Ga naar inhoud

De PU muziek top


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

Carach angren where the corpses sink forever groepje B Album wat een groot verhaal is. Elk lied is een verhaal van iemand wie iets verkeerds in de oorlog heeft gedaan. En dan niet eens zo zeer als in de zin oorlogs misdadiger. Bijvoorbeeld iemand wie einde aan ze leven wou maken omdat hij hekel had aan de oorlog gevolg is dat eerst 2 andere mensen dood gaan, en als het hem uit eindelijk "lukt" ligt hij eerst nog 2 jaar in verlamde staat in het ziekenhuis voor dat hij overlijdt. Sick maar awesome en in zekere zin realistisch
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

iemand ooit gehoord van de cat empire? dit is een ska funk soul (soms latin) en rock band die een geniale opsomming maakt van die genres in een nummer. ik zou niet weten in welke groep het zou horen het heeft te veel een eigen stijl. groep D en voor de geeks en fans van rustigere muziek stel ik voor om de gehele soundtrack van de lord of the rings te behalen. zowel episch isengard gedreun als heilige elfenzang.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat albums voor de mensen die muziek uit groep G gaan reviewen. Naam album: Eigen Wereld Artiest: Opgezwolle Mijn favoriete rapgroep. En ja, het is Nederhop, maar dat maakt het er niet minder op. Spacende beats, briljante lyrics. Mocht het je de eerste keer niet helemaal bevallen, of weet je niet echt wat je ervan moet denken, geef het alsjeblieft een tweede kans. Ik ken meerdere non-hip-hopliefhebbers die uiteindelijk wel hooked zijn geraakt aan Opgezwolle. Album: Fresku Artiest: Fresku Fresku's debuutalbum. Weer een Nederlandse rapper, maar het is misschien wel ietsjes toegankelijker dan Opgezwolle hierboven. Niet altijd de meest lekkere flow en er staan ook enkele nummers op waar ikzelf weinig mee heb, maar je vindt wel constant z'n emoties en oprechtheid terug in z'n lyrics, iets waar veel rappers vandaag de dag in tekort schieten. Wat dat betreft deed hij mij een beetje aan Tupac denken, en dat is een goed teken. Ook kaart hij vaak onderwerpen aan waar iedereen zichzelf wel in kan vinden op wat voor manier dan ook. Album: Ready to Die Artiest: The Notorious B.I.G. Biggie blijft toch één van de beste storytellers. Dat, gecombineerd met een heerlijke flow en zo af en toe wat hardere en confronterende lyrics maken dit in mijn ogen een meesterwerk. Dit zijn efkes 3 albums, als je nog te weinig hebt wil ik later wel wat meer reviewen. Dan is het nu toch de bedoeling dat ik zelf een groep uitkies om te reviewen? Als het zo werkt, dan zou ik graag groep E uitkiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elton John valt bijvoorbeeld ook onder pop. Net als Micheal Jackson. En Prince etc. Pop heeft nog wat goede dingen te bieden hoor. Rihanna en Beyonce en gelijken zijn feitelijk UrbanPop, wat dan weer uit de klassiekere Rythm & Blues is gekomen. Probleem is dus gewoon dat pop niet echt afgebakend is en bijna alles kan zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier voor groep D! Artiest: Nobuo Uematsu Album: Tour de Japon, music from Final Fantasy Dit zijn echt mooie stukken om naar te luisteren, vooral To Zanarkand en You're not Alone zijn prachtig. Artiest: Takeharu Ishimoto Album: Crisis Core Soundtrack Crisis Core is een game met geweldige muziek, er zijn erg veel nummers en je zou eigenlijk een selectie moeten maken. Maar wanneer je hier tijd voor hebt is het zeker de moeite waard. Artiest: :ondon Philharmonic Orchestra Album: The Greatest Video Game Music De titel spreekt voor zich, er zitten hele goede stukken tussen en ietsjes mindere

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds een faal topic. >Groep C: Pop, singer/songwriter, etc. Groep D: Ambient, klassiek, etc. Groep E: Drum&Bass, Dubstep Groep F: 90's electronic, Ambient Techno, IDM, Trip-Hop, Drill&Bass Groep G: Hip-hop, Rap, etc. Groep H: Jazz Are you kidding me? Veel van deze "gernes" hebben niks gemeen. Overigens snap ik niet helemaal wat je wilt berijken, je kraakt meningen van anderen af omdat ze iets leuk vinden. Leuk man.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>je kraakt meningen van anderen af Is een beetje inherent aan zo'n soort topic hé, dat iedereen wat anders tof vindt. Wat betreft de kritiek op de genres, tja, je moet wat. Hier onder wilde iemand Enya in groep D plaatsen, mij lijkt groep C een betere categorie vanwege de, ehhh, lichtvoetigheid van Enya.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Huh? Wat reken je dan wel tot singer-songwriter? Tim Knol? Ja, dat dus. Maar eigenlijk ook alleen maar vanwege de connotaties die ik aan de term "singer-songwriter" vind kleven. Op zich weet ik ook geen term die de lading beter dekt dus whatevs. >chillstep, melodic dubstep en liquid dubstep Jezus Christus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Re: pop. Ja duh dat het een afkorting is van popular, maar dat maakt alles dat populair is nog geen pop. Beetje gek ook om de naam van zo'n genre letterlijk te interpreteren (ik wens je veel succes bij jazz, waarvan het op zich best leuk is om de etymologie te weten). Pop wijst wat mij betreft meer op een bepaalde structuur/methode van nummers dan op "datgene dat populair is". Hoewel de twee overlappen is er toch best een verschil, en zijn er ook zat artiesten die "pop" maken (of iig muziek met eenzelfde insteek/methode) die niet populair is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje off-topic, wat vinden jullie van artiesten die niet hun eigen muziek schrijven? Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat een bepaald persoon gaat lopen met werk wat eigenlijk niet hem of haar is, maar ik kan ook wel begrijpen dat sommigen niet de muziekaliteit of creativiteit hebben om te componeren/schrijven. Of ze nou zelf schrijven of niet, de muziek is waar het uiteindelijk om gaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vanavond wel een goed moment is om het topic up te daten. @avant-la-lettre, je zei dat in je iedere groep wil recenseren, maar dat lijkt me geen goed idee. Hoe meer groepen je kiest, hoe drukker je het krijgt komende maanden. Ik raad je aan minstens 2 groepen te laten vallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...