Ga naar inhoud

Ik kon het contact met de mods topic zo snel niet vinden


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Volgens mij is die trend al met Abe/Insaniac begonnen :o). Op zich niet erg verder, want zoals bbq al aangeeft is het modbeleid hier alsnog redelijk coulant. Voor mij ligt het probleem (voor zover dat er is) niet zozeer in dat de mods zichzelf een aparte status aanmeten wanneer het om beledigingen gaat, maar eerder in de neiging nogal lullig te reageren op kritiek van users die ogenschijnlijke willekeur in het modbeleid aan de orde stellen. Het is eigenlijk geïntroduceerd door Ward. Sinds de 'evolutie' van forum naar community was het de bedoeling om dit gedeelte wat beter toegankelijk te maken voor FP'ers. Het forum werd beheerst door de harde kern en als nieuweling werd je er keihard weggemikkerd. Sinds het een community is, is het voor anderen een stuk toegankelijker, drukker en leuker, maar daar is wel een wat strenger beleid voor nodig. Dit is iets wat we vanuit de redactie als 'opdracht' hebben gekregen, niet iets wat we zelf hebben verzonnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan maar ook eens serieus worden. Ik kan me geen situatie herinneren dat ik het erg vond als iemand mij uitschold. Ik ben wel eens uitgescholden ja, maar reageerde er meestal met een grapje op en was het zo voorbij. Sommige kunnen er beter tegen dan anderen, en diegene mag het recht hebben om het niet leuk te vinden. Ik vind het over het algemeen niet altijd een probleem, een paar vloekwoorden en scheldwoorden mogen van mij. Maar we moeten inderdaad ergens een grens trekken. Ik grijp sowieso altijd in als iemand er een serieuze melding van maakt als hij ergens last van heeft, want dan moet het ook serieus genomen worden. Over de mensen die gepest waren, ik kwam regelmatig voor Uhurus op als het te ver ging. Het is niet dat wij altijd alles doorlaten en er werden regelmatig PMs doorgestuurd. Dus we zijn er wel degelijk mee bezig geweest, het is niet dat we hem compleet negeerde. Ik zie mezelf niet hoger dan een andere user, want ik gedraag me hetzelfde als voorheen, alleen dan draag ik wel een verantwoordelijkheid om het hier redelijk netjes te houden en om er voor andere users te zijn als er iets mis is. Over het algemeen snap ik het probleem hier niet zo. Niet om per se te vergelijken dat wij zo goed zijn, maar wij zijn nog redelijk losjes in mijn ogen. Er zijn genoeg websites dat als je één keer iemand uitscheld dat je gelijk een permban te pakken heeft. Van de een hoor ik dat we vaker moeten ingrijpen, en de ander zegt dat we niet zo streng moeten zijn. Bij serieuze klachten zal ik dus altijd serieus ingrijpen, maar voor de rest ben ik vrij soepel en vind ik veel kunnen, al zeg ik het zelf. Ik vind jullie schatjes allemaal heel lief en als er een probleempje is kunnen jullie altijd een PMpje sturen naar ome Enzevil.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik denk trouwens dat daar wel over te twisten valt :o) Drukker is het zeker. Ruim een half jaar na de introductie van de nieuwe website bespraken we op de redactie een aantal dingen. Daar werden onder andere de bezoekersaantallen van het forum getoond en die waren meer dan vertienvoudigd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Drukker is het zeker. Ruim een half jaar na de introductie van de nieuwe website bespraken we op de redactie een aantal dingen. Daar werden onder andere de bezoekersaantallen van het forum getoond en die waren meer dan vertienvoudigd. Ik neem aan dat dat t.o.v. de vorige site was die nadat de pu ineens van servers was gewisseld en helemaal niets meer functioneerde inderdaad op sterven na dood was?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Van de een hoor ik dat we vaker moeten ingrijpen, en de ander zegt dat we niet zo streng moeten zijn. Absoluut dit. Het maakt niet uit wat wij op deze site doen, de helft vind het toch niet goed gaan. Dat maakt niet zoveel uit, want over het algemeen vind ik het nog steeds erg leuk om moderator te zijn. Alleen het constante gekut van jullie gebruikers maakt het soms een ondankbare klus. Daarnaast lees ik nu veel over de mensen die gepest werden zoals TheRussian en Uhurus. Hoewel pesten absoluut niet de bedoeling is, moet er wel duidelijk gemaakt worden dat die beledigingen van twee kanten kwamen. Beide partijen zijn nooit netjes gebleven, en hebben zodoende ook een waarschuwing gekregen.

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Als wij alles maar goed zouden vinden wordt het een enorme teringzooi, maar als we overal maar bans voor gaan uitdelen zijn we een stel nazi's. Het is nooit goed, en dat zal het ook nooit zijn. Volgens mij zijn de moderatoren zich zeer bewust ervan wat wel en niet door de beugel kan, zij moeten niet alle uitingen van kritiek linea recta als oprechte kritiek beschouwen; een reactie is snel getypt en verzonden, de meeste kritiek zal komen uit een drang om amusant te zijn of om simpelweg gewoon maar wat te zeggen. Dat wilt overigens niet betekenen dat de moderatoren zich volkomen moeten afsluiten van mogelijk kritiek; zij moeten zich eerst afvragen van wie het komt, wat de context is, en of het echt als een serieuze klacht klinkt, in plaats van alle kritiek over één kam scheren en stellen dat het halve gastenboek zich tegen jullie opgezadeld hebben.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel, als er een individu begint te zeiken als ie niet met het woord ''kanker'' mag schelden, of als iemand na ongewenst gedrag en een waarschuwing of twee een ban krijgt opgelegd maar er wordt kritiek op geleverd, dan moeten de moderatoren gewoon daadkrachtig zijn en het negeren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Als iemand kritiek geeft waar we iets mee kunnen doen, dan doen we er ook iets mee, maar simpelweg zeiken of reacties gebaseerd op eigenbelang helpen niet. Het is prachtig dat je dit aangeeft, maar aan de hand van de reacties hieronder krijg ik toch een beeld van moderatoren die soms het ook niet weten.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Oftewel, als er een individu begint te zeiken als ie niet met het woord ''kanker'' mag schelden... ...dan moeten de moderatoren gewoon daadkrachtig zijn en het negeren. Dus niet het halve CdAB volkalken met een ellendig lang en uiterst zinloze etterdiscussie waarom het niet mag, of wat de metafysische aanleidingen ervoor zijn, want dan laat de moderator zich vrijwillig naar het niveau van degene die fout bezig was trekken en verslaan door ervaring. Het gevolg hiervan is dat de moderator zijn serieusheid verliest en als dan daadwerkelijk een reactie verwijderd wordt - of er komt een ban - zal het aangezien worden als 'machtsmisbruik' en gaat de zinloze ellende verder.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens alle respect voor het werk dat jullie (onbetaald) doen, want ik weet dat het vaak een ondankbare "baan" is omdat je het toch nooit goed kunt doen. Naar mijn persoonlijke mening moet schelden kunnen, zolang het als flauwekul bedoeld is en bepaalde ziektes wellicht achterwege gelaten worden. Waar de grens ligt moet naar mijn mening door de gebruiker(s) zelf aangegeven worden, mits relativering niet onbekend is. Het hoeft hier geen IS te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...