Ga naar inhoud

Welke character?


Feddman

Aanbevolen berichten

Zal ik dan ook maar even mijn zegje doen? Voor iedereen die NIET op het vorige forum heeft gezeten (en daarmee doel ik NIET alleen op de vorige pu.nl, maar het 'Houten' forum, en in sommige gevallen zelfs het 'paarse'), verzoek ik vriendelijk NIET meteen te reageren met 'oh, boe, forum, slecht, oud poep'; Dat je het forum niet hebt gebruikt, of er niet lang genoeg mee bezig bent geweest, wil niet zeggen dat het stom, of nutteloos was. Ik ben in juni 2008 naar het PU.nl forum gekomen, omdat ik toevallig ergens in de Power Unlimited (recent opgezecht, vond het niveau de laatste tijd erg veel 'poep' en 'pies' worden, no offence, maar mensen groeien uit dat soort humor) een oproep zag voor een prijsvraag waaraan je alleen kon deelnemen als je een account op de site had. Ik als de blije tiener die ik toen nog was een account aanmaken, en behold, mijn eerste post op de FP was geboren, een reactie op een 'Nachtwacht' waarin (innertijd) iets leuks stond waarvan ik vond dat het een reactie waard was; iets waar ik 2 minuten later al spijt van had, aangezien er een 'level 17' gebruiker mij meteen voor 'kutmongool' uitmaakte omdat ik had gedurft een fout te maken in mijn post; jw inplaats van je, lesje geleerd. Na een tijdje rond te hebben gekeken op de FP (= Front Page, alle artikels, nachtwachten, prijsvragen etc.), zag ik tot mijn grote verbazing een kopje 'FORUM' bovenaan de pagina staan, waar ik uiteraard gretig op klikte, immers kon ik vrij lastig nog harder worden geconfronteerd met mijn slechte spelling; of toch niet? Het forum, een grote selectie aan Sub-Fora, met ieder zijn/haar eigen topics, waarin actief werd gepost door (toen nog) zo'n 50-100 actieve gebruikers, het walhala van de dieptes des internet. Na wederom een aantal posts in topics te hebben geplaatst, werd ik vriendlijk ('hey oetlul, kun je wel lezen') gevraagd of ik in de toekomst ('of rot anders op van het forum') gelieve niet in topics van 4 maanden oud wou reageren; weer iets geleerd, en dat op 1 dag! Na een paar dagen viel mijn oog op een levendig topic in het deel 'Algemeen'; een gedeelte dat volgens de beschrijving 'Geen reden voor spam' was, maar waarin toch topics als 'het ontzettend grote, doch onbenullige hoe-groot-was-jouw-drol-topic' voorkwamen; tegenstrijdig, maar who the fuck cares, het zag er leuk uit..... Echter bleek na mijn eerste post in de CdaB (Catacomben der Abnormale Bierdrinkers, don't even ask....), dat mijn aanwezigheid in het selecte groepje mensen niet op prijs werd gesteld, en wederom kreeg ik verwensingen naar mijn hoofd waar ik als 14 jarige nog nooit van had gehoord. Na te hebben geleerd dat dat Sub-Forum nog niet voor mij bedoeld was, heb ik enige tijd (zo'n 6 maanden) actief gepost, geholpen, en gelachen in de rest van het forum, met leden als White Stripe, RenzZz, PCgamer10 en menig ander; een tijd waarop ik terugkijk en denk 'damn, die shit was wel awesome', en wat mij innertijd toch menig uur bezighield.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na deze periode besloot ik nogmaals een poging te wagen in het Algemeen-gedeelte, nu als 1337-superstoere 'level 16', waar toch menig posts aan vooraf waren gegaan, en een beetje voelde als een 100g Achievement; Become the highest rank on the forum, en ja, ik was er toen best trots op. Ditmaal werd een deel van mijn posts binnen de topics daar min of meer geaccepteerd, hoewel een aantal mensen nog steeds iets hadden van 'ja, leuk, oprotten, dit is mijn plekje', hoewel Outlaw altijd de knuffelnegert is geweest, of hij het nou wou of niet. Dit duurde ongeveer 4 maanden, waarna ik wegens een verhitte discussie in een ander topic een (welverdiende) ban van 2 weken aan mijn broek kreeg, volkomen terrecht, maar was innertijd voor mij een ramp; 2 weken niet op het forum kunnen posten, wat moet ik in godsnaam met mijn tijd doen? Toen de ban eenmaal was verlopen, kon ik gelukkig weer verder met het onveilig maken van de topics, en mijn onverdunde sproei van mneningen over iedereen uitschijten; it's good to be back. Echter was dit ook het moment waar een aantal hebruikers opgroeiden, verder gingen met hun echte leven, of gewoon geen zin/tijd meer over hadden voor het forum; de eerste leegloop, jammer, maar onvermijdelijk. Hoewel het misschien overdreven klinkt, waren dit wel mensen waar je leed mee hebt gedeeld, en mee hebt kunnnen lachen om de meest onnozele shit, een soort vrienden op afstand. Na een jaartje/anderhalf jaar, besloot ik mij meer te gaan focussen op school; minder tijd achter de PC, meer tijd in de boeken, niet onbelangrijk, wel (verdomd) hard nodig. Toen ik echter na een half jaar terug kwam, was er nog een groot aantal mensen weggegaan van ons trouwe forum, en werd het groepje actieve gebruikers aardig beperkt; Hoewel de FP toen nog redelijk levendig was, zijn er nooit veel van deze gebruikers naar het forum gekomen, en hebben eigenlijk nooit echt actief in het forum gepost, wat jammer is, aangezien er daardoor een gat is ontstaan tussen de gebruikers en 'de forumgangers', wat ik persoonlijk