Ga naar inhoud

Het leesvoer topic


aapiej

Aanbevolen berichten

  • 5 weken later...
Met de rits bezig: https://lilysbooksandcooks.files.wordpress.com/2018/05/heilige_rita_c97.jpg https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/8/7/0/9200000061710780.jpg https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/2/1/6/1001004000806121.jpg https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/6/4/9/9200000078649462.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Robert is het type loser waar Batmanjepper het een tijdje geleden tegen me had die super vriendelijk probeert te doen bij vrouwen en ervan verbaast is waarom niemand hem serieus neemt want hij is toch zo lief? Lol kerel, doe gewoon 2D en bespaar jezelf de moeite. Kun je me een linkje passen waar ik dat zei? Kan het me oprecht niet meer herinneren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ergens aandoenlijk dat sommigen hier zo bezig met mij zijn! Je hebt gelijk dat je vrouwen/mensen niet op een voetstuk moet plaatsen als je iets van ze terug wilt. Als datingcoach heeft mijn vriendin vaak te maken met 'nice guys' https://lovehacks.nl/een-klootzak-worden/ https://lovehacks.nl/ben-jij-een-good-boy/ Yeah, nice guys zijn saai: je moet iets te bieden hebben. Nu date ik iemand die mij ziet zitten omdat ik een goede dominant ben, en omdat ik alle toffe feestjes ken. En zij insprireert mij omdat zij Greenpeace activiste is. : D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de sportschool gaan is voor pansies. Tegenwoordig werk ik vrijwillig bij een verhuisbedrijf om spieren te kweken. Maar dit boek is ook op spiritueel vlak inspirerend. Jack is mijn nieuwe guru. Hier kan je de making of zien: https://www.youtube.com/watch?v=LkNxvUrWQ_Q https://i.4pcdn.org/tv/1446167201534.png Bestellen en recensies lezen kan hier: https://www.amazon.com/Movement-This-Never-Going-Life/dp/1517159393 Jungle children!
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wat vond je van Walden? Echt heel erg kut. Thoreau is een rijkeluiskind die na zijn studie aan Harvard besloot dat het wel tof zou zijn als hij een jaar in een vakantiehuisje kon gaan zitten niksen. Zijn ouders hadden geld genoeg om een huisje te bouwen dus zo gezegd zo gedaan. Over dat jaar heeft hij een boekje geschreven. 90% van dit boekje gaat over de meest nutteloze zaken van het leven, zoals het meten van de dieptje van het meertje waaraan zijn huisje lag, en zeiken over het lawaai dat de spoorweg maakt. De andere 10% is moralistisch gezever waarin hij iedereen aanspoort om óók een jaartje in een vakantiehuis gaat zitten. Waarbij de hypocrisie zo duidelijk is dat zelfs Thoreau zelf aangeeft dat de haalbaarheid van zijn "goede leven" afhangt van de omvang van de portemonnee van je ouders.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik al een tijdje niet meer mijn gelezen boeken lijst heb bijgewerkt. Dus bij deze: Plato -Euthyphro Plato - Apologie van Socrates Plato - Crito Plato - Phaedo Derek Parfit - On What Matters Volume 2 Derek Parfit - Reasons And Persons Bertrand Russell - The Basic Writings of Bertrand Russell Hamilton, Madison, Jay - The Federalist Ronald Dworkin - Life's Domion Ronald Dworkin - Religion Without God Dostoevsky - Aantekeningen uit het dodenhuis Dostoevsky - Misdaad en Straf Tim Mackintosh-Smith - Arabs Alex Thomson - An Introduction to African Politics John Bew - Realpolitik Alan Greenspan & Adrain Wooldridge - Capitalism in America David Frum - Trumpocracy Erica Benner - Machiavelli's Ethics Steven Pinker - Enlightenment now Thomas Kuhn - The Structure of Scientific Revolutions Nicola Machiavelli - Discourses on Livy Hannah Arendt - Eichmann in Jerusalem Daniel C. Dennett - From Bacteria to Bach and back George Orwell - Nineteen