Ga naar inhoud

Naar welke series kijk jij?


Thominator

Aanbevolen berichten

Seizoen 1 van Daredevil was best tof. Erg sterke start met de eerste 2 afleveringen en daarna bleef het gewoon interessant. Het personage van Daredevil als superheld in wording en de slechterik Fisk zijn boeiend neergezet, vooral Fisk is erg tof. Enige minpunten voor mij zijn een plotseling te snel tempo in de laatste paar afleveringen, waar alles ineens in een rotvaart richting een einde werkt, en te weinig focus op Murdock's privéleven/advocatenbestaan. In de eerste paar afleveringen en wanneer de plot dat vraagt zie je Murdock in zijn bestaan als advocaat, dat had ik meer willen zien. Verder goed tijdverdrijf, bij vlagen zelfs beter dan dat. Ik begin nu aan seizoen 2.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 2 afgekeken. Kan niet echt zeggen of het nou een verbetering is op het eerste seizoen. Het borduurt verder op S1 maar niet geheel positief. Ik heb betere plotlijnen ervaren dan datgene rondom The Punisher/Elektra in dit seizoen, en The Punisher en The Hand als slechteriken (Punisher is in feite ook niet eens een slechterik) kunnen het gat dat Wilson Fisk achterlaat niet opvullen. The Hand heeft totaal geen charismatische en interessante leider (zoals Fisk dat was) en hun motivatie is verder ook niet echt duidelijk, ze vooral erg geheimzinnig of zo. Ik vind ze ook de stormtroopers van dit seizoen. En The Punisher vind ik eigenlijk gewoon té edgy. Hij vloekt, is boos, moord met vuurwapens, ik vind dat niet zo boeiend. Ik moet ook heel vaak mijn *suspension of disbelief* in stand houden wil ik hem als semi-superheld accepteren, want naast het feit dat hij redelijk getraind is, veel pijn kan verdragen en goed is met vuurwapens, zie ik echt niet in hoe hij überhaupt nog leeft als het plot wat realistischer was. Wel vond ik het fascinerend hoe ze Daredevil en The Punisher tegen elkaar afspelen wat betreft overtuigingen, hoe ver je kunt gaan om misdadigers te stoppen, en wat Daredevil nou eigenlijk (moreel) beter maakt dan Punisher -- Frank Castle moord mensen uit, maar Daredevil slaat hen helemaal kapot het ziekenhuis in. Ik zal een poging wagen zijn Netflix serie te kijken, misschien is hij op zichzelf staand leuker dan hoe hij in Daredevil S2 was, maar ja ik betwijfel het. En het ligt ook niet zozeer aan dat hij vuurwapens gebruikt, de schietactie vind ik ook niet altijd zinderend. Ik gaf aan dat ik meer wou zien van Murdock als advocaat, maar dat zie je in dit seizoen dus niet meer van. Ze kiezen er echt voor om hem af te beelden als Daredevil die misdaad bestrijd en dat moeilijk kan verenigen met z'n verdere privéleven. Het conflict en drama rondom Daredevil en The Punisher, Elektra en The Hand zijn de aandachtspunten, maar dat vond ik dus niet altijd even boeiend. Ik snap dat je veel Daredevil in een show wilt hebben over Daredevil, maar hij heeft ook een leven naast z'n superheldenbestaan die je in S1 veel hebt laten zien, een leven die hij dierbaar is. En hoe betaalt hij anders de huur voor z'n huis?

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe langer ik kijk hoe meer ik mij ook erger aan inconsistenties in locaties en hoe nepper de vechtscenes aanvoelen. Daredevil teleporteert zowat door New York heen, het ene moment is hij in Hell's Kitchen om vervolgens een kleine 10 minuten later in Central Park op te duiken nog vóór de politie daar aankomt. Of in een andere aflevering is hij in Hell's Kitchen, om vervolgens binnen een mum van tijd in een loods in Brooklyn op te duiken. Hell's Kitchen en Brooklyn liggen echt ver van mekaar, hoe kom je daar überhaupt snel en zonder gezien te worden? Daredevil klimt en klautert over daken heen en op de lagere bebouwing van Hell's Kitchen neem ik dat nog voor lief, maar hij heeft (tot de laatste aflevering) geen grappling-hook of iets dergelijks waarmee hij zich van huizenblok naar huizenblok of van toren tot toren kan bewegen -- de manier waarop een superheld als Batman op een meer geloofwaardige manier rond Gotham beweegt. En als je naar Brooklyn wilt zul je over een brug of met de metro moeten, maar dan wordt je gezien. En het probleem hier is ook dat ze de nadruk leggen op het feit dat Daredevil vrijwel ongezien blijft, en ik neem dus aan dat hij ook niet gezien wil worden -- ook reden dat hij alleen tijdens de nacht superheld speelt. Maar dit speelt zich af in het heden, waar iedereen smartphones en sociale media heeft. Dat rijmt niet altijd. Dat heeft niet zo zeer te maken met het feit dat het een superheldenshow is; Iron Man of Spider-Man zijn helden in het heden die tieren op media-aandacht. Het probleem is dat (deze) Daredevil een gewone kerel in een pak is, die in feite gebonden is aan dezelfde limieten die elke gewone man heeft. En de vechtactie is wel prima, maar je ziet steeds vaker de stuntmannen achter de acteurs en je ziet dat ze elkaar niet altijd raken (want ze vechten niet echt, duh). Zoals ik hierboven zei moet je soms echt het *suspension of disbelief* redelijk opkrikken wil je deze show accepteren, althans wat S2 betreft. Ik snap dat het uiteindelijk een superheldenshow is, maar mja, dan moet je de toon maar consistent houden en niet het ene moment streven naar realisme en duisterheid, en het andere moment niet.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jessica Jones, nog aan het kijken. Vind het vermakelijk maar aflevering 5 frustreert mij. Geen spoilers, maar Jessica Jones heeft supersterkte (niet zó sterk als bijv de Hulk, maar best sterk) en toch kan ze niet 4 kerels knock-out slaan. Het is duidelijk dat het script hier tegen de gevestigde regels in bepaald dat zij hier verliest, want plot. Dat vind ik zwak schrijfwerk en goedkope, kunstmatige spanning. Beetje jammer.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...