jammer vind. Na het forum een paar maandjes aan te hebben gezien, eindigde deze periode in een nieuwe ban, ditmaal tot het jaar 2024, wegens het uitschelden van een ForumModerator, ontzettend onnodig, en wederom volkomen terrecht, maar tja, iedereen heeft zo zijn/haar persoonlijkheid, en als ik uit word gedaacht, dat reageer ik, easy as that. Voordat ik verder ga, wil ik even melden dat ik de desbetreffende moderator als vriend beschouw, en deze dagelijks spreek, just letting you know. Toen dit eenmaal was opgelost, heb ik zelf ingezien dat het forum naar mijn zin al te erg was veranderd om er nog plezier van te beleven, en heb ik besloten niet meer actief op het forum rond te zwerven, immers heeft het geen zin om telkens dezelfde mensen te zien reageren in de door jouw gemaakte topics met serieuze zaken; je kent elkaar ondertussen wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vond ik het op zijn zachts gezegd 'vreemd', toen ik hoorde dat de nieuwe PU site GEEN forum zou bevatten, omdat dit niet in de nieuwe policy van het team hoorde. Iets waar ik nogsteeds verbaasd over ben, aangezien ik menig website heb onderhouden, en als geen ander weet dat het absoluut geen enkel probleem is (zeker in geval van de PU, waar ze een deel van het oude forum zouden kunnen kopieeren, maar dat terzijde) om naast Discussies en PRoblemen (of hoe het ook heet) een klein forum te onderhouden, desnoods met maar 1 moderator die het binnen de perken houd, om zo juist de harde kern van het forum, die het al die jaren heeft gehad, in stand te laten houden, aangezien dat voor enkelen van ons de plek was waar wij slap met elkaar konden ouwehoeren. Toen ik echter vandaag de nieuwe site bekeek, viel mij op dat ik absoluut niet de enige was met dit idee, en dat er ook enkele mensen waren die ik niet heb gekend van vorige fora, maar die wel wat zagen in een (klein) apart forum gedeelte, gewoon puur voor de mensen die er behoefte aan hebben. Ook wou ik even kwijt dat de reacties van 'een forum is stom, een forum is niet nodig, het vorige forum was dood dus geen nieuwe nodig' voor 99,9% komen van mensen die zelf NIET op het oude forum hebben gezeten, en zo niet KUNNEN weten hoe gezellig het was, hoewel het begin niet altijd een pretje was; vorm dus alsjeblieft geen mening over iets waar je geen verstand van hebt, en meng je er pas in als je het mee hebt gemaakt, daar doe je iedereen een plezier mee. Mijn punt na dit veel te lange verhaal is dus: Beste Ward, zou het niet mogelijk zijn om een klein, desnoods maar 1 topic/onderdeel van deze site, te reserveren en te gebruiken als forum/chat, waar wij, als old-school forumgangers van de eerste orde, de site alsnog gebruiken, en waar jullie ons een groot plezier mee zouden doen? Fijne avond.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het geheel eens met HaisseM. Mooi verhaal, met een ontroerend einde. Even wat serieuzer: Ik ben het geheel eens met iedereen. Ik ben pas echt actief geworden met de laatste update, ondanks dat ik met dit account al sinds 2008 erop zit. (Denk je eens in, al 4 jaar!) Ik vond het heel gezellig om in het algemeen topic te postten, al kreeg ik niet meteen de indruk dat ik een plekje veroverd had. Ging toen maar naar het Sony Sub-forum, waar we uiteindelijk meer en sneller postte dan het algemeen deed! Eeuwig zonde dat die groep, door verschillende redenen, uit elkaar groeide. En net toen ik weer wat meer hierop wou komen, kwam dit. Ik vind deze methode van een "forum" niet uitnodigend genoeg om net zo actief als voorheen te worden, maar een sub forumpje zoals hier al net is voorgesteld, zou ik ook zeer op prijs stellen. Dank u voor uw aandacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg herkenbaar allemaal. Iedereen (including me) die destijds op het forum in het algemeen durfde te posten was een alberto en de blik van de vaste kliek niet waardig. Schitterende tijden. Er waren op een gegeven moment (2009-2010) ook een heleboel sub-groepjes die elkaar nog wel eens in de haren vlogen: mooie tijden was dat. Met zijn allen het CoD topic spammen, geweldig. Ik heb verreweg het meeste plezier beleefd aan het algemene Halo topic. Dat was destijds verreweg het actiefste niet-algemeen topic, en daar heb ik een helemaal "internet matties" leren kennen. In de zomer 2010 speelden we elke avond van 12 tot 3 's nachts Halo en zongen we de redcat teamsong: een half jaar later was het topic praktisch dood. Toch jammer als je kijkt hoe veel we met zijn allen gedaan hebben in die tijd. Gelukkig was daar het ridder topic. Maar was jij er in 2008 al joh? Ik weet nog wel dat je aan kwam waaien op het forum :P.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och mensenkindertjes, ik weet dat quote-bomen niet bepaald prettig waren om te lezen, maar van onder naar vobn, en daarin ook nog quotes verwerkt voelt als een Dyslectische Israeliër...... en inderdaad, de hint die Sombrero gaf zou toch voldoende moeten zijn te raden wie ik ben, hoewel ik dit natuurlijk stug moet ontkennen, aangezien die user gebanned is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...