Ga naar inhoud

CDAB 52 [LII] Een goede buur is beter dan een ver contact


Tintalya

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Euthanasie moet in mijn ogen trouwens ook kunnen, zeker als het leven een lijdensweg is geworden. Natuurlijk moet je er een aantal voorwaarden aan stellen, maar iemand die constant pijn heeft, of zich totaal niet meer kan bewegen, of kunstmatig in leven moet worden gehouden. Moet je die persoon te ere van een Gods wil(ik noem maar ff een tegenargument wat vaak gebruikt wordt) maar gewoon laten lijden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met Erik, maar ik denk wel dat het argument tegen zelfmoord niet zozeer is gebaseerd op 'er voor mensen zijn', maar eerder op het idee dat het over het algemeen niet 'de bedoeling' is dat je mensen waar je om geeft leed aandoet (zoals Batmanjepper lijkt aan te geven).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende twee mensen die zelfmoord hebben gepleegd. Bij één daarvan zat het er achteraf al geruime tijd aan te komen, bij de ander kwam het totaal onverwacht. De tragiek is ook dat de omgeving (veel vrienden, familie, etc.) op zo'n moment vaak geen invloed meer heeft op de persoon in kwestie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dit soort retoriek draagt denk ik voor een deel wel bij aan het probleem, in die zin dat er steevast de nadruk op wordt gelegd dat het uiteindelijk doel van het leven is om het zo mooi en gelukkig mogelijk te maken. Dit ja. Ik heb vaak het idee dat men verslaafd is aan geluk en een put vallen wanneer ze realiseren dat ze een bepaald soort geluk niet of nooit kunnen krijgen. Er is wel meer dan alleen geluk om voor te leven, zoals gewoon leven.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren met een maat 10 liter bier gedronken en me daarn2 cyankali tabletten ingenomen alleeezzz zenne ik kan dat heben huh wamt k was vroeger de sterkste jongen van de school. Ik koj een hele auto optillen jawadde

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...