Ga naar inhoud

Naar welke series kijk jij?


Thominator

Aanbevolen berichten

The Wire

Samen met The Sopranos imo de beste serie die ik gezien heb.
Er zitten zoveel memorabele personages in deze show, die stuk voor stuk ongelofelijk goed zijn neergezet (zowel door acteurs als het script).
Als er al een minpuntje op te merken is, dan is S5 iets minder pakkend dan de voorgaande seizoenen.
De verhaallijn van The Baltimore Sun en haar medewerkers voegen naar mijn mening niet zo heel  veel toe aan het geheel.


We own the city

De 1e aflevering introduceert behoorlijk veel personages, waarvan meerdere bekend zijn van hun rol in The Wire. Het is even zoeken waar de serie heengaat, ik denk dat het niet onverstandig is om te wachten op het moment dat meer afleveringen te zien zijn.
Jon Bernthal zet met zijn granieten wel echt het type agent neer waar je niet mee moet fucken.




 

WE-OWN-THIS-CITY-PS-JON-BERNTHAL.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn sowieso een hoop nieuwe series om in de gaten te houden op HBO. Zo zijn Winning Time, Minx en Julia bijna klaar, en zijn series als We Own This City Tokyo Vice en Barry S3 net begonnen. Binnekort verschijnt ook een vertaling van het waargebeurde verhaal van The Staircase waar ik hoge verwachtingen van heb. Ben heel benieuwd allemaal.

aangepast door DeTwan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Op 25-5-2022 om 13:58, DeTwan zei:

Goeie genade wat een mid season finale van Better Call Saul!!

Breaking Bad heeft altijd dat speciale plekje maar eigenlijk gaat deze er technisch qua scenario, montage en camerawerk ruimschoots overheen.

Eens! En Lalo, man man man wat een antagonist is dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Reb3nga zei:

Stranger Things S4 staat hier op, maar het grijpt me totaal niet meer zoals S1 en S2.
Jammer ?

Jammer. Had ik ook al wel bij seizoen 3.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Stranger Things weer aan staan natuurlijk. Nu bij de laatste aflevering.

Ik vind het jammer dat er zo enorm veel personages zijn met losse verhaallijnen die niet bij elkaar lijken te komen. Maar desondanks slik ik het als warme koek want de formule (die ook wel in herhaling begint te vallen) blijft gewoon een behoorlijk partijtje vermakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Boys S3. Leuk. Wel meer orgaanregens naar mijn idee dan in 1 & 2.

 

En ook aan Stranger Things S4 begonnen.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stranger Things s4

Heb de serie rustig bekeken, nadat de rest vd familie de show zondag in één ruk afgekeken heeft. Aan alles is te zien dat de Duffer broeders méér budget hebben gekregen. Meer en grotere sets, meer verhaallijnen en (helaas) ook veel meer CGI. Ik snap de keuze wel om het over meerdere plotlijnen te verdelen, maar soms is het iets téveel van het goede. 

De muziekkeuze is op S1 na de beste imo, en het is leuk om te zien hoe de kinderen tieners geworden zijn (om na 2 afl wel weer direct in dezelfde gedragspatronen te zien terug te vallen).

Al met al vermakelijk en beter dan seizoen 3. Na een maandje weten we meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-5-2022 om 13:58, DeTwan zei:

Goeie genade wat een mid season finale van Better Call Saul!!

Breaking Bad heeft altijd dat speciale plekje maar eigenlijk gaat deze er technisch qua scenario, montage en camerawerk ruimschoots overheen.

Kan niet wachten op de tweede helft van dit seizoen, het gebeurt zelden dat ik ''holy shit'' of iets dergelijks naar de tv roep bij een cliffhanger.

 

Verder ook maar aan Stranger Things S4 en The Boys S3 beginnen. Ineens komt alles tegelijk uit.

  • Like 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2022 om 17:43, Reb3nga zei:

Peaky Blinders S6 in 2 dagen gebinged.

Na het ietwat tegenvallende 4e seizoen wordt de lijn van S5 (Thomas raakt steeds meer politiek betrokken) voortgezet. Een mooi slotstuk van 1 vd beste series van de laatste 10 jaar, qua cinematografie, soundtrack en acteerwerk. Machtig mooi.

https://youtu.be/wKXQhFXlFs4

 

Moet er aan beginnen nog, raad je aan om een recap van seizoen 5 te checken op bv Youtube?

  • Like 1

Things change, that's just the way it is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Obi Wan valt zwaar tegen. Het is leuk dat Obi en Vader er rond huppelen. Maar was dit niet het geval, was het een serie van niks.

Zit elke week klaar voor The Boys. Dat gaat lekker door waar het gebleven was. Heerlijk.

Tussendoor is Westworld aan de beurt. S3 nu. Zaken die niet perse heel ingewikkeld zijn worden onnodig complex gebracht. Dat maakt het inmiddels een beetje een taaie zit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 17-8-2022 om 19:39, Dwaaskaas zei:

Gisteren de laatste aflevering van Better call Saul gekeken; dat is hoe je een serie afsluit, zo ongelofelijk goed!

Eens. Ik dacht dat alles wel zo"n beetje afgerond was maar toen kwamen de laatste 2 afleveringen. Miss wel de beste twee van de hele show. Wat mij betreft op gelijke hoogte als BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En wat een einde hebben we gekregen!! Wauw.

Heb zelf even gebruik gemaakt van het gratis half jaar Apple TV+ op PS5 en ben er gelijk eens goed voor gaan zitten.

Severence. Wow wat is dit interessant en spannend. Must see voor iedereen, maar met name de Black Mirror liefhebber moet hem vandaag nog aanzetten!

Ted Lasso.

Feel good zoals het moet. Word je gewoon vrolijk van en dat is lekker.

Black Bird.

Spannende misdaad thriller over een gedetineerde die undercover gaat in de gevangenis om een behoorlijk gestoorde (verdachte van) seriemoordenaar te pakken.

Defending Jacob.

Rechtbank drama / mysterie die niet ongewoon is maar net weer een leuke draai weet te vinden. Geen verplicht nummer maar zeker vermakelijke kost.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...