelijke. Persoonlijk heb ik al veel plezier beleefd aan deze game (ik zit ergens in de helft). Zhang Liang was een beproeving, maar de voldoening om hem te verslaan was onbeschrijfelijk. De game wordt iets gemakkelijker gemaakt door het moraalsysteem: dat zou neerkomen op hoe hoger je moraal hoe meer schade je geeft en hoe minder je krijgt. Net als in Elden Ring worden je healing items netjes weer aangevuld. Al is de vergelijking met Sekiro is een inkoppertje natuurlijk, aangezien het belang van het parrysysteem en de martial artsachtige setting hier het meest mee overeenkomt. Maar hier kan je gelukkig wel levelen.

Plots let ik er op : waar is Samuel heen?  Heb ik iets gemist of heeft die gewoon een grote vakantie? En is zonder zijn aanwezigheid iedere soulsborne game (of afhankelijke van je mening: soulsbrol) bij voorbaat afgeschreven door PU?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Wo Long inderdaad zwaar overrated, en ik zal The Lords of the Fallen zeker door iemand anders laten doen die het meer kan waarderen dan ik. Wat betreft Hi-Fi Rush: de launch daarvan was net zo'n verrassing voor ons als voor de rest van de wereld, dus die kon ik nog net meepakken in de Ook Gespeeld (wat de laatste rubriek is die we maken voordat we naar de drukker gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...