eighty-four Kyle Gann - Charles Ives's Concord, Essays after a sonata John Barton - A History of the bible Nescio - De uitvreter / Titaantjes / Dichtertje Simon Schama - The history of the jews vol. 1, Finding the words Simon Schama - The history of the jews vol. 2, Belonging J.R.R. Tolkien - The Silmarillion Irvine Welsch - Trainspotting Aldous Huxley - Brave New World Daarnaast heb ik ook een aantal van die Oxford very short introduction boekjes gelezen: Minogue - Politics, a very short introduction Inwood - Heidegger, a very short introduction Barnes - Aristotle, a very short introduction Ayer - Hume, a very short introduction Chadwick - Augustine, a very short introduction Tanner - Nietzsche, a very short introduction Grayling - Wittgenstein, a very short introduction Mansfield - Tocqueville, a very short introduction Bernstein - The Founding Fathers, a very short introduction Boden - Artificial Intelligence, a very short introduction Marguilis - The Psychology of Music, a very short introduction Share - Modern Architecture, a very short introduction
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Welke vond je beter? Brave new world. Het centrale vraagstuk: of een hedonistische maatschappij een verbetering is t.o.v. van een "echte" maatschappij met allemaal negatieve kanten, is ontzettend relevant voor Nederland (of in mijn geval England) anno 2020. 1984 klaagt over totalitaire staten dus dat liet op mij een minder grote indruk achter. Allebei prima boeken trouwens. P.s. Brave New World zit vol met no-strings-attached seks, wat de overlap met jouw hedendaagse leven nog groter maakt! >Hoe overtuigend vond je Greenspan? Niet. Greenspan is een beetje een gevallen economische ster. Wat betreft historische curiosa is het boek best het lezen waard, maar Greenspan is qua denken in de jaren '90 blijven hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Maakt het feit dat de auteur van goede komaf is hem hypocriet? Des te bewonderenswaardiger juist dat hij zijn leven dan toch zo probeerde in te richten, zou ik zeggen. Experiment voor een jaartje he, geen lange-termijn manier van je leven leven. >Thoreau staat aan de basis van een hele hoop ideeën die wij tegenwoordig als vanzelfsprekend zien. Ik ben ze niet tegengekomen. Hij zet zich vooral af tegen de "moderne wereld" en zaken die we tegenwoordig zien als dingen die ons leven verrijken i.p.v. waardeloos maken (zoals de trein). >Ik denk niet dat je de invloed van zijn ideeën moet onderschatten, en al helemaal niet zijn "moralistisch gezever" onderuit moet proberen te halen omdat hij af en toe de was liet doen door zijn moeder. Want van alle mensen zijn de mensen die idealisten zoals Thoreau op "fouten" proberen te betrappen toch wel het allertreurigst imo. Ik vind zijn rijke afkomst an sich geen probleem, zo vind ik het geen argument tegen (bijvoorbeeld) de ideeën van Marx dat hij uit een redelijk rijk gezin kwam. Het probleem met Walden is dat Thoreau zelf ook aangeeft dat zijn hele manier van leven in zijn huisje naast Walden pond niet mogelijk was geweest zonder het geld van zijn ouders. Dan moet je wat mij betreft op zijn minst héél voorzichtig zijn met het verheerlijken van deze manier van leven, en dat is Thoreau niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Experiment voor een jaartje he, geen lange-termijn manier van je leven leven. Het was wel wat langer toch? >Ik ben ze niet tegengekomen. Hij zet zich vooral af tegen de "moderne wereld" en zaken die we tegenwoordig zien als dingen die ons leven verrijken i.p.v. waardeloos maken (zoals de trein). Dat "afzetten tegen de moderne wereld" is waarschijnlijk een grote aanjager geweest van de ecologistische beweging, en het inzien van het belang van (tijd in) de natuur (doorbrengen). Andere