Ga naar inhoud

PU, welkomsgeschenk of game niet ontvangen?


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 213
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Tegenwoordig, met het internet enz, hoef je een boek niet per se zelf uit te lezen om een redelijk idee te hebben waar het precies over gaat; dat kun je op veel manieren en plekken opzoeken En daarom heeft het dus met jou totaal geen nut om een gesprek aan te gaan. In dit geval komt dat jou nu wel weer uit, ging het over een boek dat jij leuk vond dan het je gezegd "lees eerst het boek maar" of "lol". Ik weet onderhand wel hoe jij te werk gaat Ramon. >Ik vind het wel amusant dat jij mij mededeelt dat ik het boek moet hebben gelezen om hem te snappen en anders snap ik het niet, maar je hier wel insinueert dat jij zelf over de adequate academische kennis beschikt om te oordelen dat dit boek historisch goed onderbouwt is Oh mijn excuses, jij hebt dat natuurlijk wel.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik vind het geen wonder dat je zo erg in de knop met jezelf zit. Dat heeft hier niets mee te maken hoor. En als ik zelf ook even mij gal mag spuwen; jij leest een boekje of twee (foute boekjes, maar goed) en je waart je een ware Einstein, je tilt je haltertjes om jouw prille ICT-armpjes aan leukere meisjes dan jouw ex'en te kunnen tonen, je hebt een kek freelance baantje als PC en mobiel fixer en je klust wat bij met laswerk enzo en misschien zit er zelfs nog een ZZP-bestaan in het verschiet, en daarnaast treedt je ook nog eens part-time op als een ware Napoleon in een heus bedrijf! Je neemt gewoon no-problemos de trein en stapt ergens in een dorpje of bos uit om je een gevoel van vrijheid van jouw teleurstellende bestaan voor te houden. Dat zou nog effectiever kunnen met een eigen motor waar je het mooie blanke avondland kan doorkruisen en slapen doe je dan gewoon in een B&B of tentje want je bent verdomme een volgroeide kerel die zich niet als een nicht in de watten laat leggen in één of ander buitenlands hotel dat je voor honderden euros afscheept, daar zit je alleen maar op een onpraktische hotelkamer met goed bed, wie moet dat nou! En dat alles heb je bereikt zonder hulp van anderen of één of andere GGZ'tje, want jouw ex die uiteraard alle GGZ instellingen kent en alles van gezonheidszorg weet heeft jou dat verteld, heb jij even geluk poeh poeh! Maar even zonder gekkigheid, ik vind het mooi dat jij jouw leven op de rit hebt ondanks dat je in het verleden zwaar(?) hebt gehad. Maar doe alsjeblieft niet alsof jij aan de hand van onze vrij oppervlakkige interacties mij volledig kent. Ik heb mijn huidige problemen uiteraard deels aan mijzelf en mijn keuzes te danken, zo is mijn instelling, maar kleineer mij en mijn problemen aub niet omdat jij de jouwe hebt weten op te lossen. Jouw leven is het jouwe, mijn leven is het mijne. Dan staat het jou nu weer vrij om mij af te zeiken, dat is immers wat wij op deze kutsite doen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> En daarom heeft het dus met jou totaal geen nut om een gesprek aan te gaan. In dit geval komt dat jou nu wel weer uit, ging het over een boek dat jij leuk vond dan het je gezegd "lees eerst het boek maar" of "lol". Ik weet onderhand wel hoe jij te werk gaat Ramon. > Simpel. Al dat communisme gekanker van je, het schamen van mensen die het niet eens met jou zijn, het vingertjes tikken wanneer het over gender, seksualiteit en ras gejank gaat, het gejank wanneer men iets doet dat jou niet aanstaat maar het zelf wel doet, het gejank wanneer iemand iets kijkt of leest wat jij niet leuk vind, denken dat je iets weet te weten terwijl dat steeds niet het geval is, je voor doen als iemand die centrisch is of ruimdenkend maar steeds laat blijken dat dat niet zo is, het elitair gedoe wanneer het over pop-cultuur gaat [...] En dan natuurlijk het "is oke wanneer ik het doe" mentaliteit. Oké, even opnieuw beginnen. Volgens mij heb je een hele verkeerde interpretatie van mij. Als ik even de meta-autist mag uithangen; op dit gastenboek gaat het er 7 vd 10 keer niet serieus aan toe, loopt iedereen te schertsen en/of te kankeren en mekaar te pesten met onvriendelijke opmerkingen en nare aantijgingen, ook als er daarvoor even een vriendelijke interactie plaatsvond. Het is hier strict genomen absoluut geen vriendelijke plek, al helemaal niet voor nieuwkomers, en degene die