Ga naar inhoud

Ziggo zet zonder toestemming Bridge modus van mijn modem uit. mogen zei dat zomaar.


Game-BOY

Aanbevolen berichten

Ik wil graag iets delen voor degenen die een abonnement hebben bij Ziggo.

Ik gebruik een modem van Ziggo dat in de Bridge modus staat, omdat ik mijn eigen ASUS-router gebruik voor mijn game-opstelling boven. De laatste tijd viel mijn internet regelmatig weg of werkte het niet goed. Toevallig ging vorige week de adapter van mijn modem stuk en verving de monteur deze door een nieuwe. Toen de monteur hoorde dat ik mijn eigen router boven gebruikte, zei hij dat dat eigenlijk niet de bedoeling is en hun je eigen apparatuur moet gebruiken, anders werkt het niet goed. Ik heb voldoende kennis van zaken om te weten dat dit niet klopt, omdat iedereen zijn eigen modem of router gebruiken, zolang deze aan de juiste eisen voldoet, en dat doet onze apparatuur zeker. Het internet werkte vervolgens een paar dagen goed, maar daarna begon de ellende opnieuw; het viel regelmatig uit en ik moest mijn router of modem opnieuw opstarten. Na onderzoek bleek dat Ziggo doodleuk de Bridge modus van het modem had uitgeschakeld zonder mijn toestemming. Ik heb gebeld en nu staat het weer aan. Ik heb de indruk dat ze op deze manier proberen om zo hun eigen spul er door te drukken. Dus mensen let hier dus op want het zijn deugnieten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 20-4-2024 om 16:15, Game-BOY zei:

Ik wil graag iets delen voor degenen die een abonnement hebben bij Ziggo.

Ik gebruik een modem van Ziggo dat in de Bridge modus staat, omdat ik mijn eigen ASUS-router gebruik voor mijn game-opstelling boven. De laatste tijd viel mijn internet regelmatig weg of werkte het niet goed. Toevallig ging vorige week de adapter van mijn modem stuk en verving de monteur deze door een nieuwe. Toen de monteur hoorde dat ik mijn eigen router boven gebruikte, zei hij dat dat eigenlijk niet de bedoeling is en hun je eigen apparatuur moet gebruiken, anders werkt het niet goed. Ik heb voldoende kennis van zaken om te weten dat dit niet klopt, omdat iedereen zijn eigen modem of router gebruiken, zolang deze aan de juiste eisen voldoet, en dat doet onze apparatuur zeker. Het internet werkte vervolgens een paar dagen goed, maar daarna begon de ellende opnieuw; het viel regelmatig uit en ik moest mijn router of modem opnieuw opstarten. Na onderzoek bleek dat Ziggo doodleuk de Bridge modus van het modem had uitgeschakeld zonder mijn toestemming. Ik heb gebeld en nu staat het weer aan. Ik heb de indruk dat ze op deze manier proberen om zo hun eigen spul er door te drukken. Dus mensen let hier dus op want het zijn deugnieten.

Onzin. Zij hebben er geen baat bij om dat te doen om hun eigen spul door te drukken.

Met een nieuwe modem dien je opnieuw de bridge modus op dat modem aan te zetten, dus ze hebben ‘t niet uitgezet, maar gewoon niet opnieuw geactiveerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25-7-2024 om 21:01, DoggyStyle zei:

Onzin. Zij hebben er geen baat bij om dat te doen om hun eigen spul door te drukken.

Met een nieuwe modem dien je opnieuw de bridge modus op dat modem aan te zetten, dus ze hebben ‘t niet uitgezet, maar gewoon niet opnieuw geactiveerd.

Dan heb je niet goed gelezen. Dit is nog steeds hetzelfde modem en de bridge-modus stond gewoon aan. Pas nadat een monteur langs is geweest om een defecte adapter van de versterker te vervangen, niet van het modem zelf, begon het internet problemen te krijgen. Toen de monteur hoorde dat ik ook een router gebruikte in combinatie met hun modem, zei hij dat dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat ik door Ziggo goedgekeurde apparatuur moet gebruiken.

Maar ik weet wel beter. De ACM heeft jaren geleden al bepaald dat iedereen het recht heeft op het gebruik van eigen apparatuur, wat zelfs op de website van Ziggo vermeld staat. Dus die monteur praat gewoon onzin. Bovendien kan het geen toeval zijn dat die storing nu net optreedt nadat die monteur is geweest en zag dat ik een router gebruikte die niet van Ziggo is. Het internet heeft, afgezien van een defecte adapter, maandenlang goed gewerkt en ineens begint het te haperen en constateer ik dat de bridge-modus uit staat. Nee, dit is echt geen toeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 3-8-2024 om 17:45, Game-BOY zei:

Dan heb je niet goed gelezen. Dit is nog steeds hetzelfde modem en de bridge-modus stond gewoon aan. Pas nadat een monteur langs is geweest om een defecte adapter van de versterker te vervangen, niet van het modem zelf, begon het internet problemen te krijgen. Toen de monteur hoorde dat ik ook een router gebruikte in combinatie met hun modem, zei hij dat dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat ik door Ziggo goedgekeurde apparatuur moet gebruiken.

Maar ik weet wel beter. De ACM heeft jaren geleden al bepaald dat iedereen het recht heeft op het gebruik van eigen apparatuur, wat zelfs op de website van Ziggo vermeld staat. Dus die monteur praat gewoon onzin. Bovendien kan het geen toeval zijn dat die storing nu net optreedt nadat die monteur is geweest en zag dat ik een router gebruikte die niet van Ziggo is. Het internet heeft, afgezien van een defecte adapter, maandenlang goed gewerkt en ineens begint het te haperen en constateer ik dat de bridge-modus uit staat. Nee, dit is echt geen toeval.

Dan heb jij het fout. De monteur praat onzin, dat betekent niet dat Ziggo snode plannetjes heeft met hun apparatuur.

Snap je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik het niet kan bewijzen, ben ik er voor 99% zeker van dat de bridge-modus nog ingeschakeld was voordat de monteur arriveerde. Voor zover ik weet, heeft hij niets anders vervangen dan de adapter van de signaalversterker. Maar goed ik kan het mis hebben maar dat terzijde nu. Wat me echter opvalt, is dat monteurs vaak slecht op de hoogte zijn van Ziggo's beleid omtrent het gebruik van eigen apparatuur. Terwijl op hun website duidelijk staat dat iedereen zijn eigen modem of router mag gebruiken. Je zou toch verwachten dat Ziggo zijn monteurs van deze informatie voorziet, maar dat lijkt helaas niet het geval te zijn.  https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...