ideeën die hij als (één van de) eerste(n) propageerde waren bijvoorbeeld burgerlijke ongehoorzaamheid, pacifisme, de doelloosheid en de vervreemding die het moderne bestaan teweegbrengt. >Het probleem met Walden is dat Thoreau zelf ook aangeeft dat zijn hele manier van leven in zijn huisje naast Walden pond niet mogelijk was geweest zonder het geld van zijn ouders. Dan moet je wat mij betreft op zijn minst héél voorzichtig zijn met het verheerlijken van deze manier van leven, en dat is Thoreau niet. Ik begrijp je punt en ben het ook wel met je eens, maar het lijkt of je naast de integriteit van de auteur, de ideeën/idealen an sich ook meteen afwijst, puur omdat de auteur er zelf niet naar heeft geleefd. Wat niet helemaal terecht is denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Fun, Taste, & Games - John Sharp en David Thomas (2019) De eerste paar hoofdstukken bevatten vooral name-dropping, een soort 'who's who' van ludologie. Een beetje loos als je al 'in-the-know' bent, maar zeer sappig als je nieuw bent. Vervolgens komen er een reeks goede hoofdstukken. Voor mijn smaak zijn ze niet genoeg uitgelicht, maar een paar interessante theorieën komen aan bod. Vooral de verhouding tussen smaak en sociale kwesties. Het boek beschrijft hoe er twee soorten smaak zijn: kennis van autonome game design (dingen als 'interesting choices', 'flow', 'risk-reward') en kennis van sociale kwesties. Omdat computerspellen heel makkelijk autonome systemen zijn, hoeven zij weinig te maken met zaken buiten het spel. De laatste twintig jaar is er een tendens om spellen meer over zulke sociale zaken te laten gaan, wat zeer interessant kan zijn, maar niet per se voor iedereen. Er is zelfs een stukje dat gewaagd beweert dat hardcore gamers niets moeten hebben van politiek in spellen omdat politiek impliceert sociale systemen, en sociale systemen impliceren een beperking in de meritocratie van autonome spellen (in andere worden: kunstzinnige spellen laten je niet de Randian held uithangen). Shots fired!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Boeken over basketbal: - The Book of Basketball (Simmons). Leest heerlijk weg, bijzonder grappig, en schijnt licht op alle spraakmakende persoonlijkheden. Als ik in bed lig met een lief en zij vragen mij om een verhaaltje, de helft van de tijd snoep ik uit dit boek. - Moneyball (Lewis). Okay, lijkt over honkbal te gaan. Maar eigenlijk gaat het over traditie vs vooruitgang, intuïtie vs rede, vooroordelen vs werkelijkheid, commercie vs waarde. Door dit boek ben ik sport interessant gaan vinden. - The Jordan Rules (Smith). Hedendaagse Sun Tzu/ Machiavelli : hoe word je de beste en hoe behoud je die macht? - The Last Shot (Frey). Over drie jongens die dromen om uit armoede te ontsnappen via basketbal. Een harde werkelijkheid. Bijzonder goed voorbeeld van hoe racisme werkt. - FreeDarko Presents: The Undisputed Guide to Pro Basketball History. Intelligente en stijlvolle beschrijvingen. - Basketball: A Love Story. Ben ik nog niet aan toegekomen, maar ik hoor hier goede dingen over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Ah gelukkig er is nog een leesvoer topic, dus om maar meteen on topic te blijven en niet af te dwalen naar WO2 gedoe; ik heb de afgelopen tijd vrijwel alle spawn delen gelezen. Ontzettend goede comic, vind ik, met mooie illustraties en een steengoed verhaal over dat de hemel ook niet helemaal zuivere koek is en de eeuwige strijd tussen goed en kwaad en alles ertussen in. Goed aan te raden voor comic liefhebbers. Ga nu verder met de witchblade series, ook leuk maar vooral de hoofdpersonage is snoepgoed voor het oog en al helemaal de cross-overs met tomb raider, wat wil een man nog meer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...