wel blijven nemen gauw hetzelfde gedrag over om mee te draaien. Jij en ik gaan hier (tot zekere mate) in mee en we lopen vaak met elkander te kankeren, zowel hier als op de FP. Ik meende dat wij best wel op vriendelijke voet stonden, ook vanwege gedeelde interesses en PM's nu en dan over een leuk nummertje of toffe game enz. Maar nu geef ik commentaar op een boekkeuze en opeens komt al het gal naar boven van al dat niet-serieuze geklooi waar wij beiden aan mee doen? Jij weet net zo goed als ik dat ik geen communist bent, en ik dat jij geen fascist bent. Ik ben het niet echt eens met de onderwerpen waar jij je in lijkt te verdiepen en deels of geheel door overtuigd lijkt te zijn (het is wat onduidelijk, omdat wij beiden dus lopen te kutten op PU is het niet altijd duidelijk wat wel en niet waar is) en laat dat op geheel PU-kutwijze weten. > Of je bent extreem autistisch of niets meer dan een sjw die huilt wanneer hij een sjw genoemd wordt. Het laat mij verder koud dat je mij als sjw bestempelt, ik was alleen benieuwd waarom. > en denken dat je beter dan de rest bent Kan je verzekeren dat dit niet het geval is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>maar net zo leuk om te wonen als Almere Almere is inderdaad kut. Dat is geen mening maar een feit. Wanneer het derde rijk weer opkomt zal Almere uitgewist worden. Mijn overgebleven Nazi's vrienden in New Swabia en Argentinië zorgen daar wel voor, heeft Die Glocke eindelijk weer een keer nut.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ook had je nog een autistische periode waar je Fidel Castro verdedigde alsof het je maatje was en weer met Reddit autisten te voorschijn kwam want volgens hun was hij wel een goede de man want zij waren academie figuren en waren de negatieve punten "amerikaanse propaganda". Daar heb je gelijk, maar mijn punt was dat Fidel Castro relatief gezien voor Cuba niet zo vreselijk was als men doorgaans beweert (daar kun je idd Amerikaanse propaganda en interesses voor bedanken) en dat hij het één en ander goede had bereikt in tegenstelling tot de dictatuur ervoor. Ik zou hem verder absoluut niet als mijn leider willen. Ik verdedig hem niet omdat hij mijn rode hart sneller doet kloppen, maar omdat de feiten zo zijn. Oké zijn is baard is wel geil hoor. > Ook heb je een boek van Karl Marx dus ben je automatisch een rooie donder, grapkse. Fuck, daar gaat mijn geloofwaardigheid. > Hij is ook pro-wit dit ontkent hij niet. Het betekend alleen niet dat hij denkt dat witte beter zijn dan de rest. March of the Titans is niet alleen "alles wat het witte ras deed en doet is perfect" het gaat ook over de negatieve gebeurtenissen en de blunders die gemaakt zijn. Enfin, pro-wit en *white-supremacy* zijn niet specifiek hetzelfde. Hij kán een wit Europa voorstaan en tegelijkertijd niet alle gekleurde buitenlanders de gaskamer in willen gooien (zolang ze maar Europa verlaten en in hun eigen culturen blijven uiteraard). Maar het is een glijdende schaal, want pro-wit insinueert dat je voorhoud dat "wit" beter is dan de rest. Ook beroept het zich op een achterhaald concept van rassenkunde en gedateerde antropologie waar de wetenschap al decennia voorbij is. Het is hetzelfde als frenologie, waar ze aan de schedel voelen om jouw karakter vast te stellen; het is lulkoek.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Oh ja, het is natuurlijk was het mijn schuld. Maar serieus, de islam zelf is nogal raar. Ik vind georganiseerde religie en bijgeloof sowieso raar. Ik heb er begrip voor, hoe ze vanuit de menselijke emotie gemotiveerd zijn en hoe het sociale, morele en existentiele vragen beantwoord, maar ik vind dat anno 2017 niet echt meer nodig en ik ben er niet op geabonneerd. En goed, er zijn omtrent de islam inderdaad sociale problemen en ongenoegen in Nederland en mondiaal denkt iedereen bij het horen van het woord "terrorisme" wel aan islamitische tulbanddragers met bomgordels en kalasjnikovs. Maar die terroristen veroorzaken voor de gewone vredelievende moslim zelfs nog meer problemen dan voor ons, en dat is ook precies de strategie (iig van ISIS); om sociale frictie te bevorderen en een gat te slaan tussen moslims en oa de westerse samenleving, zodat die samenleving de moslim uiteindelijk uitspuugt en de moslim naar geradicaliseerd naar het kalifaat vertrekt waar ze "thuishoren". Wat in zo'n geval dan nog minder meewerkt, is een kerel als Arthur Kemp die het islam-ongenoegen nog eens lekker opklopt met z'n polariserende en haatoogstende boeken waar hij de islam triomfantelijk door het slijk haalt of bewust onzalige historische feiten aanhaalt om zijn argumenten en pro-wit agenda te onderbouwen. Daar laat hij natuurlijk (waarschijnlijk) even in het midden dat in islamitische landen zelf ook sociale problemen zijn wat betreft extremisme en radicalisme, of dat in Iran tijdens de vorige verkiezingen Rohani (liberaal) verkozen is boven zijn streng-conservatieve rivaal. Maar goed, ik dwaal af.