Ga naar inhoud

De PU muziek top [II]‏


RoBoBinHo

Aanbevolen berichten

Nu we genoeg mensen en albums (91 momenteel) hebben verzameld, kunnen we beginnen met het leukste gedeelte: het luisteren en beoordelen van muziek. Albums toevoegen kan voorlopig nog steeds, maar om dit topic geordend te houden accepteer ik ze nog alleen maar via PM. Wat we gaan doen: Iedere 2 weken selecteer ik voor iedere groep een album, die dan iedereen van de betreffende groep gaat beluisteren en recenseren. Richtlijnen voor een recensie: Geef een cijfer tussen de 1 en de 10, alles onder de 7 hoort volgens jouw niet thuis deze top. Onderbouw je mening en wees niet overdreven positief/negatief. Luister het album minstens 4X door tenzij je zeker weet dat het niks is. *Achteraf cijfers editten mag, het enige wat je moet doen is het album, de reden, je oude en je nieuwe cijfer noemen en dan zal ik het voor je aanpassen in het excel bestand. Ga er niet te makkelijk in denken dat je je cijfer toch wel later kan veranderen, want het aanpassen kost wel wat tijd.* De albums van reeks 4: Groep A: Sigur Rós - ( ) Groep B: Metallica - Master of Puppets Groep C: Michael Jackson - Bad Groep D: Tim Hecker - Harmony in Ultraviolet Groep E: Daft Punk - Alive 2007 Groep F: Aphex Twin - Selected Ambient Works '85-'92 Groep G: Wu-Tang Clan - Enter Wu-Tang (36 Chambers) Groep H: Miles Davis - Kind of Blue *De albums van reeks 3 (oud):* *Groep A: Boston - Boston en Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot for New Zerø Kanada (EP) * *Groep B: Wintersun - Wintersun* *Groep C: Richard Youngs - Sapphie* *Groep D: Darren Korb - Bastion Soundtrack* *Groep E: Justice - Cross* *Groep F: Carl Craig - More Songs about Food and Revolutionary Art* *Groep G: Kanye West - My beautiful dark twisted Fantasy* *Groep H: John Coltrane - A Love Supreme*
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Laat ik maar vast beginnen over Venition Snares. Ik vind het echt helemaal niks. Het doet me een beetje denken aan die schilderijen waar een fortuin voor wordt gevraagd, maar net zo goed door een kind kunnen zijn gemaakt zoals deze: http://1.bp.blogspot.com/-Z62sBasrXKU/UJZBX3LAeMI/AAAAAAAAAz4/ytIfBoMZ8HA/s1600/DSC03473c.jpg Het zal vast kunst zijn, maar ik vind het niet 'knap' dat diegene zoiets heeft kunnen maken. Grotendeels klopt het ritme gewoon niet met de melodie (als die er al is) en lijkt het wel of er gewoon vallende vuilnisbakken zijn opgenomen. een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H28YlOrnTaA#t=1596s Er zaten 2 a 3 nummers welke nog redelijk luisterbaar waren, maar dat waren gewoon slechte klassieke stukken met rare drums op de achtergrond. Net als dat schilderij zullen er vast mensen zijn wie er van houden, maar ik dus absoluut niet. Mijn cijfer hiervoor is dan ook keihard een 3, puur omdat het niet alleen ruis is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste paar piano noten die ik in het eerste nummer hoorde dacht ik dat dit wel iets zou kunnen worden, maar deze verwachting viel al één seconde later in duigen, toen ik ineens random noten begon te horen zonder enige samenhang. Verder sluit ik me volledig aan bij de mening van Omgwtfbbq...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf drum ik ook, en ik had ook moeilijkheden met zulke abstracte en schijnbaar random drums, maar dit nummer heeft mijn beeld daarover veranderd: http://www.youtube.com/watch?v=YCSrMEsaNAM . Iedere dag dat ik er naar luisterde klonk het een beetje logischer, en je kan ook wel horen dat Venetian Snares erg veel inspiratie uit dit nummer heeft gehaald om het maar netjes te zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Venetian Snares - Rossz csillag alatt született **8/10** Hoewel dit album waarschijnlijk uit de top wordt gekukeld, wil ik er toch het een en het ander positiefs over zeggen. Ten eerste is het een uniek album, het combineert klassieke stukken met keiharde Drill&Bass beats, en doet dat ook nog is erg goed. Hoewel alle individuele dingen al eens eerder waren gedaan, komt het hier samen als iets nieuws. Ik heb echter twee kritiekpunten; ten eerste komt het album een beetje over als een 'one trick pony'; het doet eigenlijk alleen wat er op de spreekwoordelijke verpakking staat: het combineren van beats en klassieke muziek. Als het iets anders probeert (glitches, techno geluiden) is het al snel erg out-of-place, wat gelijk m'n tweede minpunt is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...