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Laat dat dan beter blijken. In dat GoT topiek bijvoorbeeld was dat wel het geval en daarom viel men je aan. Mwah, ik schreef gewoon mijn indruk en irritaties met GoT seizoen 7 en hoe ze dingen beter kunnen doen, maar dat word dan begroet met kutopmerkingen van internet-helden want dit is het gastenboek en serieusheid wordt pertinent de kop in gedrukt. Ik was daar gefrustreerd en liet dat blijken. > Ik lees wat ik interessant vind. Dat jij daar commentaar op hebt is prima maar mij vertellen wat wel of niet goed is is iets wat niet hoeft > Nogmaals, ik weet dingen te onderscheiden. Nou, mooi iig. Ik zal nu niet onschuld bekennen, ik sprak jou net zo hard aan als het boek dat jij koos, maar in principe gaf ik mijn mening over dit boek en de schrijver en wat ik daar van vind en weet. Om eerlijk te zijn snap ik sowieso niet altijd hoe je het individu ten aller tijden los kunt zien van het argument (al gaat het hier over een persoonlijk boekkeuze), want het is toch de keuze en voorkeur van het individu om dat argument te kiezen boven al het andere en dan heb ik mijn bedenkingen over dat individu. Dat is een must in debatteren, maar ik begrijp ergens die omwenteling wel waar de emotie meer de boventoon voert in het debat/sociaal leven boven de logica. Ik ben een beetje van beiden, als het individu zijn argument bijv veranderd wanneer dat fout blijkt te zijn (net als ik over het algemeen mijn standpunt aanpas aan dat wat het meest juiste of feitelijk blijkt), ben ik een gelukkig man. Eigenlijk maakt het mij niet uit als je aan het einde van de dag maar nuchter blijft en mekaar oprecht een hand kunt geven. Maar ik dwaal weer af. > Maar fijn, ik ben klaar met het gekanker welke boeken wel of niet mogen. Dus ik ga maar weer fijn Mein Kampf lezen, dit keer de Ford editie. Ik wacht nog steeds op de Nederlandse uitgave van die Duitse *Ein Kritische Edition* (spreek überhaupt geen woord Duits) http://www.dw.com/en/annotated-version-of-hitlers-mein-kampf-becomes-best-seller-in-germany/a-36992415

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik wacht nog steeds op de Nederlandse uitgave van die Duitse Ein Kritische Edition (spreek überhaupt geen woord Duits) Ik wel en steeds beter ook, Duits is wel goed te leren wanneer je Nederlands kent het spreken is voor mij een ander verhaal. Nooit van dat boek gehoord trouwens, klinkt wel interessant. Mocht je ooit interesse hebben in een Engelse versie dan is Mein Kampf: Vol. 1: Dual English-German Translation van Thomas Dalton een aanrader. Deze heeft beide de originele en een prima Engelse vertaling dat is dan wel zonder kritiek, er is ook een versie zonder het originele Duitse werk. En ja ik deze gelezen en nee ik heb nog steeds geen hoge gasrekening.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik lees gewoon wat ik interessant vind. Dat jij daar moeilijk over doet is niet mijn probleem. Daarbij bestaat dit uit twee boeken, dus goed dat je die zo snel hebt uitgelezen. Het is dus totaal niet is wat jij denkt als ik het zo hoor, tot zo ver ik gelezen heb is het wel goed onderbouwt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Heel gaaf, maar wat wel jammer is, en dat was ook bij Beren en Luthien, is dat het niet een uitgebreide versie is van het verhaal maar meer een geschiedenis van hoe het ontwikkeld is.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moby Dick en misdaad en straf zijn wel stroeve kost. Zelf zou ik Dans Dans Dans van Murakami aanraden. The Martian is ook erg leuk en de Hobbit is ook altijd fijn.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die illustraties zijn zeker om je vingers bij af te likken. Die in de Kinders van Húrin en in Beren en Luthien zijn ook prachtig.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...